ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » آموزش » آموزش تهیه قهوه با دستگاه موج کالیته

آموزش تهیه قهوه با دستگاه موج کالیته

دستگاه موج کالیته

قهوه موریس – دستگاه موج کالیته یک دستگاه قهوه به روش قطره ای با منشأ ژاپن است که دارای طراحی کف صاف است. طراحی کف صاف آن برای استخراج یکنواخت‌تر است. برخلاف قهوه خراش دهنده Bonavita Immersion یا Dropper، موج کالیته یک وسیله برای ریختن و انتظار نیست، بلکه یک روش دستی است که نیاز به ریختن یکنواخت آب داغ بر روی قهوه آسیاب شده دارد؛ بنابراین بیشتر شبیه به Hario V60 است اما دارای فیلتر پایین تخت.

دستگاه موج کالیته در دو اندازه وجود دارد: 155 و 185. شماره 155 کوچک‌تر است و برای دم‌آوری یک لیوان ایدئال است. شماره 185 کمی بزرگ‌تر است. دستگاه موج کالیته از شیشه یا استیل ضدزنگ است. شماره 185 همچنین با جنس سرامیک نیز عرضه می‌شود.

برای خرید قهوه مناسب برای دم آوری با قهوه ساز کالیته kalita wave بر روی تصویر زیر کلیک کنید

کالیته از فیلتر اندازه استاندارد استفاده نمی‌کند. بسته به اینکه چه مدلی را خریداری می‌کنید، باید فیلترهای دستگاه موج کالیته سفارشی را در شماره 155 یا 185 خریداری کنید.

دستگاه موج کالیته

مراحل دم‌آوری قهوه با دستگاه موج کالیته

دستگاه موج کالیتهمرحله نخست: فیلتر را اضافه کنید

همان‌طور که گفته شد، قطره‌چکان موج کالیته به برند فیلترهای خاص خود نیاز دارد. بسته به‌اندازه‌ای که دارید، فیلتر 155 یا 185 را در آن قرار دهید و موج کالیته را روی ظرفی که قصد دارید قهوه را درون آن قرار دهید قرار دهید.

مرحله دوم: شستشوی فیلتر با آب گرم (اختیاری)

مانند بسیاری از روش‌های تولید قهوه با فیلتر کاغذ، توصیه می‌شود فیلتر کاغذ را بشویید. این امر باعث می‌شود تا هرگونه باقیمانده کاغذ از قهوه کم شود. همچنین فیلتر چسبنده به ظرف به عصاره‌گیری کمک می‌کند. با موج کالیته، آب را مستقیماً در مرکز ریخته و سریع پر کنید. شما نمی‌خواهید در امتداد طرفین بریزید زیرا خطر خم شدن فیلتر را دارید و شکل آن را از دست می‌دهید.

برای خرید قهوه مناسب برای قهوه دمی brewed coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

دستگاه موج کالیته

مزیت استفاده از آب گرم این است که ظرف سرور را پیش گرم می‌کند. پس از اتمام کار، آب آن را دور بریزید.

مرحله سوم: قهوه را اضافه کنید

با اکثر روش‌های دم کردن، دوست دارم با نسبت دم کردن 17 به 1 شروع کنم. این به معنی استفاده از 17 قسمت آب به ازای هر 1 قسمت قهوه است. ما دو نوع عصاره گیر داریم. در اینجا یک دستورالعمل برای شروع کار برای هرکدام ذکرشده است.

مدل شماره 155: 300 گرم (10.1 اونس) آب و 17-18 گرم قهوه.

دستگاه موج کالیته

مدل 185: 500 گرم (16.9 اونس) آب و 29-30 گرم قهوه.

اندازه آسیاب قهوه بین درجه متوسط ​​و متوسط ​​درشت خواهد بود.

از تایمر برای تأیید درجه ایدئال استفاده می‌شود. مدت‌زمان تولید هدف بین 3 تا 3:30 دقیقه است. اگر سریع‌تر پیش رفت، کمی آسیاب را ریزتر کنید. اگر کندتر پیش می‌رود، آسیاب خود را تنظیم کنید تا درشت‌تر باشد.

مرحله چهارم: آب گرم اضافه کنید (پالس یا پور مداوم)

این مرحله در فرآیند دم کردن بیشترین تمرکز را می‌خواهد.

وقتی نوبت اضافه کردن آب گرم است، دو مکتب فکری وجود دارد. یکی این که ریختن شما باید در طول دم‌آوری کند و پایدار باشد. روش دیگر روش پالس است. اجازه دهید قهوه از میان آسیاب‌ها عبور کرده و در چرخه دم کردن تکرار شود. هر دو روش عالی کار می‌کنند. من روش پالس را ترجیح می‌دهم چون راحت‌تر است.

برای خرید قهوه مناسب برای قهوه موج سوم third generation coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

روش پالس شامل ریختن مقدار کمی آب در ابتدا بر روی قهوه آسیاب شده است که به آن امکان شکوفا شدن می‌دهد. سپس مکث کنید. سپس دوباره بریزید. بعضی اوقات با استفاده از الگوی دایره‌ای.

از هر روشی که استفاده می‌کنید، باید قهوه را هم بزنید.

دستگاه موج کالیته دستگاه موج کالیته دستگاه موج کالیته

مرحله آخر: سرو

قطره‌چکان موج کالیته را برداشته، قهوه را بریزید و لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟