ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » اروپرس از گذشته تا امروز-زمین مسابقات اروپرس جایی برای خلاقیت‌

اروپرس از گذشته تا امروز-زمین مسابقات اروپرس جایی برای خلاقیت‌

قهوه موریس – اروپرس (AeroPress) در میان قهوه دوستان کم کم جای خود را باز کرده است، به گونه که امروزه مسابقات اروپرس هرساله برگزار می شود و بسیاری از باریستاها و افراد علاقمند به این روش دم آوری قهوه در کنار هم جمع می شوند تا با خلاقیت ها و نوآوری های جدید در دم آوری اروپرس آشنا شوند.

جف ورلن، قهرمان سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ رقابت‌های جهانی اروپرس می‌گوید: «رقابت بیشتر شبیه به‌نوعی سرگرمی بود. بیشتر شرکت‌کنندگان کارهایی عجیب انجام می‌دادند، مثلاً یکی از آن‌ها بدون آنکه دستورالعملی در ذهن داشته باشد، تنها کنار من ایستاده بود. در سال ۲۰۱۱ یکی از شرکت‌کنندگان نمونه‌های اولیه‌ای از فیلترهای ژاپنی را در رقابت‌های قهرمانی استفاده کرد. یکی دیگر از شرکت‌کنندگان با تلفیق دو نوع اروپرس، اروپرسی عجیب و متفاوت ساخت و هنگامی‌که از او در مورد هدفش پرسیدم، گفت یادم نیست در آن لحظه که این کار را می‌کردم به چه چیزی فکر می‌کردم، من تنها جنون ایده‌های جدید را دارم.»

در خصوص مسابقات اروپرس جیمز هافمن نیز می‌گوید: «او فیلتر V60 را به‌جای فیلتر اروپرس استفاده کرد، چراکه معتقد بود تمیز کردن آن آسان‌تر است؛ اما من فکر می‌کنم این روش قهوه را به‌خوبی فیلتر نمی‌کند و زمانی که من خواستم از آن استفاده کنم، مجبور شدم آن را دولایه کنم تا مناسب اروپرس شود.» او ادامه می‌دهد «آن زمان مسابقات اروپرس به این جدیتی که امروزه در حال برگزاری است، نبود و بسیاری از افراد به خلق ایده‌هایی سرگرم‌کننده می‌پرداختند.»

مسابقات اروپرس در سالهای گذشته

در سال‌های پیش، قهرمان مسابقات کسی نبود که بهترین قهوه را درست می‌کرد، کسی بود که بهترین روش را پیش می‌گرفت و آزمایش می‌کرد. روش‌هایی عجیب که عموماً نتایجی خوشمزه نیز به دنبال داشتند.

بسیاری معتقدند که مسابقات اروپرس هنوز هم آن شور و هیجان سابق را دارد و به شرکت‌کنندگان اجازه خلق ایده‌های جدید را می‌دهد؛ اما خیلی چیزها تغییر کرده است، چراکه دانش بیشتر در خصوص قهوه، پیشرفت ابزار و اطلاعات؛ آزمایش‌ها را به سمت و سویی متفاوت هدایت کرده است.
جف ورلن، در ادامه می‌گوید: «درست است که همه‌چیز به نظر داوران بستگی دارد، اما معیار این رقابت‌ها به سمت تمیز بودن قهوه، بادی پایین قهوه و طعم آن تغییر کرده است» او اضافه می‌کند «این دستورالعمل‌ها بیشتر برای شرکت در مسابقات هستند و تعداد کمی از افراد ازاین‌گونه دستورالعمل‌ها در خانه استفاده می‌کنند.»

مارتین کارابینوس که نماینده کشور اسلواکی در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ بود می‌گوید که تغییر این دستورالعمل‌ها نه‌تنها استاندارهای مسابقات را نشان می‌دهد بلکه نشان‌دهنده‌ی آن است که روزبه‌روز افراد بیشتری به اروپرس علاقه‌مند می‌گردند. «این حقیقت که امروزه افراد بیشتری به اروپرس علاقه نشان می‌دهند به‌هیچ‌عنوان قابل‌انکار نیست.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟