ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » قهوه کن لچه و طرز تهیه قهوه با شیر

قهوه کن لچه و طرز تهیه قهوه با شیر

قهوه کن لچه

از قهوه کن لچه و طرز تهیه قهوه با شیر چه میدانیم؟ قهوه کن لچه در یک کلام یعنی قهوه با شیر. اما این‌ یک نوشیدنی کاملاً ساده نیست. ده‌ها نوشیدنی مختلف با اسپرسو و شیر تهیه می‌شود.

با ترکیب این دو می‌توانید از ماکیاتو گرفته کاپوچینو  تا لاته درست کنید. درحالی‌که این قهوه در اسپانیا تشکیل‌شده است، امروز در جوامع اسپانیایی‌زبان در سراسر جهان محبوب است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چه چیزی این نوشیدنی را منحصربه‌فرد کرده و چرا بسیار محبوب است، با سه باریستای اسپانیایی صحبت کردیم که در ادامه می‌خوانیم.

چگونه قهوه کن لچه یا قهوه با شیر درست کنیم؟

این قهوه معمولاً با ترکیب قسمت‌های مساوی اسپرسو و شیر کامل لبنی تهیه می‌شود. درحالی‌که اسپرسو باید به‌صورت عادی تهیه شود، شیر به‌جای بخارپز شدن، گرم شدن یا افزودن شیر سرد، به وجود می‌آید.

شیر با گرم شدن درست در زیر نقطه‌جوش آن با عصاره بخار سوخته می‌شود. درگذشته از سوختن برای از بین بردن باکتری‌ها و ایمن‌سازی شیر برای مصرف استفاده می‌شد.

اکنون که شیر پاستوریزه می‌شود، از شیر سوخته اغلب در کافی‌شاپ‌ها و برای پخت استفاده می‌شود. وقتی شیر سوخته به اسپرسو اضافه می‌شود، نوشیدنی غنی، خامه‌ای و به‌طور طبیعی شیرین ایجاد می‌کند، اما فاقد لایه ضخیم کف یا میکرو فوم است.

از شیرهای گیاهی می‌توان استفاده کرد، اما ممکن است در برابر سوزاندن واکنش متفاوتی نشان دهند و بر بافت و طعم نوشیدنی تأثیر بگذارند. جاناتان یانز باریستای Noa Specialty Coffee در بارسلون این نوشیدنی را به‌عنوان «بسیار سنتی» توصیف می‌کند و می‌گوید «می‌توان آن را با لاته سنتی ایتالیا مقایسه کرد.»

جاناتان می‌گوید: «این یک پایه اسپرسو است که معمولاً همان مقدار شیر به آن اضافه می‌شود. در قهوه کن لچه خامه‌ای کمتر از لاته دارد.»

قهوه کان لچه

Con leche چیست؟

درباره اینکه چه کسی و چه زمانی قهوه کن لچه اختراع شده است، اطلاعات زیادی در دست نیست و تنها این‌که این قهوه از اسپانیا سرچشمه می‌گیرد موردتوافق است. جاناتان می‌گوید: «اساساً همه نوشیدنی‌های مبتنی بر اسپرسو منشأ یکسانی دارند. نکته کلیدی که همه آن‌ها را متفاوت می‌کند، دستورالعمل آن است.»

قهوه کن لچه در اسپانیا بسیار محبوب است، اگرچه در جوامع اسپانیایی‌زبان در سراسر جهان نیز محبوب است.

به‌عنوان‌مثال، جوامع کوبایی در میامی سبک مخصوص قهوه‌های خود را دارند که با نسخه اسپانیایی «واقعی» متفاوت است.

نسخه کوبایی با قهوه غلیظ‌تری تهیه می‌شود، اما از حجم بالاتری شیر بخارپز (و نه سوخته) و مقدار زیادی شکر استفاده می‌کند.

برای خرید قهوه مناسب موکاپات بر روی لینک مقابل کلیک کنید

تهیه ساده و قدم به قدم قهوه کن لچه در خانه

اگر می‌خواهید یک قهوه کن لچه در خانه درست کنید، نیازی به دستگاه اسپرسو ندارید. جاناتان می‌گوید که می‌توان آن را به‌سادگی با تعدادی از روش‌های تهیه دم خانگی، ازجمله ظرف موکا و فرنچ پرس تهیه کرد.

جاناتان توصیه می‌کند قهوه‌ای غلیظ‌تر از حد معمول، با نسبت آب و قهوه 1:10 یا 1:11 دم کنید. بعد از دم کشیدن قهوه، شیر خود را با حرارت دادن در یک قابلمه، بسوزانید. با استفاده از دماسنج، شیر را در حدود 65 تا 70درجه سانتی‌گراد بررسی و از روی حرارت بردارید.به‌محض گرم شدن شیر، آن را هم بزنید و بچرخانید تا هوا اضافه شود و بیشتر خامه‌ای شود.

کار را با ریختن شیر روی قهوه خود به نسبت 1: 1 تمام کنید. خوان خوزه مولینا گامز صاحب Rafelnunyol، یک کافی‌شاپ در والنسیا اسپانیا توصیه می‌کند. از قهوه‌های تک خاستگاه پرو، کنیا، قهوه عربیکا اتیوپی یا قهوه کلمبیا استفاده کنید. این ها بهترین قهوه ها برای تهیه قهوه کن لچه می باشند.

قهوه کان لچه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟