ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » آشنایی با شهرهای معروف قهوه در جهان

آشنایی با شهرهای معروف قهوه در جهان

قهوه بدون شک یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در جهان محسوب می‌شود. در این میان شهرهای معروف قهوه در جهان هستند که بیشتر از بعد جغرافیایی، آن‌ها را با قهوه‌هایشان می‌شناسند. در این یادداشت می‌خواهیم به برخی از این شهرها بپردازیم.

پورتلند، اورگن (یکی از ایالات شمالی آمریکا)

شهر کافی‌شاپ‌ها؛ این نامی است که بر پورتلند به عنوان یکی از شهرهای معروف قهوه ، گذاشته‌اند. در این شهر تورهای تفریحی برای گشت‌وگذار در بین کافی‌شاپ‌ها وجود دارد. طبق گفته‌ی Lora Woodruff مالک تورهای قهوه‌ی موج سوم (ThirdWave Coffee Tours) در پورتلند 876 کافی‌شاپ، 152 استارباکس و 60 کسب‌وکار شخصی و سازمانی مرتبط با قهوه وجود دارد که در این آمار رستوران‌ها، برگرها، هتل‌ها و کسب‌وکارهای اطراف شهر نیز، در نظر گرفته نشده است.

چرا قهوه در پورتلند به عنوان یکی از شهرهای معروف قهوه مهم است؟ به نظر می‌رسد یک فنجان قهوه داغ در یک شهر بارانی چیزی دور از ذهن نیست. قهوه در این شهر باعث می‌شود در این آب‌وهوا، مردم بتوانند لذت بیشتری کسب کنند. آن‌ها در کافی‌شاپ‌ها توقف می‌کنند برای اینکه علاوه بر آزمودن مزه‌های جدید، از خود قهوه در این آب‌وهوا لذت ببرند. بسیاری از مردم در جهان اعتقاد دارند که قهوه‌های Stumptown یکی از بهترین قهوه‌های جهان است. شعبه‌های Stumptown در تمام نقاط پورتلند دیده می‌شود.

ملبورن، استرالیا

اگر تا با حال در یک استارباکس یک Flat white سفارش داده‌اید بنابراین باید از استرالیا متشکر باشید. این نوشیدنی که اسپرسوی مخلوط با شیر غلیظ شده با خامه است، توسط استرالیایی‌ها به جهان معرفی‌شده است. استرالیا دارای فرهنگ غنی قهوه است. در تمام نقاط کافه‌ها وجود دارند که به نظر مکانی برای روابط اجتماعی، استراحت و حتی توقفی کوتاه برای استفاده از اینترنت است و تمامی این دلایل بر نوشیدنی قهوه تمرکز دارند. وقتی در اطراف ملبورن به عنوان یکی از شهرهای معروف قهوه قدم می‌زنید بی‌شک بینی شما عطر آشنایی از یک قهوه دم‌کرده را احساس می‌کند که به نظر اسپرسو معروف استرالیا است. فرهنگ قهوه در ملبورن به‌شدت مستقل از تمامی کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای جهان است و این نکته‌ای است که فرهنگ قهوه نوشی استرالیا را با دیگر نقاط جهان متمایز می‌کند.

هلسینکی، فنلاند

فنلاند یکی از کشورهای ست که جزو مصرف‌کنندگان بزرگ قهوه محسوب می‌شود. در حقیقت، فنلاندی‌ها بیشترین قهوه را در سرتاسر جهان می‌نوشند. طبق آماری که شورای گردشگری هلسینکی به عنوان یکی از شهرهای معروف قهوه در جهان ، اعلام کرده است «فنلاندی‌ها تقریباً هرسال به ازای هر نفر 49 کیلوگرم قهوه می‌خرند و تقریباً هر فنلاندی در روز سه تا پنج فنجان قهوه می‌نوشند». فنلاندی‌ها اصولاً قهوه را با یک ‌چیزی شیرین می‌نوشند و حتی واژه‌ی فنلاندی برای این رسم آن‌ها در جهان وجود دارد به نام Kakkukahv که به انگلیسی «coffee and cake» ترجمه می‌شود؛ به معنای «قهوه و کیک.»

میلان، ایتالیا

اسپرسو اختراع میلانی‌ها است، بنابراین اگر می‌خواهید بهترین قهوه در جهان را به‌صورت کاملاً خالص و ناب تجربه کنید باید به زادگاه آن سر بزنید. اولین ماشین اسپرسو ساز جهان در میلان به عنوان یکی از شهرهای معروف قهوه در جهان در سال 1906 رونمایی شد. یکی از ویژگی‌های اسپرسوهای ایتالیا این است که بسیار سریع آماده می‌شوند و در حالی هنوز جلو صندوق در حال حساب کردن فنجانتان هستید فنجان قهوه شما روی پیشخوان قرار می‌گیرد.

هانوی، ویتنام

قهوه‌های ویتنامی خودشان زیرمجموعه ویژه از قهوه را دارند. یک نوشیدنی سنتی در ویتنام رواج دارد که قهوه با شیر تغلیظ شده آماده و مخلوط می‌شود. (به‌منظور تأمین شکر و کافئین به‌طور هم‌زمان) و بسیار سرد است. ویتنام بیش از مجموعه استارباکس ها تنوع قهوه دارد که ترکیب‌های ویژه و در برخی موارد عجیبی را شامل می‌شوند. در این شهر قهوه‌ها از قهوه‌ی تخم‌مرغ (زرده تخم‌مرغ مخلوط شده با شیر تغلیظ شده و به قهوه اضافه‌شده) تا قهوه‌ی ماست (ماست زده‌شده با چاشنی قهوه سیاه) برای تست کردن وجود دارد.

آدیس‌آبابا، اتیوپی

اتیوپی به‌عنوان زادگاه قهوه شناخته می‌شود. مورخان تخمین می‌زنند که برداشت دانه‌های قهوه از سال 800 قبل از میلاد، در اینجا شروع‌شده است. ماکچایتوی (macchiato) اتیوپی (نوعی اسپرسو که با کف شیر تغلیظ شده مخلوط می‌شود) که بسیار کوچک هستند از محبوبیت ویژه‌ای در این شهر برخوردار است و اگر این نوشیدنی برای شما بسیار قوی است؛ اسپریس (نیم قهوه و نیمی چای) می‌تواند نوشیدنی بهتری برای ذائقه شما باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟