ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » خواص قهوه ترک ؛ کاهش خطر ابتلا به دیابت و کاهش آلزایمر

خواص قهوه ترک ؛ کاهش خطر ابتلا به دیابت و کاهش آلزایمر

قهوه موریس – قهوه ترک یکی از نوشیدنی های محبوب و پرطرفدار در جهان و به خصوص در کشورهای خاورمیانه محسوب می شود. در این یادداشت به بخشی از خواص این نوع قهوه و به ویژه خواص آن بر بدن انسان همچون خطر ابتلا به دیابت و کاهش آلزایمر، اشاره می کنیم.

کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲

مطالعات نشان می‌دهند که خطر ابتلا به دیابت نوع دوم در افرادی که قهوه ترک مصرف می‌کنند، ۲۳ تا ۵۰ درصد کم‌تر است.
گروهی از محققان نیز از دانشکده‌ی بهداشت عمومی هاروارد (HSPH) نتیجه گرفتند که «خطر ابتلا به دیابت نوع دو در افرادی که در طول یک دوره ۴ ساله هر روز بیش از یک فنجان قهوه مصرف کرده‌اند، نسبت به افرادی که تغییری در مصرف قهوه‌ی خود ایجاد نکرده‌اند، ۱۱ درصد کم‌تر است»، در حالی که خطر ابتلا به دیابت در کسانی که میزان مصرف خود را به کم‌تر از یک فنجان در روز کاهش داده بودند، یک افزایش ۱۷ درصدی نشان داد.

برای خرید قهوه مناسب برای قهوه ترک turkish coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

این حقیقت تأیید شده‌است که مصرف قهوه و خطر ابتلا به دیابت نوع دو، رابطه‌ی معکوس دارند؛ هرچه بیش‌تر قهوه بنوشید، کم‌تر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع دو هستید. با این حال، توصیه می‌شود فقط قهوه سیاه مصرف کنید، زیرا هنگامی که به نوشیدنی‌تان شکر و شیر اضافه کنید، در واقع کالری و قند را به نوشیدنی خود اضافه می‌کنید و به این ترتیب فواید درمانی این نوشیدنی را از بین می‌برید.
قهوه ترک

کاهش خطر آلزایمر

پژوهشگران دانشگاه‌های میامی و فلوریدای جنوبی طی مطالعاتی جداگانه دریافتند میان مصرف قهوه و کاهش خطر ابتلا به زوال عقل، که آلزایمر نیز یکی از انواع آن است، رابطه‌ی مستقیم وجود دارد. در واقع، آن‌هایی که روزانه حدود ۳ فنجان قهوه مصرف می‌کنند تا ۶۵ درصد کم‌تر از سایرین در معرض آلزایمر قرار می‌گیرند. هم‌چنین احتمال ابتلای قهوه‌خورها به پارکینسون، از دیگر انواع بیماری زوال سلول‌های عصبی، حدود ۳۲ تا ۶۰ درصد کم‌تر از دیگران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟