ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » قهوه مکزیک ؛ تولیدکننده قهوه ارگانیک

قهوه مکزیک ؛ تولیدکننده قهوه ارگانیک

قهوه موریس – قهوه یکی از مهم‌ترین محصولات کشاورزی کشور مکزیک محسوب می‌شود و قهوه مکزیک به علت ویژگی‌های خاصی که دارد از قیمت بالاتری نیز، نسبت به دیگر قهوه‌ها برخوردار است.

در اواخر قرن هجدهم میلادی، قهوه برای نخستین بار وارد ایالت وراکروز شد و مردم با آن و نحوه کشت گیاه قهوه آشنا شدند، به‌طوری‌که پس از مدت کوتاهی شروع به کشت قهوه کردند و در اواخر همان قرن و اوایل قرن بیستم، قهوه به‌عنوان یک محصول صادراتی به دیگر کشورها صادر شد.

مکزیک یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان قهوه ارگانیک در جهان محسوب می‌شود. به‌طوری‌که در سال 2000 حدود 60 درصد تولیدات قهوه را به خود اختصاص داد. در سال 2009 تولید قهوه حدود 152000 تن بود و در آن سال در جایگاه هشتم تولید قهوه قرار گرفت. قهوه تولیدشده در مکزیک عمدتاً قهوه عربیکا ست که در منطقه ساحلی سوسونوسکو، چیپاس و در نزدیکی مرز گواتمالا رشد می‌کند.

تولید قهوه در کشور مکزیک

در سال 2016، این کشور بیش از 234000 تن دانه قهوه تولید کرد. این کشور عمدتاً دانه‌ی عربیکا باکیفیت بالا تولید می‌کند که در مناطق ساحلی نزدیک مرز گواتمالا کشت می‌شود. در دهه 1990، بحران تولید قهوه مکزیک به دلیل برچیده شدن توافق‌نامه بین‌المللی قهوه، به وجود آمد و موجب عدم ثبات و کنترل در قیمت‌های قهوه و سهمیه‌ی صادرات شد که منجر به عدم توانایی این کشور برای رقابت در بازار جهانی شد. این کاهش قیمت و تولید قهوه باعث از دست رفتن درآمد و به وجود آمدن مسائل و مشکلات اجتماعی در سراسر کشور مکزیک شد؛ اما بااین‌حال این کشور هنوز یکی از بزرگ‌ترین کشورها در تولید قهوه به‌حساب می‌آید.

ویژگی قهوه

قهوه‌های مکزیک به داشتن طعم شکلاتی و عطر فوق‌العاده معروف‌اند. برخی از معروف‌ترین انواع قهوه عبارت‌اند از:

قهوه چیپاس

قهوه چیپاس در ایالت جنوبی به نام چیپاس پرورش‌یافته و طعم قوی و سرشار از ترشی، آن را از سایر قهوه‌ها متمایز می‌کند و آب‌وهوای گرم این ایالت شرایط بسیار خوبی را برای کشت قهوه فراهم می‌کند. افزون بر آن، آتشفشان‌های موجود در این ایالت و خاک حاصلخیزی که دارد موجب انتقال مواد مغذی به قهوه می‌شود.

قهوه وراکروز

در سمت رشته‌کوه مرکزی مکزیک ایالت وراکروز قرار دارد، قهوه‌های این منطقه به داشتن عطر فراوان و طعم شکلاتی معروف‌اند.

قهوه اوکاساکا

قهوه‌های اوکاساکا بیشتر در دامنه‌های جنوبی رشته‌کوه‌های این ایالت رشد می‌کند؛ و به دلیل داشتن ترشی خاصی که دارد معروف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟