ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » قهوه هند ؛ قهوه ای با تنوع زیاد

قهوه هند ؛ قهوه ای با تنوع زیاد

قهوه موریس – قهوه هند به گفته مردم بومی، در سال 1640 از یمن به هند آورده شد. مرد مسلمانی به نام بابا بودان در راه بازگشت از مکه، در یمن با نوشیدنی به نام قهوه آشنا شد و به دلیل طعم و عطر خاص قهوه یمنی، تصمیم به کاشت گیاه قهوه در کشور خود می‌گیرد.

هند به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان قهوه در جهان به شمار می‌رود و در رده ششم بزرگ‌ترین تولیدکنندگان قهوه قرار دارد.

کشت سیستماتیک به‌زودی پس از اولین کاشت بذر بابا بودان آغاز شد و در سال 1670 عمدتاً توسط صاحبان بومی هندی انجام شد و اولین مزارع در سال 1840 در حوالی بابا بودان جیری و تپه‌های اطراف آن در کارناتاکا به وجود آمد. با حضور انگلیس در اواسط قرن نوزدهم، قهوه ریشه‌های عمیقی در این کشور گرفت و مزارع قهوه در هند برای صادرات آماده شدند؛ بنابراین فرهنگ قهوه به‌سرعت در جنوب این کشور گسترش یافت.

در سال 1942، دولت با تصویب قانون قهوه، تصمیم به محافظت و نظارت بر صادرات قهوه گرفت و بر اساس آن هیئتی برای قهوه تأسیس شد، كه توسط وزارت بازرگانی و صنایع اداره می‌شد. دولت کنترل خود را درزمینه صادرات قهوه به طرز چشمگیری افزایش داد و از همین رو کیفیت قهوه افزایش یافت.
هند تنها کشوری است که درختان قهوه در ارتفاعات زیاد و زیر سایه رشد می‌کند. این قهوه به دلیل اینکه در کنار مزارع ادویه قرار دارند طعم و عطری تند دارند. بااین‌حال این کشور حدود 80% محصولات خود را صادر می‌کند.

فرهنگ قهوه در هند

فرهنگ نوشیدن قهوه در هندوستان امر نسبتاً جدیدی است و ممکن است بیشتر، جوان‌ها قهوه را به‌عنوان جایگزین چای انتخاب کنند.
در اوایل سال 1940 گروهی از مردم هند تصمیم به تأسیس قهوه‌خانه‌ای به نام «قهوه‌خانه هندی» کردند، به دلیل اینکه این قهوه‌خانه جزو اولین قهوه‌خانه‌ها در این کشور بود، بیشتر مردم ترغیب شدند تا از این قهوه‌ها بنوشند. رفته‌رفته طرفداران استفاده از قهوه در این کشور بیشتر شد، ازاین‌رو طرفداران صنعت چای در این کشور نامه‌ای به دولت‌مداران وقت نوشتند و خواستار این شدند که چای را به‌عنوان نوشیدنی رسمی این کشور به رسمیت بشناسند، اما دولت به دلیل اینکه قهوه دارای صرفه اقتصادی بالایی بود این تقاضا را نپذیرفت.

تولید قهوه در هند

همان‌طور که گفته شد قهوه بیشتر در ایالات جنوبی این کشور کشت می‌شود و در ایالات کارناتا 71 درصد و در ایالت کرالا با 21 درصد بیشترین تولید قهوه را در این کشور در اختیار دارند. بر اساس گفته‌ها قهوه هند برخلاف قهوه‌های دیگر کشور‌ها در زیر سایه نیز رشد می‌کند.
از سال 2015 کشور هند حدود 4/5 درصد از تولید قهوه را به خود اختصاص داده است. این کشور حدود 80% از تولیدات قهوه خود را به کشورهایی نظیر آلمان، روسیه، اسپانیا، بلژیک، اسلوونی، ایالات‌متحده، ژاپن، هلند، یونان و فرانسه صادر می‌کند که بیشتر صادرات این کشور از طریق کانال سوئز صورت می‌گیرد.

در ابتدا قهوه عربیکا طرفداران بیشتری را در این کشور داشت، اما به دلیل آسیب‌پذیر بودن این نوع قهوه نسبت به برخی بیماری‌ها، گونه مقاوم‌تر آن یعنی قهوه روبوستا جایگزین شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟