ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » آموزش » خواص انکار نشدنی قهوه ی اسپرسو

خواص انکار نشدنی قهوه ی اسپرسو

قهوه موریس – قهوه ی اسپرسو را صرفاً نمی‌توان یک نوشیدنی دانست چراکه جدای از یک نوشیدنی مطلوب خواص فراوانی هم برای بدن انسان دارد و بر روند و تسهیل سوخت‌وساز بدن نیز مؤثر است. در این یادداشت به برخی از خواص قهوه اسپرسو می‌پردازیم.

تقویت حافظه؛ خاصیت منحصربه‌فرد قهوه ی اسپرسو

در یک شات قهوه ی اسپرسو مقدار زیادی کافئین وجود دارد. پژوهشگران در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف قهوه اسپرسو، حافظه بلندمدت را تقویت می‌کند و از میزان فراموشی افراد می‌کاهد و افراد حفظیات خود را راحت‌تر به یاد می‌آورند.

افزون بر این نوشیدن یک شات دبل‌اسپرسو، روند پردازش مغز را بهبود می‌بخشد و بر همین اساس با پردازش بهتر داده‌های مغز، یادآوری تسهیل می‌شود و بر اساس همین تحقیقات اثبات‌شده است که اسپرسو را به‌عنوان عاملی برای تقویت حافظه اسم می‌برند.

نوشیدن یک شات قهوه اسپرسو در ابتدای صبح تمرکز فکری را در طول روز به همراه دارد و این تأثیر مطلوبی بر عملکرد افراد دارد. بر اساس نتایج این تحقیقات، مصرف کافئین عوارض ناشی از ابتلا به سندروم خستگی مزمن را کاهش و میزان هوشیاری افراد را افزایش می‌دهد و این به دلیل تأثیر مستقیم کافئین بر فرآیندهای نرو شیمیایی مغز، به وجود می‌آید. مصرف قهوه، به‌ویژه قهوه اسپرسو، دوپامین زیادی را در بدن آزاد می‌کند که موجب افزایش تمرکز و توجه در افراد می‌شود.

بر اساس این خاصیت منحصربه‌فرد قهوه اسپرسو باید این نکته را هم افزود که مصرف زیاد این نوشیدنی و افزایش بیش‌ازحد تعادل آن در مصرف، تأثیری معکوس دارد و به‌جای بالا بردن تمرکز در افراد، تشویش و آشفتگی را به همراه دارد.

خاصیت کاهش وزن و چربی سوزی قهوه ی اسپرسو

نوشیدن تنها اسپرسو به جهت کاهش وزن و چربی سوزی بدن، بدون داشتن برنامه‌های غذایی دیگر و تغییر در سبک زندگی، تأثیر چندانی ندارد اما نوشیدن قهوه اسپرسو به میزان درست و تعادل در مصرف این نوشیدنی، می‌تواند این روند کاهش وزن و چربی سوزی را تسهیل کند.

مصرف قهوه قبل از انجام تمرینات ورزشی و اثربخشی مطلوب و بهینه آن در تمرینات، به‌صورت علمی اثبات‌شده است و بسیار توصیه‌شده است که برای کاهش درد و رفع خستگی ناشی از روزش، 30 دقیقه قبل از شروع تمرینات، نوشیدن یک شات اسپرسو، کمک بسیاری به ورزشکاران می‌کند.

بهبود عملکرد مغز و طول عمر آن با نوشیدن اسپرسو

بسیاری مصرف بی‌رویه قهوه را برای قلب مضر می‌دانند، اما تردیدی نیست که به‌اندازه نوشیدن آن به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان سرشار در آن، به طولانی شدن عمر مغز کمک می‌کند.

نوشیدن لااقل یک لیوان قهوه در روز، احتمال بروز سکته مغزی را کاهش می‌دهد. خاصیت آنتی‌اکسیدانی این نوشیدنی، نه‌تنها توان مغز برای پردازش و ثبت اطلاعات را بالا می‌برد، بلکه احتمال آسیب دیدن مغز به دلیل سکته را هم تا ۲۵ درصد کاهش می‌دهد.

کاهش خطر ابتلا به دیابت با نوشیدن اسپرسو

تحقیقات صورت گرفته در خصوص تأثیرات مصرف قهوه، نشان می‌دهد که این نوشیدنی نه‌تنها بر سلامت مغز تأثیر می‌گذارد، بلکه خطر ابتلا به دیابت نوع دو را نیز، کاهش می‌دهد.

در پژوهشی که در این خصوص انجام گرفت نشان داد، گروهی از زنان که در یک دوره چهارساله موردبررسی قرار گرفتند و هرروز بیشتر از یک فنجان قهوه مصرف می‌کردند، ۱۱ درصد کمتر از دیگران در معرض ابتلا به دیابت قرار داشتند.

پژوهشگران بر اساس نتایج این پژوهش، رابطه کاملاً شفافی را میان مصرف قهوه و کم شدن خطر ابتلا به این بیماری کشف کردند و بر همین اساس نوشیدن یک شات اسپرسو در روز را به افرادی که نگران بالا رفتن بی‌رویه قند خونشان هستند، توصیه می‌کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟