ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » آموزش » روش‌های شناخت قهوه مرغوب

روش‌های شناخت قهوه مرغوب

قهوه موریس – در میان علاقه‌مندان به قهوه همواره دو مسئله از اهمیت برخوردار است؛ نخست شناخت یک قهوه مرغوب و باکیفیت و دوم روش‌های دم‌آوری قهوه. در این یادداشت به روش‌های شناخت قهوه مرغوب می‌پردازیم.

قهوه را به‌صورت دانه خریداری کنید

آسیاب قهوه از اهمیت بالایی در عصاره‌گیری برخوردار است، شناخت آسیاب مناسب برای دستگاه‌های مختلف و روش‌های دم‌آوری قهوه می‌تواند نتیجه نهایی در دم‌آوری را تحت تأثیر قرار دهد. این مسئله که خرید دان قهوه یکی از بهترین گزینه‌هاست، درست است اما شناخت درجه آسیاب متناسب با دستگاه شما نیز، به همان میزان اهمیت دارد.

برای خرید قهوه تک خاستگاه single-origin coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

طعم دانه‌های قهوه، نسبت به طعم پودر آن، از ماندگاری بیشتری برخوردار است و اگر آن‌ها را دقیقاً در همان روزی که آسیاب شده‌اند دم بکنید، می‌توانید به یک فنجان قهوه بسیار خوش‌بو و خوش‌طعم داشته باشید. معمولاً قهوه آسیاب شده، خیلی زود بو و عطر خود را از دست می‌دهد.

قهوه بسته‌بندی‌شده تهیه کنید

همیشه سعی کنید قهوه بسته‌بندی‌شده تهیه کنید به دلیل این‌که قهوه بسته‌بندی‌شده از عطروطعم خوبی برخوردار است و باگذشت زمان در اثر تماس با هوا خشک نمی‌شود.
عدم تماس قهوه با اکسیژن و جلوگیری از اکسیده شدن دانه قهوه بر ماندگاری قهوه تأثیرگذار است. بر همین اساس استفاده و خرید قهوه‌هایی با بسته‌بندی مناسب به کیفیت و ماندگاری قهوه مرغوب کمک می‌کند.

برای خرید قهوه کلمبیا نارینو colombia narino coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

به زمان رُست یا برشته کاری قهوه توجه کنید

زمان رُست قهوه حداکثر باید ۲ تا ۳ هفته قبل از تاریخ روز باشد. هنگامی‌که می‌خواهید قهوه مرغوب تهیه کنید، اگر بر روی بسته‌بندی آن زمان رُست آن ذکر نشده بود، خودتان زمان آن را از باریستا (فروشنده قهوه) سؤال کرده و اگر او زمان تفت‌ دادن این قهوه‌ را نمی‌دانست و یا اصلاً برایش مهم نبود، بهتر است تا قهوه‌ اصل را از جایی دیگر تهیه نمایید، زیرا هر فروشنده حرفه‌ای قهوه، این را می‌داند که زمان تفت قهوه تأثیر به ‌سزایی در طعم و عطر مطلوب آن دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟