ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » اروپرس از گذشته تا امروز- سه تغییر چشمگیر در روش‌های دم‌آوری اروپرس

اروپرس از گذشته تا امروز- سه تغییر چشمگیر در روش‌های دم‌آوری اروپرس

قهوه موریس – تغییرات در روش‌های دم‌آوری اروپرس یکی از تغییراتی است که هر روزه شاهد آن هستیم. در ادامه نگاهی به سه نمونه از این تغییرات می‌پردازیم:

دما و کیفیت آب در روش‌های دم‌آوری اروپرس

جف می‌گوید «در سال‌های اول، رقبای جدی‌تر سعی می‌کردند با همان نسبت ۱:۱۶ و دمای آب ۹۰ درجه سانتیگراد و زمان دو دقیقه کار خود را پیش ببرند. نتیجه‌ی آن هم فنجان خوبی از قهوه بود؛ اما قهوه‌ی حاصل کمی تلخ و خشک بود. من به این نکته پی بردم که طعم تلخ آن ناشی از دمای بالای آن است و در دستورالعمل خود دمای آب در قهوه را پایین آوردم و به ۸۶ درجه سانتیگراد رساندم.»

و امروزه شرکت‌کنندگانی وجود دارند که با آبی با دمای ۷۵ تا ۷۹ درجه سانتیگراد به دم‌آوری قهوه می‌پردازند. جالب اینجاست که مارتین زمانی که در رقابت‌های سال ۲۰۱۴ در مقام دوم ایستاد، از ۸۰ گرم آب با دمای ۳۵ درجه و ۱۳۵ گرم آب در دمای ۹۲ درجه استفاده کرده بود. علاوه بر این مارتین می‌گوید که امروز فیلتراسیون آب بیشتر مورد بحث قرار می‌گیرد و سطحی کاملاً متفاوت دارد. باریستاها می‌توانند ترکیب آن را نیز دستخوش تغییرات قرار دهند تا اتفاقات خوشایندی را ایجاد کنند.

سطح عصاره‌گیری در روش‌های دم‌آوری اروپرس

پالینا از یک رفرکتومتر برای اندازه‌گیری سطح عصاره‌گیری خود استفاده کرد؛ اما عصاره‌گیری چیست؟ و چگونه بر طعم قهوه اثرگذار است؟

عصاره‌گیری فرآیندی است که از طریق آن عطروطعم قهوه برجسته می‌شود؛ اما همه ترکیب‌ها در یک‌زمان و یا نرخ مشخصی از عصاره‌گیری خود را نشان نمی‌دهند. شما می‌توانید، اسیدهای میوه‌ای، سپس شیرینی و تعادل و درنهایت تلخی را عصاره‌گیری نمایید. این بدان معناست که با عصاره‌گیری می‌توان طعم قهوه را تحت کنترل خود درآورد.

پالینا می‌گوید «آنچه دستورالعمل دم‌آوری قهوه ی من را متمایز ساخته است استفاده از رفرکتومتر است، وسیله‌ای که سال‌های پیش در اختیار نبود.» او می‌گوید با استفاده از این ابزار توانسته است بهترین تعادل در اسیدیتی، شیرینی و بادی را به دست آورد.

بای پس کردن در روش‌های دم‌آوری اروپرس

بای پس کردن به معنای اضافه کردن آب به قهوه‌ی دم‌آوری شده است.

بسیاری از کسانی که با اروپرس به دم‌آوری می‌پردازند، تمامی آب موردنیاز دم‌آوری خود را در همان ضمن دم‌آوری به آن اضافه می‌کنند؛ اما می‌توان در ضمن دم‌آوری از آب کمتری استفاده کرد و در اتمام کار به آن آب اضافه کرد. این مسئله می‌تواند حس دهانی بسیار زیاد قهوه را کاهش دهند. این مسئله همچنین منجر به محدود کردن متغیرها در ضمن دم‌آوری می‌شود و یکنواختی آن را افزایش می‌دهد.

لوکاس می‌گوید: «امروزه استفاده از روش‌های دم‌آوری اروپرس بسیار رایج است.» جف نیز با این مسئله موافق است و می‌گوید: «اولین باری که من این ترفند را دیدم در سال ۲۰۱۲ بود.»

او می‌گوید: «من تستو کازویا را در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به یاد می‌آورم که از همین روش استفاده کرد. در آن سال متدهای متفاوتی از بای پس کردن توسط شرکت‌کنندگان استفاده شد.»

با تمام این تغییرات روزبه‌روز در شیوه درآوری اروپرس، نباید از این نکته به‌راحتی گذشت که اروپرس هنوز هم یک روش نوآورانه است و پس از گذشت سال‌ها سبک‌های مختلف و خلاقانه‌ای از آن نمایش داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟