ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » بررسی میزان کالری در قهوه

بررسی میزان کالری در قهوه

کالری قهوه

چه مقدار کالری در یک فنجان قهوه سیاه وجود دارد؟ پاسخ‌های کوتاه عبارت‌اند از: یا در حدود 5 یا در حدود 100 منفی، بسته به نوع نوشیدن این عدد متغیر است. در ادامه به بررسی دقیق میزان کالری در قهوه می پردازیم.

کالری چیست؟

کالری واحد اندازه‌گیری است که بیشتر از هر چیزی که مربوط به زیست‌شناسی است به یک واحد حرارتی انگلیس (Btu) شباهت دارد. در واقع، معادل متریک Btu است. درجایی که Btu مقدار انرژی موردنیاز برای بالا بردن 1 پوند آب 1 درجه فارنهایت است و مقدار انرژی موردنیاز برای بالا بردن 1 کیلوگرم آب به میزان 1 درجه سانتی‌گراد است.

به هر چیزی که بسوزد می‌توان مقدار کالری اختصاص داد. به معنای دقیق، پروپان، چوب، بنزین و غیره همه مقادیری از آن را دارند. بااین‌حال، بدن ما توانایی هضم هر یک از این کالری‌ها را ندارد، بنابراین هضم نمی‌شود.

بسیاری از انواع فیبر موجود در میوه‌ها و سبزی‌های محبوب به‌طور مشابه هضم نمی‌شوند و بنابراین به ارتباطات مشترک بین غذاهای فیبری و افزایش کاهش وزن کمک می‌کنند. به‌عبارت‌دیگر، 100 کالری حاصل از فیبر مانند کلم پیچ با 100 کالری از کره که با 100 کالری از یک منبع پروتئین بالا و غیره برابر و یکسان نیست.

از 100 کالری کلم پیچ، تنها قسمت نسبتاً کمی از آن می‌تواند توسط بدن متابولیزه شود، بقیه در درجه اول سلولز و سایر فیبرهای قابل‌هضم هستند که بدن نمی‌تواند آن‌ها را به انرژی قابل‌استفاده تبدیل کند.

در مورد غذاهای نشاسته‌ای، مملو از کربوهیدرات یا چربی‌هایی که بدن می‌تواند به‌راحتی به انرژی شیمیایی تبدیل کرده و به‌عنوان چربی ذخیره کند، نمی‌توان همین حرف را زد. بنابراین، یک فنجان قهوه حدود 5 کالری به‌صورت کلی در خود دارد، اما فقط بخشی از آن کالری قابل‌هضم است که آن را در گروه مواد غذایی کم‌کالری قرار می‌دهد.

برای خرید قهوه تانزانیا کلیمانجارو بر روی لینک مقابل کلیک کنید

کالری در قهوه

خوب، عمدتاً کافئین، ترکیبات شیمیایی مرتبط و اسید کلروژنیک موجود در قهوه است. کافئین و ترکیبات مشابه در قهوه متابولیسم‌های ما را از طریق آبشارهای پیچیده‌ای از واکنش‌های شیمیایی تحریک می‌کند که منجر به لذت ما می‌شود، اما همچنین در بدن ما کالری سوزانده می‌شود.

مزایای دیگری برای متابولیسم و ​​کاهش وزن به‌صورت مهار اشتها و در مورد اسید کلروژنیک جلوگیری از جذب چربی و کربوهیدرات وجود دارد، اما اندازه‌گیری این مزایا بسیار دشوارتر از میزان متابولیسم ساده است.

برای خرید قهوه کنیا (kenya) بر روی لینک مقابل کلیک کنید

آنچه واضح است این است که 100 میلی‌گرم کافئین – در مورد مقدار کافی قهوه 8 اونسی – باعث می‌شود که انسان‌های سالم با تحریک متابولیسم 75 تا 150 کالری اضافی بسوزانند؛ بنابراین اگر کالری سوزانده شده از 5 کالری کل موجود در آن فنجان را کم کنیم، چیزی در محدوده منفی 70-145 کالری برای ما باقی می‌ماند.

بااین‌حال، با گذشت زمان بدن به مصرف کافئین عادت می‌کند، به‌خصوص هنگامی‌که کافئین هرروز در یک‌زمان معمول مصرف می‌شود.

بر همین اساس قهوه را می‌توان در زیرمجموعه نوشیدنی‌هایی با کالری منفی قلمداد کرد که نه‌تنها برای سلامتی بسیار مفید است؛ بلکه خاصیت چربی سوزی آن برای تناسب‌اندام و لاغری نیز بسیار مفید خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟