ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » قهوه بدون کافئین یا دیکاف چیست؟

قهوه بدون کافئین یا دیکاف چیست؟

قهوه بدون کافئین یا دیکاف که 97 درصد کافئین موجود در آن گرفته‌شده است، چیست؟ آیا این نوع قهوه خواص، عوارض و مضرات احتمالی برای بدن دارد؟ این‌ها سؤالاتی است که می‌خواهیم در این یادداشت به آن بپردازیم.

همان‌طور که اشاره شد، قهوه بدون کافئین یا قهوه دیکاف، قهوه‌ای است که طی فرآیندی 97 درصد کافئین خود را ازدست‌داده است و گزینه‌ای مناسب برای افرادی است که علاقه‌مند به قهوه هستند اما به کافئین حساسیت دارند و یا به دلیل ابتلا به بیماری‌ها برای مصرف کافئین ملزم به رعایت محدودیت‌هایی هستند.  شایعاتی که در خصوص خواص، عوارض و یا مضرات این نوع قهوه در میان مردم رایج است تا چه میزان درست و اثبات‌شده است؟ برخی از این شایعات را در زیر مرور می‌کنیم.

برای خرید قهوه تک خاستگاه single-origin coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

شایعه نخست: قهوه بدون کافئین دارای مواد شیمیایی مضر است

این تصوری کاملاً اشتباه است به این دلیل که یکی از معروف‌ترین و پرکاربردترین راه‌های گرفتن کافئین از قهوه،

استفاده از آب است (Swiss water) و این عمل بدون استفاده از هرگونه ماده شیمیایی انجام می‌پذیرد

و بر همین اساس هیچ‌گونه ماده مضر به قهوه اضافه نمی‌شود و این شایعه که قهوه دیکاف دارای مواد شیمیایی است کاملاً اشتباه است.

شایعه دوم: قهوه بدون کافئین تأثیری بر سلامتی انسان ندارد

این تصور ازاین‌جهت اشتباه است که بسیاری از تأثیرات مثبت مصرف قهوه بر سلامتی در اثر وجود مواد مؤثر دیگر در داخل قهوه به‌غیراز کافئین است،

درواقع پلی‌فنل‌ها که خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند مسئول این موارد هستند که بودونبود کافئین تأثیری بر این اثر ندارد.

برای خرید قهوه 100 درصد عربیکا 100% arabica coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

قهوه بدون کافئینخواص قهوه دیکاف یا بدون کافئین

همان‌طور که اشاره کردیم، خواص قهوه برای بدن به خاطر وجود مواد آنتی‌اکسیدان و پلی‌فنل‌هایی است که خواص آنتی‌اکسیدانی دارند.

پس عدم وجود کافئین خللی در خواص بی‌نظیر قهوه برای بدن ایجاد نمی‌کند.

اگر به خاطر خوردن قهوه معمولاً بی‌خواب می‌شوید خبر خوب این است که قهوه دیکاف نه‌تنها باعث بی‌خوابی شما نمی‌شود بلکه حتی سبب می‌شود که شما یک خواب آرام را تجربه کنید.

افراد دارای بیماری قلبی و فشارخون بالا که برای خوردن قهوه معمولی همچون بالا رفتن ضربان قلب، محدودیت دارند، بهتر است از قهوه بدن کافئین یا دیکاف استفاده کنند.

از سوی دیگر تحقیقات پزشکی و مطالعات انجام‌شده اثبات می‌کنند که قهوه بدون کافئین موجب تنظیم سطح آنزیم‌های کبدی می‌شود و برای سلامت کبد بسیار مفید است.

کاهش ریسک ابتلا به سرطان معده، دیابت نوع دو، کاهش ریسک ابتلا به آلزایمر و پارکینسون، سردردهای مزمن و سرطان روده ازجمله دیگر خواص مفید قهوه دیکاف برای بدن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟