ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » فدراسیون قهوه ی کلمبیا ؛ نظارت و هماهنگی در صادرات قهوه

فدراسیون قهوه ی کلمبیا ؛ نظارت و هماهنگی در صادرات قهوه

قهوه ی کلمبیا

قهوه موریس – فدراسیون قهوه ی کلمبیا که برای نظارت بر تولید و صادرات قهوه این کشور و کمک به کشاورزان تشکیل‌شده، ازجمله موفق‌ترین و ریز‌بین‌ترین سازمان‌هایی ازاین‌دست در دنیاست که به مدیریت، پشتیبانی و حمایت از تولید‌کنندگان خرده پای قهوه می‌پردازد. ۸۸ سال است که این فدراسیون قهوه‌ تولیدی صدها هزار کشاورز قهوه این کشور را خریداری و صادر می‌کند.

در این سال‌ها این فدراسیون بیش از ۳۰۰ هزار خانه و ۲۰۰ بیمارستان و بسیاری دیگر از پشتیبانی‌های مادی، فنی و اجتماعی را برای این کشاورزان مهیا کرده است. فدراسیون قهوه ی کلمبیا سیستمی را طراحی و اجرا کرده تا صدها هزار مزرعه‌ای که در این کشور وجود دارند٬ بتوانند قهوه تولیدی خود را در کارگاه‌هایی در نزدیکی مزرعه‌ها فرآوری کرده و سپس محصول را به مراکز حمل‌و‌نقل انتقال دهند تا درنهایت همه‌ی این قهوه‌ها در مراکز جمع‌آوری قهوه با استانداردهای سخت‌گیرانه‌ی این فدراسیون درجه‌بندی و سپس بسته‌بندی شوند.

برای خرید قهوه کلمبیا نارینو colombia narino coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

این تولید انبوه قهوه و تعداد بسیار زیاد مزرعه‌های کوچک ناخواسته اثر نامطلوبی بر روی محصول نهایی گذاشته است. بی‌تردید قهوه این مزارع کوچک هرچند که در یک منطقه کشت‌شده باشند٬ اما بر اساس نوع آب‌وهوای مزرعه و روش فرآوری، تفاوت‌های طعمی و کیفی بسیاری خواهند داشت. بااین‌حال درنهایت همه این قهوه‌ها در یک مرکز جمع‌آوری و دریایی از قهوه‌های مختلف تشکیل‌شده، درجه‌بندی و بسته‌بندی می‌شود. ترکیب این قهوه‌ها با هم سبب خواهد شد کیفیت قهوه بسته‌بندی‌شده از کیسه‌ای به کیسه دیگر بسیار متفاوت باشد و این چیزی نیست که از چشم متخصصان این صنعت پوشیده بماند.

باوجود فعالیت گسترده و فراگیر فدراسیون قهوه ی کلمبیا ٬ قهوه اسپشیالیتی این کشور تولید شرکت‌های خصوصی کوچکی است که عمدتاً زیرمجموعه‌ی فدراسیون قهوه ی کلمبیا نیستند و کارگاه‌های فرآوری و مراکز جمع‌آوری و بسته‌بندی مخصوص به خود را دارند. این شرکت‌ها معمولاً زیرگونه‌های قدیمی مانند تیپیکا و بوربون را کشت می‌کنند؛ درحالی‌که درصد قابل‌توجهی از قهوه تولیدی کلمبیا از زیر‌گونه هیبریدی و مقاوم شده‌ای به نام «ور. کلمبیا» (var. Colombia) است که فدراسیون قهوه کلمبیا تولید کرده و در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟