ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » تاریخچه قهوه ی تانزانیا

تاریخچه قهوه ی تانزانیا

قهوه‌ی تانزانیا

قهوه موریس – قهوه ی تانزانیا کلیمانجارو یکی از محبوب‌ترین قهوه‌های جهان محسوب می‌شود. کشور تانزانیا یکی از تولیدکنندگان بزرگ قهوه در آفریقا است و یک درصد قهوه عربیکای جهان را تأمین می‌کند.
تانزانیا در حال حاضر چهارمین تولیدکننده قهوه آفریقایی است که در میان 20 تولیدکننده بزرگ قهوه در جهان قرار دارد و کل مساحت زیر کشت قهوه در این کشور 265000 هکتار است که برای هر دو نوع قهوه عربیکا و روبوستا استفاده می‌شود.
تولید قهوه یکی از جنبه‌های مهم اقتصاد این کشور محسوب می‌شود و قهوه یکی از بزرگ‌ترین محصولات صادراتی این کشور به شمار می‌آید.
70 درصد قهوه ی تانزانیا را نوع عربیکا و 30 درصد باقی‌مانده را نوع روبوستا به خود اختصاص می‌دهد.

برای خرید قهوه تانزانیا کلیمانجارو tanzania kilimanjaro coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

قهوه تانزانیا

تاریخچه قهوه ی تانزانیا

اولین بار قهوه در قرن شانزدهم از کشور اتیوپی به این کشور آورده شد و از همان ابتدا همه مردم این نوشیدنی را محرک می‌دانستند و دانه آن را می‌جویدند.

اعضای قبایل هایا از این قهوه به‌جای پول استفاده می‌کردند و کاشتن قهوه در این کشور فقط با کنترل رئیس قبیله، صورت می‌گرفت.

بعدازاینکه این کشور از زیر سلطه آلمان بیرون آمد، تولید قهوه ی تانزانیا زیاد شد و آلمانی‌ها که پیش‌تر، نفوذ رئیس‌های این قبیله‌ها را به‌شدت کم کردند، باعث شد تا تولید قهوه در این کشور زیاد شود و به همین خاطر در سال‌های 1905 تا 1912، صادرات قهوه در این کشور سه برابر افزایش یافت.
وقتی جنگ جهانی دوم در این کشور شروع شد آلمانی‌ها جای خود را به بریتانیایی‌ها دادند و کشور بریتانیا یک برنامه منظم را در این کشور پیاده کرد که بر اساس آن می‌بایست، 10 میلیون درخت قهوه کاشته می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟