ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » دانه سبز قهوه و اهمیت کیفیت آن

دانه سبز قهوه و اهمیت کیفیت آن

قهوه موریس – توجه و تمرکز بر کیفیت دانه سبز قهوه امروزه از اهمیت ویژه‌ای در زنجیره عرضه برخوردار است. تأثیر ارتفاع بر کیفیت قهوه و یا میزان دانه‌های معیوب پس از رُست و یا تأثیر فرآوری قهوه بر کیفیت نهایی قهوه، هرکدام به‌نوعی به کیفیت دانه سبز قهوه برمی‌گردد. بر همین اساس است که توجه به درجه‌بندی کیفی دانه سبز با عنوان آنالیز فیزیکی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید به آن توجه کرد.

شناخت دانه سبز قهوه

درجه‌بندی کیفی دانه قهوه در مراحل مشخص و در زنجیره عرضه، ارزیابی می‌شود و این شیوه سال‌هاست که نتیجه‌بخش و مفید بوده است؛ پس چرا باید ناگهان از عوامل جدید بیشتری برای بررسی این فرآیند استفاده کنیم؟ چرا شما باید به تجزیه‌وتحلیل و درجه‌بندی قهوه بپردازید که خریداری کرده‌اید درحالی‌که بارها از یک واردکننده مشابه خریداری کرده و رضایت داشته‌اید؟

برای خرید قهوه تک خاستگاه single-origin coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

در طول زمان، واردکنندگان نیازها و سلایق طعم و مزه شما را خواهند شناخت. درجه‌بندی کیفی دانه قهوه توسط آن‌ها انجام می‌شود و این اطلاعات در اختیار شما قرار می‌گیرد. ازاین‌رو، شما به‌عنوان یک خریدار به‌خوبی می‌دانید که در زمان خرید قهوه Kenya AA چه می‌خواهید. در اکثر اوقات، با دریافت محموله قهوه سبز در انبار خود، به‌سرعت آن را تست می‌کنید و اغلب همین کفایت می‌کند؛ اما روند طبیعی شامل ارائه فرضیه‌هایی در مورد قهوه و درجه‌بندی آن پیش از دریافت محموله است.

درک بصری از هر عامل تأثیرگذار از قبیل اندازه، میزان رطوبت، فعالیت آب و بالطبع چگونگی فرآیند رُست، نیازمند صرف زمان جهت یادگیری است. اگر با حوصله زمان صرف یافتن دانه‌ی سبز باکیفیت کنید بی‌شک نتیجه نهایی را در فنجان خواهید دید. جف واتس (Geoff Watts)، نایب‌رئیس شرکت اینتله جنتسیا (Intelligentsia) در این خصوص می‌گوید: «مهم‌ترین محدودیت ما به‌عنوان شرکتی که دانه‌های قهوه را رُست می‌دهد، کیفیت مواد اولیه است.» به‌عبارت‌دیگر، درک شما از محصول خام به دریافت دیدگاه‌هایی در مورد روش‌های رُست دادن قهوه و طعم محصول نهایی ختم می‌شود.

 


تنظیم و گردآوری بهنام حاتم جعفری

ترجمه و تلخیص از قهوه موریس

 


برای خرید قهوه بر روی تصویر زیر کلیک کنید

برای دانلود اپلیکیشن قهوه موریس morris coffee app

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

جهت دریافت لیست قیمت قهوه

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

برای مشاهده صفحه قهوه موریس در اینستاگرام

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

برای خرید قهوه و عضویت در کانال تلگرام قهوه موریس

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟