ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » گرانترین دانه های قهوه جهان

گرانترین دانه های قهوه جهان

گرانترین قهوه

قهوه نه تنها یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است بلکه کالایی است که در وال‌استریت تجارت می‌شود؛ اما درحالی‌که تاجران حرفه‌ای دانه‌های عربیکا یا روبوستا را خریداری و می‌فروشند، مصرف‌کنندگان می‌توانند صدها نوع قهوه را انتخاب کنند که برخی از گرانترین قهوه ها به روش‌های جذابی ایجاد می‌شوند.

مانند سایر غذاهای لذیذ، قهوه ترکیبی متنوع و دارای طیف گسترده‌ای از کیفیت است. برخی از این خصوصیات به منطقه پرورش مرتبط هستند، قهوه پرورش داده می‌شود و سایر موارد مربوط به روش‌های فرآوری و دم آوری مورداستفاده است.

گرچه بسیاری از خصوصیات متمایز قهوه به‌طور ذهنی درک می‌شوند و بنابراین افراد مختلف قهوه‌های مختلف را به شیوه خود درک می‌کنند. برخی از افراد به تمیزترین قهوه تمایل دارند و هزینه زیادی برای قهوه متناسب با سلیقه خود می‌پردازند.

بنابراین، در مورد این سؤال که آیا گرانترین انواع قهوه ارزش آن را دارند، پاسخ این است که آن‌ها برای افرادی است که به ویژگی‌هایی که یک قهوه، اهمیت می‌دهند. البته این سؤال بعدی را ایجاد می‌کند که این کیفیت‌ها دقیقاً چیست و چگونه در کیفیت کلی یک قهوه نقش دارند. در این مقاله پس از بررسی مختصر اما كامل ویژگی‌های قهوه، به فهرست برخی از گرانترین انواع قهوه در جهان می‌پردازد و كمی نیز در مورد پیشینه آن‌ها و خصوصیاتی كه باعث تمایز آن‌ها می‌شود می‌پردازد.

عناصر گرانترین قهوه ها

قهوه واژگان طعم‌دهنده‌های خاص خود را دارد که متخصصان برای تشخیص آن‌ها از یکدیگر استفاده می‌کنند که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

اسیدیته

اسیدیته یکی از ارزشمندترین عناصر کیفیت قهوه و یکی از کمتر درک شده آن است که به میزان روشنایی یک قهوه اشاره می‌کند، نه تندی یا تلخی آن. اسیدیته واقعی در مقابل قلیایی بودن (سطح pH) در بین قهوه‌های با هر طعم نسبتاً ثابت باقی می‌ماند. در قهوه، اسیدیته می‌تواند به خشکی آن نیز اشاره داشته باشد.

در اینجا چند روش برای توصیف و مقایسه اسیدیته یک قهوه وجود دارد: تردی لیمویی در مقابل تنگ ملایم خربزه مانند؛ یک کیفیت قوی و قابل‌توجه در مقابل کیفیت ملایم، تقریباً نامحسوس؛ بیشتر شبیه قند کاراملی یا آب میوه است.

علاوه بر کیفیت دانه، نوع و کیفیت تفت قهوه، مانند تیره یا روشن بر اسیدیته آن نیز تأثیر می‌گذارد.

بادی

بادی یک قهوه به دلیل رسوبات موجود در آن، به وزن آن یا احساس آن بر روی زبان شما اشاره دارد. ممکن است شبیه خامه شلاق سنگین یا شیر فاقد چربی یا جایی بین آن باشد. بادی همچنین نشان می‌دهد که چگونه روش‌های مختلف تولید آن بر وزن و احساس آن تأثیر می‌گذارد. این به‌طورمعمول یکی از ساده‌ترین عواملی است که افراد تازه تفاوت‌های ریز مزه قهوه را متوجه می‌شوند.

سایر توصیفات رایج بادی عبارت‌اند از:

  • متراکم
  • شربت‌دار
  • پرشده
  • ضخیم
  • ابریشمی
  • سبک
  • آبکی
  • شیرینی
  • به‌طورکلی، هرچه کیفیت قهوه‌ای که می‌نوشید بهتر باشد، طعم آن شیرین‌تر است. برخی از تمایزهای مختلف شیرینی عبارت‌اند از:
  • شربت عسل، شکر قهوه‌ای، یا شربت افرا
  • ملاس یا کارامل تیره‌تر
  • میوه تازه.

طعم

همه قهوه‌ها نکات و پیشنهاد‌های طعم‌ها را در خود جای داده‌اند. برخی از نمونه‌ها عبارت‌اند از:

  • طعم‌های مغزدار مانند گردوی شیرین یا بادام برشته‌شده
  • نت‌های گل گاردنیا یا گل رز
  • طعم‌دهنده‌های میوه مانند گیلاس یا شاه‌بلوط خشک شلیل
  • شکلات تلخ یا لوبیای وانیل
  • کره یا دودی
  • تند یا ترش.
  • پایان طعم

همچنین به‌عنوان طعم و مزه یک قهوه شناخته می‌شود، پایان یک قهوه طعمی است که پس از نوشیدن آن بر روی کام شما ایجاد می‌کند – یادداشت‌های طولانی‌مدت. کیفیت پایان یک قهوه شامل موارد زیر است:

  • بافت – صاف یا خشن
  • مدت‌زمان – طولانی یا زودگذر.

عطر

به‌طورمعمول ابتدا تشخیص داده می‌شود، اما قبل از نوشیدن آن و مشاهده سایر خصوصیات، رایحه یک قهوه عطر، رایحه و سایر خواص بویایی آن است. درحالی‌که خصوصیات ذکرشده را با زبان اندازه می‌گیرید، این ویژگی را با بینی اندازه می‌گیرید.

به همین دلیل، شما می‌توانید رایحه را به‌عنوان پیش ماده سایر عوامل طعم در نظر بگیرید. توصیفات رایج از ویژگی‌های معطر یک قهوه عبارت‌اند از:

  • آجیل
  • مرکبات
  • تند
  • کاراملی مانند
  • گل
  • گیاهی
  • میوه‌ای

توجه داشته باشید که رایحه یک قهوه به معنای بوی دانه‌های بوداده قبل از دمیدن نیست بلکه به بوی قهوه تازه‌دم شده اشاره دارد.

سرانجام، سایر خصوصیاتی که ممکن است بشنوید که طعم‌دهنده‌های قهوه برای توصیف گرانترین قهوه ها از آن استفاده می‌کنند شامل وضوح، بافت و تعادل است.

گرانترین دانه‌های قهوه جهان

درحالی‌که قیمت متوسط ​​هر قهوه در سوپرمارکت بین 9 تا 12 دلار است، قیمت برخی از قهوه‌ها تا چند صد دلار هم می‌رسد. علاوه بر ویژگی‌های یک نمایه عطروطعم پویا که در بالا توضیح داده شد، سایر عواملی که می‌توانند قیمت یک قهوه را تحت تأثیر قرار دهند شامل اندازه عملکرد یک فصل و پردازش مکانیکی یا دستی دانه‌ها است.

در زیر برخی از گرانترین قهوه‌های جهان بر اساس برخی یا همه این عوامل ذکرشده است.

  1. کوپی لوواک

این قهوه به دلیل فرآوری خاص آن در جهان شهرت دارد. گربه سانانی که با عنوان گربه تودی شناخته می‌شوند، یا ماهی خرما آسیایی؛ موجودی است که تازه‌ترین و شیرین‌ترین گیلاس‌های قهوه را مصرف می‌کند. گیلاس سپس از طریق فرایندهای هضم حیوان تخمیر شده و از مدفوع موجود دفع می‌شود.

این لوبیاها پس از برشته شدن، طعم فوق‌العاده شیرینی دارند که از آنزیم‌هایی که سیوت ها هنگام هضم ترشح می‌کنند، گرفته‌شده است.

قهوه Kopi Luwak به دلیل نگرانی در مورد ظلم به حیوانات توسط برخی از گواهی دهندگان قهوه ممنوع است.

قیمت: حداکثر 50 دلار (پرورشی) تا 600 دلار (وحشی) در هر پوند

مکان: اندونزی

طعم و مزه: این قهوه دارای طعم پیچیده‌ای است که از ترکیب گلاب، آلو و چای تشکیل‌شده است.

  1. قهوه عاج سیاه – گرانترین قهوه

این قهوه بی‌نظیر که از دانه‌های عربیکا که توسط شرکت قهوه سیاه عاج کشت و بوداده شده است، شبیه قهوه کوپی لوواک تهیه می‌شود، جز این‌که به‌جای اینکه از طریق فرایندهای هضم تخمیر شود، این فیل‌ها که از گیلاس‌های قهوه تازه عربیکا تغذیه و هضم می‌کنند؛ تهیه می‌شود و آن‌ها را برای پردازش و بو دادن دفع می‌کنند. اسیدهای معده فیل‌ها طعم غنی و قوی به این قهوه می‌دهند.

شرکت قهوه عاج سیاه خود را به‌عنوان کمک به محافظت از جمعیت فیل‌ها معرفی می‌کند، مانند بسیاری موارد دیگر در بحث حفاظت، این مسئله بحث‌برانگیز است.

قیمت: 1100 دلار برای هر پوند

مکان: تایلند

طعم و مزه: با طعم شکلات و گیلاس شیرین در نظر گرفته می‌شود.

  1. Ospina Premier Grand Cru

یکی از قدیمی‌ترین مزارع قهوه کلمبیا متعلق به خانواده اوسپینا است. قهوه در ارتفاعات در خاکستر آتشفشانی رشد می‌کند. گل سرسبد آن‌ها Dynasty، Gran CAFÉ، Grand Cru Classé، Premier Grand Cru است.

قیمت: 120 تا 900 دلار (در هر کیسه 5 پوند)

مکان: کلمبیا

طعم و مزه: دارای طعم گرم و مهره‌ای گرم و کاراملی با یک پایان تمیز و صاف است.

برای خرید قهوه کلمبیا روی لینک مقابل کلیک کنید.

  1. هاجندا ال روبل

این قهوه سایه‌دار و تولید پایدار به دلیل کمبود نسبی آن گران است. در هرسال فقط مقدار کمی از این حبوبات، تقریباً 22 کیلوگرم، تولید می‌شود. صاحب اصلی درختان قهوه که دانه‌های بوداده شده برای این قهوه را تولید می‌کنند، در ابتدا آن‌ها را خریداری کرد و معتقد بود که یک نوع خاص قهوه گیشا باارزش گسترده است، اما بعداً متوجه شد که آن‌ها از یک نوع کاملاً متفاوت و ناشناخته هستند.

قیمت: بیش از 100 دلار در هر پوند

مکان: کلمبیا

طعم و مزه: گلی و معطر است، دارای بادی خامه‌ای و عطروطعم پیچیده‌ای است که اسیدیته انگور، عسل، لیمو و پوست لیمو را ترکیب می‌کند. طعمی تمیز با طعم و مزه طولانی و ماندگار دارد.

  1. Hacienda la Esmeralda«ویژه» گیشا

این دانه‌های قهوه در دامنه‌های Volcán Barú در پاناما با ارتفاع بیش از 5000 فوت از سطح دریا رشد می‌کنند. شرایط رشد باعث تولید قهوه‌ای باکیفیت می‌شود که در مسابقات قهوه در سراسر جهان افتخارات بی‌شماری را کسب کرده است.

از میان قهوه‌هایی که در این لیست قرار دارد، این آسان‌ترین دسترسی است و بسیاری از رستری‌های بزرگ آن را از جولای تا سپتامبر حمل می‌کنند.

قیمت: هر پوند 50 تا 150 دلار

مکان: Boquete، پاناما

طعم و مزه: از ویژگی‌های بارز اسطوخودوس، توت درخت عرعر و گل سرخ برخوردار است.

  1. قهوه سنت هلنا

این قهوه موردعلاقه شخص دیگری نبود جز ناپلئون بناپارت که در پایان زندگی خود آن را هنگام تبعید کشت کرد.

قیمت زیاد بیشتر به دلیل رشد آن در وسط اقیانوس اطلس جنوبی است. ازآنجاکه تقریباً 1200 مایل از ساحل غربی آفریقا فاصله دارد، صادرات آن به سایر نقاط جهان هزینه زیادی دارد.

قیمت: هر پوند 80 دلار

مکان: سنت هلنا

طعم و مزه: حاوی نکات مرکبات با عطروطعم کارامل تصفیه‌شده و رایحه زیاد است.

  1. Fazenda Santa Inês

طی سال‌های گذشته، برزیل به‌عنوان یک تأمین‌کننده قهوه باکیفیت بالا باقی‌مانده است و این قهوه از بهترین آن است که مصرف گسترده آن در سراسر جهان نشان از محبوبیت آن دارد. این حبوبات خاص ازآنجاکه در منطقه کوهستانی کشور رشد می‌کنند از آب چشمه معدنی طبیعی تغذیه می‌شوند. گفته می‌شود این قهوه خاص در دمای اتاق بهترین طعم را دارد.

این لوبیاها با سابقه تولید به بیش از یک قرن قبل، در پایه رشته‌کوه‌های Mantiqueira برزیل کشت می‌شوند.

قیمت: هر پوند 50 دلار

مکان: برزیل

طعم و مزه: آب‌معدنی که این گیاهان می‌نوشند، طعم و مزه تمیز، شفاف و ترد به آن‌ها می‌بخشد که شامل میوه‌ای غنی، آبدار و کارامل شیرین و نرم است. این شیرینی و میوه بودن این قهوه است که بیشتر به آن معروفیت داده است.

  1. Finca El Injerto Peaberry

این دانه‌ها با جداسازی از برداشت کل گیلاس‌های قهوه تازه، فقط کوچکترین و یکنواخت‌ترین، به نام «قهوه گلابی»، فرآوری می‌شوند.

خانواده‌ای که این دانه‌ها را کشت می‌کنند، Aguirres، تمرکز زیادی بر روی شیوه‌های کشاورزی پایدار و محافظت از تنوع زیستی در تولید این قهوه دارند.

قیمت: هر پوند 40 دلار

مکان: گواتمالا

طعم: به دلیل داشتن طعم‌های قدرتمند گل و میوه معروف است. شما به‌ویژه یک عطروطعم مرکبات و همچنین با خنک شدن قهوه، خشکی بافت مانند شراب را یادآوری خواهید کرد.

  1. قهوه Kona هاوایی

بسیاری از خرده‌فروشان مخلوط Kona را دارند که همان قهوه Kona خالص هاوایی نیست. برای اینکه یک قهوه مخلوط Kona نامیده شود، فقط به درصد کمی از دانه‌های Kona احتیاج دارد و به همین ترتیب، بیشتر Kona Blend ها فقط 10٪ دانه Kona و 90٪ دانه‌های قهوه با درجه پایین‌تر دارند. در اینجا درس این است که برچسب‌های قهوه را با دقت بخوانید تا مطمئن شوید که چه قهوه‌ای می‌نوشید. قهوه Kona معتبر هاوایی حاوی تنها دانه‌های قهوه است که در Kona، هاوایی رشد می‌کند و جزو گرانترین قهوه ها محسوب می شود.

توجه داشته باشید که هزینه دانه‌های قهوه Kona به دلیل قوانین پیچیده تجارت در مورد صادرات هاوایی تا حدودی متورم است.

قیمت: هر پوند 30 تا 60 دلار

مکان: هاوایی

طعم و مزه: به‌طورکلی یک قهوه شیرین و میوه‌ای محسوب می‌شود اما طعم آن منحصربه‌فرد و توصیف آن سخت است. باید آن را امتحان کنید تا خود تصمیم بگیرید.

  1. قهوه بلومانتین جامائیکا

قهوه بلومانتین در ارتفاعات تقریبی 5000 فوت در یک منطقه پر باران رشد می‌کند. ترکیبی از چنین منبع آب فراوان و شرایط ایدئال رشد، یک قهوه با طعم فوق‌العاده ملایم تولید می‌کند. به همین دلیل، بسیاری از افراد اکنون از آن به‌عنوان قهوه صبحانه روزانه خود استفاده می‌کنند.

بلومانتین جامائیکا یکی از محبوب‌ترین قهوه‌های لوکس ژاپن است.

قیمت: هر پوند 40 تا 70 دلار

مکان: جامائیکا

طعم و مزه: برخی قهوه بلومانتین جامائیکا را چنین توصیف می‌کنند که تقریباً هیچ نوع طعم و مزه مشخصی ندارد. به همین ترتیب به دلیل نبود تلخی قابل‌توجه آن قدردانی می‌شود.

برای خرید قهوه جامائیکا jamaica coffee بر روی لینک زیر کلیک کنید

 

  1. Los Planes

این قهوه که از یک‌دانه مخصوصاً بزرگ تهیه می‌شود، به دلیل منشأ آن در یک مزرعه بزرگ آمریکای مرکزی، به دلیل طعم دلپذیر بسیار شناخته‌شده است.

در سری 2006 جام تعالی، یک مسابقه بین‌المللی قهوه، قهوه خانواده Sergio Ticas Yeyes را به مقام دوم و امتیاز 95.3 از صد نمره رساند.

قیمت: هر پوند 40 دلار

مکان: السالوادور

طعم و مزه: این قهوه حاوی نت‌های میوه‌ای ظریف، ازجمله تمشک و توت سیاه است که همراه با نت‌های شکر قهوه‌ای و کارامل است.

  1. کارمن پاسیو / لوکاس پینچائو

این دو قهوه کلمبیایی با مشخصات و عطروطعم قابل‌مقایسه هستند.

این قهوه‌ها به ترتیب مقام‌های اول و دوم را در جام تعالی 2014 کسب کردند.

قیمت: هر پوند 25 دلار

مکان: کلمبیا

طعم و مزه: هردوی این قهوه‌ها ترکیبی پیچیده از طعم‌های شیرین دارند که درنهایت جای خود را به طعم‌های کارامل مانند بیشتری می‌دهند که با سرد شدن قهوه تا دمای اتاق مشخص‌تر می‌شوند.

  1. بیفتو گودینا

یک قهوه جدید که به تعاونی Biftu Gudina تعلق دارد که در سال 2012 تأسیس شد؛ مانند برخی دیگر از قهوه‌های موجود در این لیست، علاقه‌مندان به Biftu Gudina معمولاً از بهترین قهوه در دمای اتاق لذت می‌برند.

قیمت: هر پوند 25 دلار

مکان: اتیوپی

طعم: این قهوه کاملاً خوش‌طعم، نت‌های نارنگی و یاسمن را با خشکی شبیه شراب مخلوط می‌کند.

سخن آخر…

چقدر برای یک پوند قهوه یا حتی فقط یک فنجان پرداخت می‌کنید؟ کام شما چقدر تصفیه‌شده و تبعیض‌آمیز است؟

اکنون‌که دانستید چه عواملی باعث گران شدن برخی قهوه‌ها می‌شود، باید تصمیم بگیرید که تعادل مناسب پروفیل‌های طعم، عوامل تولید و قیمت مناسب شما کدام است. همان‌طور که از این لیست مشاهده می‌کنید، شما گزینه‌های دلپذیری زیادی برای گرانترین قهوه و کاوش در مناطق مختلف جهان دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟