ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » کافئین قهوه و تأثیرات مختلف آن

کافئین قهوه و تأثیرات مختلف آن

قهوه موریس – کافئین قهوه یکی از پرمصرف‌ترین ماده دارویی در میان انسان‌هاست که 90 درصد افراد به‌طور روزانه از آن استفاده می‌کنند. بهبود عملکرد سوخت‌وساز بدن، افزایش متابولیسم بدن، تحریک سیستم اعصاب مرکزی و افزایش میزان هوشیاری و آگاهی محیطی از خواص کافئین محسوب می‌شوند.

برای خرید قهوه اسپرسو espresso coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

طولانی‌تر بودن اثر کافئین بر زنان

ماندگاری کافئین در یک بدن سالم هر ۶ ساعت نصف می‌شود و این به آن معناست که اگر فرض کنیم شما یک فنجان قهوه که حاوی ۱۰۰ میلی‌گرم کافئین است را در ساعت ۱۲ ظهر بنوشید، در ساعت ۶ بعدازظهر همان روز بدنتان چیزی حدود نصف کافئین را مصرف کرده است و حدود ۵۰ میلی‌گرم آن در بدن باقی‌مانده است. نیمه‌شب این مقدار به ۲۵ میلی‌گرم می‌رسد و ۶ ساعت بعد ۱۲٫۵ میلی‌گرم و این روند ادامه می‌یابد تا اینکه به‌طور کامل تأثیر کافئین در بدن شما از بین برود.

جنسیت چه تأثیری بر ماندگاری کافئین در بدن دارد؟

طبق مطالعات انجام‌شده، در یک شرایط برابر، میزان کافئین در زنان چیزی حدود ۳ تا ۴ برابر بیشتر از مردان، ماندگاری دارد. بااین‌حال، جدای از جنسیت فاکتورهای دیگری بر مدت اثر کافئین در بدن دخیل هستند؛ عواملی مانند سن، وزن، سیگاری بودن یا نبودن و …

برای خرید قهوه 100 درصد عربیکا 100% arabica coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

کافئین؛ عامل ۱۰ درصد از تلخی در قهوه

بسیاری بر این باورند که هر چه میزان تلخی قهوه بیشتر باشد، آن قهوه از کافئین بیشتری برخوردار است؛ چراکه کافئین از خانواده‌ی آلکالوئیدهاست و آلکالوئیدها است که معرف مزه‌ی تلخی هستند؛ اما برخلاف باور عموم کافئین تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد بر تلخی نهایی قهوه اثر دارد. عامل اصلی تلخی قهوه از ترکیبات ثانویه‌ای تشکیل می‌شود که به هنگام عملیات رست قهوه به وجود می‌آیند.

کافئین؛ عامل افزایش چربی سوزی به هنگام ورزش

به گفته محققان نوشیدن یک فنجان قهوه قبل از ورزش به سوزاندن چربی‌های بدن کمک می‌کند و این از طریق تحریک سلول‌ها برای رهاسازی اسیدهای چرب آزاد در جریان خون به وجود می‌آید. پس از آزادسازی، این اسیدهای چرب به‌عنوان منبع سوخت استفاده می‌شوند. علاوه بر این، کافئین نه‌تنها میزان فعالیت جسمی شما را افزایش می‌دهد بلکه به شما کمک می‌کند تا مؤثرتر نیرو وارد کنید.

برای خرید قهوه ترکیبی blending coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

کافئین باعث آزادسازی دوپامین در مغز می‌شود

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان روز خود را با قهوه آغاز می‌کنند و این باور در میان بسیاری از افراد وجود دارد که بدون نوشیدن قهوه توانایی انجام کاری را ندارند. این باور ریشه در نتایج تحقیقاتی دارد که می‌گوید قهوه باعث آزادسازی دوپامین در مغز انسان می‌شود؛ اما برخلاف برخی داروها مانند آمفتامین‌ها که موجب افزایش دوپامین در هسته آکومینس (مرکز اصلی لذت در مغز) می‌شود، کافئین بر روی قشر زیرین هسته تأثیرگذار است که مرکز رفتارشناختی، برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و بیان کلی شخصیت است و از همین رو، نوشیدن قهوه و جذب کافئین می‌توانند بر فرآیندهای مغزی و فکری انسان تأثیر مثبت بگذارد.

 


تنظیم و گردآوری بهنام حاتم جعفری

ترجمه و تلخیص از قهوه موریس

 


برای خرید قهوه بر روی تصویر زیر کلیک کنید

برای دانلود اپلیکیشن قهوه موریس morris coffee app

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

جهت دریافت لیست قیمت قهوه

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

برای مشاهده صفحه قهوه موریس در اینستاگرام

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

برای خرید قهوه و عضویت در کانال تلگرام قهوه موریس

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟