ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » اثرات محافظتی قهوه در برابر بیماری ام.اس

اثرات محافظتی قهوه در برابر بیماری ام.اس

ام.اس

قهوه موریس – ام.اس بیماری است که در آن سیستم ایمنی بدن به بافت‌های خودش حمله می‌کند. چنین فرایندی میلین-غشاء چربی که فیبرهای عصبی مغز و نخاع را پوشانده و از آن‌ها محافظت می‌کند- را از بین می‌برد.

پزشکان و محققین نمی‌دانند که چرا بیماری ام.اس برخی افراد را مبتلا می‌سازد و در بقیه افراد ایجاد نمی‌گردد. ترکیبی از عوامل از ژنتیک گرفته تا عفونت‌های دوران کودکی در این امر نقش دارند.

در پژوهشی که بر روی افراد دو گروه سوئدی و آمریکایی در خصوص رابطه قهوه با بیماری ‌ام. اس صورت گرفت نشان داد که در گروه سوئدی که روزانه شش فنجان یا بیشتر قهوه مصرف می‌کردند، یک‌سوم کمتر به بیماری MS مبتلا می‌شوند. البته با توجه به این نکته که اندازه فنجان‌ها استفاده‌شده برای سوئدی‌ها کمتر از ابعاد فنجان‌های آمریکایی‌ها بود.

برای خرید قهوه مناسب برای قهوه اسپرسو  espresso coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

بر اساس مطالعات انجام‌شده در نشست سالانه آکادمی نورولوژی آمریکا افرادی که روزانه چند فنجان قهوه می‌نوشند، خطر گسترش و ابتلا به بیماری مالیتیل اسکلزوریس یا بیماری ام.اس (MS) در این افراد کاهش می‌یابد.

در پژوهشی که بر روی افراد دو گروه سوئدی و آمریکایی در خصوص رابطه قهوه با بیماری ام. اس صورت گرفت نشان داد که در جمعیت‌های آمریکایی،‌ افرادی که به‌طور منظم، حداقل چهار فنجان قهوه در روز مصرف می‌کردند، کمتر به بیماری MS مبتلا می‌شدند.

و در گروه سوئدی که روزانه شش فنجان یا بیشتر قهوه مصرف می‌کردند، یک‌سوم کمتر به بیماری ام.اس مبتلا می‌شوند. البته با توجه به این نکته که اندازه فنجان‌ها استفاده‌شده برای سوئدی‌ها کمتر از ابعاد فنجان‌های آمریکایی‌ها بود.

برای خرید قهوه مناسب برای قهوه دمی brewed coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

پژوهشگران دریافتند دریافت مقدار زیادی قهوه در مدت بین 5 تا 10 سال، تأثیرات محافظتی علیه بیماری ام.اس دارد.

از این دو گروه یک گروه سوئدی که با جمعیت 1629 نفر دارای بیماری ام.اس، 2807 نفر بدون این بیماری و گروه دیگر آمریکایی بودند

که 584 نفر مبتلا به بیماری MS و 581 نفر مبتلا به MS نبودند را شامل می‌شد.

همچنین مصرف بالای قهوه با کاهش خطر ابتلا به بیماری دیگری که باعث نابودی سلول‌های مغزی می‌شود

مانند پارکینسون و آلزایمر ارتباط دارد که در پژوهش‌های علمی به اثبات رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟