ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » شناخت دانه‌های معیوب قبل از فرآیند رُست قهوه

شناخت دانه‌های معیوب قبل از فرآیند رُست قهوه

قهوه موریس – توجه و تمرکز بر کیفیت دانه سبز قهوه امروزه از اهمیت ویژه‌ای در زنجیره عرضه برخوردار است. تأثیر ارتفاع بر کیفیت قهوه و یا میزان دانه‌های معیوب پس از رُست قهوه و یا تأثیر فرآوری قهوه بر کیفیت نهایی قهوه، هرکدام به‌نوعی به کیفیت دانه سبز قهوه برمی‌گردد.

همیشه خطر وجود نقایص و کمبودها در یک محصول کشاورزی و دانه‌های معیوب قهوه وجود دارد. در صنعت تولید قهوه سبز این باور به چشم می‌خورد که خصوصیات فیزیکی قهوه سبز بر سوابق کاری شما در مورد روش رُست دادن دانه‌های قهوه تأثیرگذار است.

درحالی‌که برخی نقایص فیزیکی بر فرآیند رُست مؤثر است و سایر کمبودهای محصول هم فقط بر کیفیت محصول نهایی تأثیرگذار خواهد بود. بدین معنی که تبدیل یک قهوه سبز باکیفیت متوسط به محصول عالی غیرممکن است و در اینجا حتی مهارت‌های عالی شما در بخش رُست قهوه نیز نقشی کمرنگ خواهند داشت.

برای خرید قهوه ترکیبی blending coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

دانستن و جمع‌آوری جزئیات کلیدی در مورد قهوه سبز، از مرحله آغازین بسیار ضروری است. ازاین‌رو شما به‌سادگی می‌توانید آن را ردیابی کرده و در مراحل مختلف، کیفیت فنجان قبلی و بعدی را باهم مقایسه کنید. همچنین با اتخاذ این روش، درک خود از تغییرات دانه سبز را افزایش دهید و درنتیجه به‌عنوان یک خریدار قادر به حفظ کیفیت و یا ارتقای کیفی محصول نهایی و حذف دانه‌های معیوب خواهید بود.

دانه‌های معیوب در قهوه سبز همیشه وجود دارد اما این مسئله همواره باید مشخص و موردبررسی قرار گیرد. اخیراً، صنعت تخصصی قهوه به سمت انجام تحقیقات بیشتر در حوزه نگرش‌های فیزیکی در مورد آسیب‌های ناشی از حشرات، قارچ‌ها، آفت‌های سیاه و یا ترش؛ گرایش پیداکرده است. به‌عنوان‌مثال،

فعالیت آب می‌تواند به شما در جهت شناسایی ایمن بودن محصول و دانه‌های معیوب کمک کند (فاقد باکتری باشد)، قهوه در قفسه فروشگاه ثبات کیفی داشته باشد و تعیین کند که قهوه در گرمای دستگاه رُست چه واکنشی داشته باشد.

برخی از این ویژگی‌های فیزیکی مثل چگالی و فعالیت آب به نظر می‌رسد که فرآیندهای پیچیده‌ای باشند؛

اما ارزیابی و جمع‌آوری این معیارها سریع انجام‌شده و هزینه آن‌هم هرروز کمتر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟