ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » قهوه‌ی کلمبیا ؛ تولیدکننده قهوه‌های اسپشیالیتی

قهوه‌ی کلمبیا ؛ تولیدکننده قهوه‌های اسپشیالیتی

قهوه موریس – باوجود فعالیت گسترده و فراگیر فدراسیون قهوه‌ی کلمبیا ، قهوه اسپشیالیتی این کشور تولید شرکت‌های خصوصی کوچکی است که عمدتاً زیرمجموعه‌ی فدراسیون قهوه کلمبیا نیستند و کارگاه‌های فرآوری قهوه و مراکز جمع‌آوری و بسته‌بندی مخصوص به خود را دارند.
معمولاً زیرگونه‌های بوربون و تیپیکا حاوی مشخصه‌های طعمی بیشتری نسبت به زیرگونه «ور. کلمبیا» هستند.

قهوه استاندارد کلمبیا که زیر نظر فدراسیون قهوه‌ی کلمبیا تولید می‌شود تنها بر اساس کیفیت جداسازی می‌شود و نه بر اساس منطقه کشت. بالاترین کیفیت قهوه با نام تجاری سوپریمو (Supremo) به فروش می‌رسد و بعدازآن اکسترا (Extra) است که کیفیت پایین‌تری دارد.

رده‌ی فراگیر دیگری با نام تجاری اکسلسو (Excelso) نیز وجود دارد که ترکیبی است از سوپریمو و اکسترا. اگر قهوه کلمبیایی که می‌خرید برچسبی با هر یک از این نام‌های تجاری داشت می‌توانید مطمئن باشید که قهوه‌تان زیر نظر فدراسیون قهوه کلمبیا کشت شده است؛ اما اگر قهوه کلمبیایی که خریداری کرده‌اید با نام یکی از مناطق کشت قهوه کلمبیا نام‌گذاری شده بود٬ به‌احتمال بسیار زیاد قهوه تولیدی یکی از شرکت‌های خصوصی است که پیش‌تر توضیح دادیم.


برای خرید قهوه کلمبیا نارینو colombia narino coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید


قهوه‌ی کلمبیا قهوه ای اسپشیالیتی

قهوه‌های اسپشیالیتی این شرکت‌ها که در جنوب غربی کلمبیا و در مناطقی مانند نارینو (Narino)، کائوکا (Cauca) و جنوب هویلا (Huila) کشت می‌شوند معمولاً شاخصه‌های طعمی بیشتر و قوی‌تری دارند. با رشد چشم‌گیر مفهوم اسپشیالیتی کافی در بازارهای جهانی، فدراسیون قهوه‌ی کلمبیا طی دهه‌های گذشته برای احیای قهوه اسپشیالیتی کلمبیا تلاش چشم‌گیری کرده است.

ازجمله این تلاش‌ها می‌توان رده‌بندی مناطق کشت و خواص طعمی قهوه هر منطقه، کمک‌های مالی گسترده به کشاورزان و کارگاه‌های فرآوری میوه قهوه و بازاریابی برای قهوه‌های این کشاورزان در بازار قهوه اسپشیالیتی دنیا را برشمرد. با نگاهی به موقعیت و اعتبار فدراسیون قهوه کلمبیا و گوناگونی بی‌نظیر مناطق کشت این کشور و فروش چشم‌گیر قهوه‌های اسپشیالیتی کلمبیا در بازار جهانی می‌توان گفت این تلاش‌ها نتیجه‌بخش بوده است.

قهوه‌ی کلمبیا ازلحاظ خواص طعمی بسیار شبیه قهوه‌های مرغوب کاستاریکا است؛ یک قهوه کلاسیک تمام‌عیار. هیچ کاراکتر طعمی غالب‌تر از دیگری نیست؛ طوری که تعادل طعمی فنجان قهوه شگفت‌زده‌تان خواهد کرد. بادی این قهوه ملایم است و اسیدیتی این قهوه ملایم رو به بالاست و خوشایند و مطبوع. طعم‌های ظریف و رگه‌هایی از طعم مرکبات و آجیل از شاخصه‌های قهوه کلمبیا محسوب می‌شود.

2 دیدگاه در “قهوه‌ی کلمبیا ؛ تولیدکننده قهوه‌های اسپشیالیتی

  1. بهروز گفت:

    ممنون، مقاله خوبی بود

    1. موریس کافی گفت:

      ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟