ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » قهوه لاته اسپانیایی قهوه‌ی مخصوص عربستان سعودی

قهوه لاته اسپانیایی قهوه‌ی مخصوص عربستان سعودی

لاته اسپانیایی

قهوه موریس– وارد یک کافی‌شاپ می‌شوید و یک لاته اسپانیایی سفارش می‌دهید و احتمالاً یک نوشیدنی بر پایه اسپرسو به همراه شیر و فوم شیر خواهید داشت. بااین‌حال اگر به کافی‌شاپ دیگری در سراسر جهان مراجعه کنید نتوانید همان نوشیدنی را میل کنید و تنها مشابه آن یک قهوه ویتنامی خواهد بود.

پس یک لاته اسپانیایی دقیقاً چیست و چه تفاوتی با سایر نوشیدنی‌ها دارد؟ در این مقاله می‌خواهیم به این نوع نوشیدنی خواص بپردازیم که این روزها در منوی کافی‌شاپ‌ها خودنمایی می‌کند.

برای خرید قهوه اسپرسو espresso coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

لاته اسپانیایی از کجا آمده است؟

برای درک بهتر چیستی لاته اسپانیایی و شباهت آن با دیگر نوشیدنی‌ها به چهار متخصص در عربستان سعودی رسیدیم که این قهوه را در لیست منوی کافی‌شاپ خود داشتند.

من با اسامه الاحام، مالک خانه رستری در ریاض و مانوئل تورس، رئیس رستری Brew92 در جده صحبت کردم. همچنین با ماریا پاوانی نماینده خاورمیانه و شمال آفریقای قهوه اِلی و مالک شرکت قهوه ترس ماریاس به گفت‌وگو پرداختم که هم‌اکنون در دبی در امارات متحده عربی مستقر است.

درحالی‌که اطلاعات کمی در مورد محل اولیه لاته اسپانیایی وجود دارد و یا چه کسی آن را اختراع کرده است، فیصل و اسامه قبول دارند که این‌یک تغییر در قهوه ویتنامی است. فیصل می‌گوید: «به نظر من، یک لاته اسپانیایی به‌عنوان نسخه کم‌چرب‌تر از قهوه ویتنامی توصیف می‌شود»، درحالی‌که اسامه می‌گوید «لاته اسپانیایی پیچ‌وتاب بر روی قهوه ویتنامی است که از ریختن دو اسپرسو داغ در شیر تهیه می‌شود و نتیجه آن طرح‌هایی بر روی یک فنجان شیر تازه، مکعب‌های یخ و پایه شیر تغلیظ شده و ایجاد یک فنجان با لایه‌های رنگ و طعم‌های مختلف است.»

برای خرید قهوه مناسب برای لاته آرت Latte Art بر روی تصویر زیر کلیک کنید

قهوه ویتنامی (ca phe sua da در کشور ویتنام) معمولاً در یک لیوان کوتاه و شفاف سرو می‌شود و از شیر با چگالی پایین است که لایه‌لایه آن با اسپرسو با درجه رست تیره که اغلب قهوه روبوستا است تشکیل می‌شود. قهوه ویتنامی شبیه کافه بمبون است، نوشیدنی که گفته می‌شود از مادرید، اسپانیا سرچشمه گرفته و حاوی یک اسپرسو با شیر چگال است. همچنین شبیه El Pecado از کوبا است که یک شات اسپرسو همراه با شیر تغلیظ شده، شیر تبخیر شده بخار شده و کف است.

تفاوت قابل‌توجه بین لاته اسپانیایی و سایر نسخه‌های نوشیدنی در این است که می‌توان آن را گرم یا سرد سرو کرد – و آن را به گزینه‌ای با طراوت تبدیل کرد. فیصل می‌گوید: «قهوه ویتنامی تمایل به استفاده از شیر چگالش کمتر و فقط یک قهوه مستقیم دارد. در لاته اسپانیایی ما از کمی شیر و کمی شیر تغلیظ شده استفاده می‌کنیم و از قهوه‌های تخصصی استفاده می‌شود، گرچه طعم آن بسیار شبیه به یک قهوه ویتنامی است.»

برای خرید قهوه مناسب برای قهوه دمی brewed coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

لاته اسپانیایی قهوه مناسب آب‌وهوای گرم

این نوشیدنی در عربستان سعودی محبوب است.

درحالی‌که قهوه برای عربستان سعودی نسبتاً گران است، کافی‌شاپ‌ها هنوز هم برای برآورد تقاضای روزافزون باز می‌شود و فروشگاه‌هایی به سبک غربی ایجاد می‌کند که سعودی‌های جوان بتوانند در آن جمع شده و معاشرت کنند.

این نسل از مصرف‌کنندگان قهوه نوشیدنی‌های حاوی قهوه را که همراه شیر و یا شربت هستند را ترجیح می‌دهند.

به‌عنوان کشوری که دمای روزانه بالایی را تجربه می‌کند، لاته اسپانیایی بسیار مناسب است و اسامه می‌گوید

«این نوشیدنی با توجه به آب‌وهوای گرم خاورمیانه با افزودن یخ بسیار مناسب است.»

برای ماریا، لاته اسپانیایی روش مناسبی برای معرفی عربستان سعودی با قهوه مخصوص خود است.

او می‌گوید: «من فکر می‌کنم این قهوه به جامعه کمک می‌کند تا به افرادی که واقعاً به اسپرسو و قهوه سیاه تمایل نشان نمی‌دهند،

بخصوص در منطقه‌ای که طبع خاصی برای نوشیدنی‌های شیرین دارند، برسند.»

برای خرید قهوه مناسب برای قهوه موج سوم third generation coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

او می‌افزاید: «این سلاح مخفی است که در منوهای محلی قرار می‌گیرد و می‌تواند با ایجاد تقاضا برای قهوه مخصوص، موفقیت کافی‌شاپ‌ها را حفظ کند.»

جایگاه لاته اسپانیایی در عربستان صعودی

این نوشیدنی تأثیر قابل‌توجهی در بازار عربستان سعودی داشته است و به هموار کردن راه برای کافی‌شاپ‌ها برای ایجاد یک حضور محلی کمک می‌کند.

این امر می‌تواند به این دلیل باشد که لاته اسپانیایی به‌عنوان یک ماده اصلی به قهوه باکیفیت متکی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟