ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » چرا قهوه را فنجان جو می‌نامند؟

چرا قهوه را فنجان جو می‌نامند؟

فنجان جو

کافئین برای قرن‌هاست که در کابینت‌های آشپزخانه در سراسر جهان ایستاده است و بیش از مدت حضور خود در انبارهای ما، چندین نام مستعار دیگر به دست آورده است. برخی از رایج‌ترین آن‌ها اشاره به قهوه به‌عنوان آب مغز یا آب دانه است. برخی دیگر لوبیای قهوه‌ای را به مناسبت‌های روز کاری صبح وصل کرده‌اند و ترجیح می‌دهند قهوه را به‌عنوان یک لرزش صبحانه یا سوخت موشک یاد کنند. دراماتیک‌تر شما احتمالاً آن را اکسیر زندگی در یک برهه از زمان خوانده‌اید. درحالی‌که اکثر نام‌های قهوه حداقل شباهت ارتباطی با معنا یا منطق قهوه دارند، اما یکی از آن‌ها از درک فرار می‌کند. سؤال امروز این است که چرا قهوه را فنجان جو می‌نامند؟

برای خرید قهوه اسپرسو بر روی تصویر زیر کلیک کنید

نگاهی به گذشته دانه‌های قهوه

دانه قهوه که به زندگی روزمره ما راه یافته است، یک داستان کاملاً هیجان‌انگیز دارد. این افسانه به سوءاستفاده‌های یک گله‌دار بز اتیوپیایی به نام کالدی برمی گردد. درحالی‌که جزئیات دقیق کمیاب هستند، اولین ذکر قهوه به قرن پانزدهم برمی‌گردد.

به‌راحتی می‌توان باور کرد که کالدی از یک روز عادی لذت می‌برد که متوجه رفتار عجیب‌وغریب بزهایش شد. به عبارت دقیق‌تر، او ادعا کرد که به نظر می‌رسید آن‌ها در حال رقصیدن هستند.

پس از تحقیق، او دریافت که آن‌ها توت قرمز را از آنچه اکنون گیاه قهوه می‌دانیم، می‌خوردند. گفته می‌شود کالدی کشف خود را به صومعه محلی برد.

قهوه بهترین واکنش راهبان را دریافت نکرد و به میوه شیطان بودن و ریختن در آتش متهم شد. هرچند که دانه‌ها با گرما روبرو می‌شوند، عطر قهوه‌ای که می‌شناسیم و عاشق آن هستیم، راهبان را فرا گرفت و آن‌ها تصمیم گرفتند به دانه‌ها فرصت دوم بدهند.

فنجان جو یا نام یک بازی

هرچه زمان می‌گذشت؛ قهوه در سراسر جهان و هر کشور و فرهنگی که با آن روبرو می‌شد با آغوش باز از آن استقبال می‌شد و همه آن را به خود اختصاص می‌داند.

درنتیجه، تعدادی از تکنیک‌ها و دستورالعمل‌های منحصربه‌فرد آماده‌سازی در بین جوامع قهوه گسترش یافت. در کنار آن‌ها بخش‌های جداگانه‌ای از جامعه قهوه ترجیح دادند تا به روش منحصربه‌فرد خود نوشیدنی را تعمید دهند. چند اسم که در بالا ذکر کردیم و چند اسم دیگر که ممکن است آن‌ها را بشناسید؛ اما چیزی که قطعاً درگذشته و زیر میکروسکوپ؛ ما با آن روبرو شده‌ایم، در حال حاضر تولد اصطلاح، یک فنجان جو است؛ اما چرا این اصطلاح؟

نجوا از دریاهای وحشی

معروف‌ترین داستان به سال 1914 برمی‌گردد و ریشه در کد و ظرایف نیروی دریایی دارد. در آن زمان گفته می‌شد ایالات‌متحده جوزفوس دانیلز را در صندلی منشی وزیر نیروی دریایی داشت. اگر تاریخ چند زنگ را برای شما می‌خواند، به این دلیل است که زمان جنگ جهانی اول بوده است و وزیر نیروی دریایی تصمیم گرفت که ممنوعیت مصرف مشروبات الکلی در کشتی‌ها در آن زمان ابلاغ شود.

گفته می‌شود این دستور در ژوئن سال تصویب‌شده است. به‌راحتی می‌توان گفت که ممنوعیت الکل که در آن زمان در کشتی‌های دریایی آسان نبود، باعث نشد جوزفوس دانیلز یک مرد بسیار دوست‌داشتنی نباشد.

هنگامی‌که این قانون تصویب شد، تنها مکمل مناسب ملوانان که می‌توانستند از آن استفاده کنند البته فنجان کافئین بود.

آنچه در پی آمد یک شوخی درونی بین مردان نیروی دریایی بود که از یک فنجان قهوه به‌عنوان یک فنجان جوزف دانیلز یاد می کرند. با گذشت زمان این عبارت به عبارتی کوتاه شد که ما امروز آن را آزادانه می‌دانیم، دوست داریم و از آن استفاده می‌کنیم.

جام مرد عادی؛ مراحل مختلف قهوه

درحالی‌که یک فنجان جو در جامعه قهوه یک اصطلاح آشنا است. ممکن است موارد زیادی از آن وجود داشته باشد که قبلاً هرگز چیزی در مورد آن نشنیده باشید.

بااین‌حال یک عبارت مشابه معروف‌تر وجود دارد که به آن متوسط ​​جو گفته می‌شود که به مرد عادی اشاره دارد. در طول جنگ جهانی اول بود که نیاز و استفاده از قهوه گسترش یافت؛ سربازان برای گرم نگه‌داشتن و ادامه کار از قهوه استفاده کردند.

تقاضا و مصرف قهوه در بین مردم نیز به‌مرور گسترش یافت. قهوه تقریباً در دست هر شخصی ظاهر می‌شود و آن را به نوشیدنی متوسط ​​آن زمان تبدیل می‌کند. یک فنجان قهوه بخارپز به یک ماده اصلی در دست مرد عادی تبدیل می‌شود که آن را یک فنجان جو و یک فنجان آسان می‌نامد.

فنجان جو ؛ بازی کلمات

نظریه بعدی که به‌عنوان آغازگر این اصطلاح شناخته می‌شود، موردپسند تمام کلمات سازان خواهد بود.

این نظریه شرط‌بندی خود را بر روی تاریخ یا داستان نمی‌گذارد و تنها منطق و حس را پیاده می‌کند.

این تئوری بیان می‌کند اصطلاح یک فنجان جو از تغییر برچسب‌های جایگزین موجود قهوه در آن زمان متولد شده است.

در طول سال‌های دهه 1930، اصطلاح جاموکی کلمه‌ای بود که معمولاً برای یک فنجان قهوه استفاده می‌شد.

نام عجیب‌وغریبی که به‌خودی‌خود ترکیبی از جاوا و موکا بود.

به نظر نمی‌رسد که پرش از جاموکه به جو بسیار دشوار باشد.

برای خرید قهوه ترک بر روی تصویر زیر کلیک کنید

بازی حافظه

آخرین گزینه در لیست ما این است و افراد زیادی آن را نمی‌دانند یا تصدیق نمی‌کنند. عمدتاً به این دلیل است که شما نیاز دارید که تخیل خود را کمی بیشتر از تصورات بالا فعال کنید. همچنین، زمان لزوماً مناسب نیست.

این تئوری بیان می‌کند، یکی از اولین کلماتی که هنگام نوشیدن قهوه به ذهن شما خطور می‌کند سیاه است. اگر در سال 1860 به دنبال آهنگی از استفان فاستر بگردید، با گوهری که Old Black Joe است روبرو خواهید شد.

درحالی‌که متن ترانه در مورد موضوع قهوه واقعاً نیست. مردم ادعا می‌کنند این رسانه است که این عبارت را در میان مردم جا انداخته است.

برای خرید قهوه عربی arabic coffee بر روی لینک مقابل کلیک کنید

سخن آخر

اگر به ادبیات علاقه دارید، به یاد آورید که شکسپیر در مورد تلاطم نام‌ها و معانی آن‌ها صحبت کرده است.

سرگرم‌کننده این است که کمی به واقعیت و مضحکه بپردازید تا به ریشه برسید.

برای یافتن یک داستان در مورد یک کلمه یا عبارت که به نظر می‌رسد به‌راحتی از زبان ما می‌لغزد باید بیابیم که این کلمه چه زمانی، کجا و چگونه متولد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟