ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » راهنمای فرهنگ قهوه در مدلین کلمبیا

راهنمای فرهنگ قهوه در مدلین کلمبیا

قهوه در مدلین

مدلین کلمبیا واقع در یک دره باریک بین دو رشته‌کوه آند، یک کلانشهر پررونق است که بیش از دو و نیم میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند. به لطف آب‌وهوای معتدل و مطبوع خود، در کلمبیا با نام la ciudad de eterna primavera یا شهر بهار ابدی نیز شناخته می‌شود.

بنابراین، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرهنگ قهوه در مدلین ، با صاحبان کافی‌شاپ در سراسر شهر صحبت کردم که در ادامه می‌خوانیم: مانند بسیاری از شهرهای کلمبیا، مدلین فرهنگ قهوه‌ای قوی دارد، از قهوه‌های تلخ و شدید که در گوشه و کنار خیابان سرو می‌شود تا کافی‌شاپ‌های تخصصی که به‌سرعت در حال رشد است. بااین‌حال برای مردم مدلین، قهوه چیزی فراتر از یک نوشیدنی است. این یک روش زندگی است که به تولید در منطقه وسیع‌تر Antioquia و مصرف در خود شهر مرتبط است.

برای خرید قهوه کلمبیا نارینو بر روی لینک کلیک کنید

یک تاریخچه مختصر از قهوه در مدلین

به لطف آب‌وهوای خوب منطقه و زمین‌های حاصلخیز کوهستانی، قهوه در مدلین و منطقه وسیع‌تر آنتیکویا سابقه طولانی و موفقی داشته است. در آغاز قرن بیستم، Antioquia از منطقه Caldas پیشی گرفت و به‌عنوان منطقه قهوه ساز پیشرو در کلمبیا شناخته شد.

به‌زودی، به دلیل ارائه لوبیای مداوم با کیفیت بالا شناخته شد. در کنار استخراج طلا، تولید قهوه به طرز چشمگیری به رشد منطقه در طول قرن کمک کرد. پدرو Echavarria صاحب کافه Pergamino در محله El Poblado در مدلین می‌گوید که ازنظر بسیاری از کلمبیایی‌ها، مدلین همیشه یک پایتخت قهوه بوده است. پدرو می‌گوید: «تخصص تولید قهوه و روحیه کارآفرینی باعث توسعه سریع فرهنگ قهوه در مدلین

و همچنین ظهور چندین رستوران و کافه شده است.» «تعداد زیادی مزارع تولید قهوه در منطقه وجود دارد، به این معنی که دسترسی به قهوه با کیفیت [برای هرکسی که به دنبال راه‌اندازی فروشگاه خود است] آسان است. این شامل کسانی می‌شود که می‌خواهند قهوه صادر کنند.»

صادرات قهوه در کلمبیا

کلمبیا هرساله بیش از 13 میلیون کیسه قهوه 60 کیلوگرمی تولید می‌کند که حدود 10٪ از کل تولید جهانی قهوه را تشکیل می‌دهد (طبق آمار سال 2019). با وجود تولید و صادرات در مقیاس بالا، مصرف قهوه در کلمبیا (مانند بسیاری از کشورهای تولیدکننده دیگر)

با متوسط ​​سرانه حدود 2 کیلوگرم، داستان متفاوتی است. با این حال، در سال‌های اخیر، به لطف بخشی از رویدادها و ابتکارات پشتیبانی شده توسط FNC، مصرف قهوه شروع به رشد کرده است.

Ilse Geyskens، صاحب کافه Velvet در El Poblado، می‌گوید که تاریخ قوی تولید قهوه در منطقه Antioquia نقشی اساسی در مصرف قهوه در مدلین داشته است.

ایلزه می‌گوید: «با گذراندن وقت در اروپا و ایالات‌متحده، من هرگز درک عمیقی از تولید قهوه در بین باریستاها ندیده‌ام، همان‌طور که در اینجا می‌بینم.» «من معتقدم که تاریخ و دانش مردم به‌خوبی تجربه کافی را می‌بخشد و متعاقباً تأثیر زیادی در توسعه فرهنگ قهوه در مدلین داشته است.»

برای خرید قهوه تانزانیا بر روی لینک مقابل کلیک کنید

عادات و روندهای مصرف قهوه

باگذشت زمان، کلمبیا به تولید برخی از با کیفیت‌ترین قهوه‌های جهان و صادرات آن در مقادیر زیاد شهرت پیدا کرد. بعد از برزیل، بزرگترین تولیدکننده قهوه در آمریکای لاتین و سومین تولیدکننده قهوه در جهان است.

تولیدکنندگان قهوه Antioquian به‌طورمعمول کشاورزان خرده مالکی هستند که در ارتفاعات و دمای نسبتاً پایین قهوه می‌کارند که هر دو برای تولید با کیفیت عربیکا مناسب است. این شرایط باعث می‌شود که گیلاس‌های قهوه با کندتر شدن طعم‌ها و رایحه‌های متمایز، آهسته‌تر برسد.

مصرف قهوه تینتو در کلمبیا

بااین‌وجود، علی‌رغم این واقعیت که قهوه کلمبیا در طول تاریخ به‌عنوان بازارهای مصرف در سراسر جهان باکیفیت بالا به بازار عرضه می‌شده است،

کلمبیایی‌ها به‌طور سنتی قهوه مخصوص نمی‌نوشند. این تا حدی به استانداردهای کیفیت کشور برای صادرات بر می‌گردد. دانه‌های قهوه بالاتر از یک استاندارد کیفیت خاص برای صادرات مشخص شده‌اند، درحالی‌که هر آنچه در زیر است برای استفاده داخلی نگهداری می‌شود. درنتیجه، ازنظر تاریخی دسترسی کلمبیایی‌ها به قهوه با کیفیت بالا چه در کافی‌شاپ‌ها و چه برای مصرف در خانه دشوار بوده است.

در طول تاریخ قهوه در این کشور به‌عنوان تینتو، یک قهوه غلیظ که معمولاً در گوشه و کنار خیابان از فلاکس گرم می‌شود، مصرف می‌شده است. تینتو را معمولاً با قهوه بی‌کیفیت نگهداری شده برای مصرف داخلی تهیه می‌کنند و غالباً شکر به آن اضافه می‌شود تا عطروطعم شدید و تلخ آن را بپوشاند.

Joan Molina صاحب کافه‌های Rituales Café و La Fabrica Coffee Roasters در مدلین می‌گوید: «معمولاً کلمبیایی‌ها زیاد کار می‌کنند، بنابراین آن‌ها اغلب وقت کافی برای تهیه قهوه با کیفیت خوب پیدا نمی‌کنند. به همین دلیل، قهوه تینتو و فوری همیشه در دسترس ترین روش نوشیدن قهوه بوده است.»

برای خرید قهوه عربیکا اتیوپی یرگاچف بر روی لینک کلیک کنید

تغییر در فرهنگ قهوه

اما فرهنگ قهوه در کلمبیا در حال تغییر است. درحالی‌که بوگوتا پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر با بیش از هفت میلیون نفر سکنه است، بسیاری از مردم در مدلین معتقدند که شهر آن‌ها یک فرصت منحصربه‌فرد برای هدایت توسعه فرهنگ خاص قهوه در سراسر کشور دارد.

مانوئلا کوردوبا مسئول عملیات در Museo de Cafe Yipao، یک مکان ملاقات محبوب در میان نوشیدنی‌های قهوه جوان مدلین می‌گوید که چگونه جوانان در شهر و کلمبیا به‌طور گسترده‌ای منجر به تغییر قابل‌توجهی در مصرف داخلی قهوه می‌شوند. بااین‌حال، او همچنین معتقد است که قهوه با کیفیت بالا باید در میان مردم گسترش یابد.

او می‌گوید: «کلمبیا قهوه‌ای با کیفیت بسیار بالا تولید می‌کند، با روشی کاملاً حرفه‌ای. برای ایجاد یک فرهنگ قهوه قوی، نوشندگان قهوه کلمبیایی باید این را یک ارزش بدانند و از آن قدردانی کنند.»

علاوه بر جوانان، جامعه بزرگ مهاجران مدلین نیز باعث استقبال گسترده‌تر و بیشتر قهوه‌های ویژه در شهر شده است. از زمان غلبه بر بحران‌های مختلفی که از دهه 1980 و 1990 با آن روبرو بود، مدلین همچنین به یکی از محبوب‌ترین شهرهای کشور برای بازنشستگان خارجی تبدیل شده است. این امر تا حدی به این دلیل است که زیرساخت‌های مناسب و اقتصاد پایدار آن را به مکانی جذاب برای استقرار تبدیل کرده است.

پدرو توضیح می‌دهد: «مدلین دارای یک جامعه عظیم مهاجران است و این افراد هستند که به دنبال فضای خوب و یک فنجان قهوه خوب هستند. هنگامی‌که ما پرگامینو را ایجاد کردیم، هدف ما ایجاد تعادل بین جذب مهاجران و جذب بازار محلی بود که کنجکاو بودند بیشتر در مورد قهوه خاص بدانند.»

قهوه تخصصی مدلین: ایجاد یک تجربه

مانند هر شهر دیگر، مدلین به تعدادی محله منحصربه‌فرد تقسیم شده است. هرکدام شخصیت خاص خود را دارند که این خود فرهنگ منحصربه‌فرد قهوه‌ای است که امروزه در این شهر وجود دارد. درحالی‌که El Poblado و Laureles محبوب‌ترین محله برای کافی‌شاپ‌های خاص هستند، Comuna 13 نیز چیزهای زیادی برای ارائه دارد. صحنه ویژه قهوه Comuna 13 که زمانی خطرناک‌ترین محله در کل کشور محسوب می‌شود، در حال رشد است. امروزه، به‌طورکلی به‌عنوان مکانی شناخته می‌شود که قهوه با کیفیت خوب برای گردشگران و مردم محلی در دسترس دارد.

برای کافی‌شاپ‌های خاص در شهر، ترجیحات و روندها مانند آنچه در اکثر کشورهایی که قهوه مصرف می‌کنند وجود دارد، درحالی‌که ریشه در قدردانی از قهوه محلی و خوب نیز وجود دارد. بسیاری از مردم در شهر به ارائه قهوه کلمبیایی با کیفیت بالا برای تجلیل از کار تولیدکنندگان قهوه این کشور، افتخار می‌کنند.

ایلزه به من می‌گوید: «مشتریان ما در مدلین معمولاً قهوه‌های صافی را که با V60، Chemex یا Aeropress دم می‌کنند ترجیح می‌دهند. آن‌ها اسیدیته و پیچیدگی ناشی از قهوه کلمبیایی را درک می‌کنند.»

درنهایت، در قلب تجربه قهوه مدلین قدردانی ساده برای یک نوشیدنی خوش‌ساخت وجود دارد. این چیزی است که با تخصص جهانی گسترده‌تر و فرهنگ قهوه موج سوم طنین‌انداز است.

علی‌رغم موانع مربوط به قیمت ارزان و سطح مصرف داخلی، فرهنگ قهوه در مدلین به‌سرعت در حال تغییر است. پیوندهای ریشه‌دار آن با تولید قهوه باعث می‌شود ایده‌های قهوه موج سوم و فرهنگ قهوه ویژه که شامل تمرکز بر دانش، ردیابی و کیفیت است را بپذیرد. با این وجود مدت هاست که مصرف قهوه در انواع مختلف آن بخشی از زندگی در این شهر بوده است و بعید به نظر می‌رسد که به‌زودی تغییر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟