ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » آموزش » آموزش لته آرت- دم‌آوری اسپرسو

آموزش لته آرت- دم‌آوری اسپرسو

لته آرت

قهوه موریس – دیدن لته آرت زیبا و حرفه‌ای در کافی‌شاپ‌ها این ذهنیت را در ما ایجاد می‌کند که کار بسیار راحتی است اما با امتحان کردن آن و نتیجه نه‌چندان زیبایی آن می‌فهمیم که این کار به‌ظاهر ساده ظرافت‌ها و مهارت ویژه‌ای می‌خواهد که تنها با آموزش و تمرین زیاد میسر است و می‌توانید باکمی تمرین و راهنمایی آن را یاد بگیرید. در این یادداشت سعی داریم تا نکاتی در خصوص روش‌های لته آرت زدن بر روی قهوه لاته را مرور کنیم.
یک شات اسپرسو خوب باید کمی خامه یا کرما داشته باشد. در ادامه این یادداشت چند راهنمایی برای داشتن یک شات فوق‌العاده اسپرسو برای لاته آرت را با هم مرور می‌کنیم.

برای خرید قهوه مناسب برای قهوه اسپرسو  espresso coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

دم‌آوری اسپرسو در لته آرت

1. یک شات عالی زمانی حاصل می‌شود که در مدت‌زمان 21 تا 24 ثانیه گرفته شود. شاتی که در این مدت‌زمان گرفته شود شیرین‌تر است. یادتان باشد که 7 تا 8 گرم اسپرسو آسیاب شده در هر شاتی که درست می‌کنید بریزید.

2. میزان نیروی اعمال‌شده بر قهوه آسیاب شده بر روی زمان عصاره‌گیری قهوه تأثیر فراوانی دارد. زمانی که از یک پُرتافیلتر استفاده می‌کنید، از فشار 30 تا 40 Ibs برای کوبیدن قهوه استفاده کنید. ابتدا برای مشخص کردن میزان فشار وارده، مقدار آن را با ترازو بررسی کنید. به‌طور میانگین، میزان نیرو به‌اندازه‌ای است که با یکدست می‌توانید مدیریت کنید.

3. حالا اسپرسو خود را در یک ماگ گرد یا هر ظرف دیگری که دهانه گشادی دارد بریزید. همیشه بلافاصله پس از فوم گیری از شیر به سراغ شات‌ها بروید. توصیه می‌شود بیش از 10 ثانیه قبل از افزودن شیر صبر نکنید.
لته آرت

مهارت در ریختن فوم شیر بر روی اسپرسو برای لته آرت

این مهارت نیازمند تمرین و صبر است چون پس از خرابکاری‌های متعدد قلق آن دستتان می‌آید. ایجاد طرح لاته معمولاً در یک فنجان کاسه‌ای گرد انجام می‌شود. شما اسپرسو را در کف فنجان می‌ریزید و سپس شیر بخارپز شده یا فوم شیر را به آن اضافه کرده و برای درست کردن طرح‌ها آن را تکان می‌دهید.

تکنیک ریختن به‌سرعت، ارتفاع، موقعیت و جریان در هنگام ریختن فوم شیر بازمی‌گردد.

در ادامه چند توصیه که باید به آن‌ها توجه کنید را می‌خوانیم:

1. برای درست کردن پایه، 3/1 شیر را درحالی‌که دهانه پارچ 6 تا 10 سانتی‌متر بالای فنجان قرار دارد بریزید.

هم‌اکنون جریان شیر را عقب و جلو ببرید تا پایه‌ای با رنگ یکسان و قهوه‌ای روشن به وجود بیاید که بتوانید بر روی آن طرح مورد نظرتان را ایجاد کنید.

برای خرید قهوه مناسب برای لاته آرت Latte Art بر روی تصویر زیر کلیک کنید

2. برای به وجود آوردن طراحی، دهانه پارچ را پایین بیاورید و آن را دقیقاً بالای فنجان نگاه دارید.

حالا با حرکات سریع عقب و جلو دومین 3/1 شیر را بریزید. جریان را از بالا به پایین حرکت داده و با سرعتی ثابت شیر را بریزید.

3. معنای این حرکات آن است که تا زمان پر شدن تقریبی فنجان آن را از بالا می‌ریزید و سپس در هنگام درست کردن طرح از پایین می‌ریزید تا نزدیک به کِرِما باشد.

4. حتماً فنجان را به سمت خود نگه داشته و به‌صورت مداوم بریزید.

ریختن بیش‌ازحد سریع می‌تواند کِرما را بشکند درحالی‌که ریختن بیش‌ازحد کُند می‌تواند کف موجود در عمق را بگیرد.

این شیوه‌ای است که می‌توانید طرح‌های بنیادی لته آرت را درست کنید.

زمانی که در این تکنیک مهارت پیدا کردید طرح‌های خلاقانه‌ای مانند قلب و گل رز را امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟