ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » نوشیدن قهوه راهی برای پیشگیری و درمان بیماری‌های ویروسی

نوشیدن قهوه راهی برای پیشگیری و درمان بیماری‌های ویروسی

در روزهای شیوع ویروس کرونا و آنفولانزا یکی از راه‌های پیشگیری که به آن اشاره می‌شود بالابردن سیستم ایمنی بدن است. در این میان برخی بر این باورند که نوشیدن قهوه به دلیل دارا بودن آنتی‌اکسیدان برای بیماری‌های ویروسی آنفولانزا و سرماخوردگی بسیار مفید است؛ اما این باور تا چه میزان درست و به واقعیت نزدیک است؟ در این مقاله دقیق‌تر به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

در زمان ابتلا به سرماخوردگی و چه آنفولانزا نوشیدن قهوه ایرادی ندارد و برای کم کردن التهاب گلو و گلودرد مفید است؛ اما همان‌طور که گفتیم حتماً در زمان نوشیدن قهوه به ساعت خواب خود دقت کنید و البته هر بار بعد از نوشیدن یک فنجان قهوه یک لیوان آب بزرگ بنوشید. نوشیدن قهوه در شب را هم متوقف کنید تا با خوردن داروهای سرماخوردگی و آنفولانزا که اثر خواب‌آور دارند روند تسکین و بهبود را تسریع کنید. برای رسیدن به نتیجه بهتر و در جهت پیشگیری و درمان سریع آنفولانزا نوشیدنی قهوه زنجبیلی و دارچین را درست کنید و در اولین فرصت بنوشید.

راه‌های پیشگیری و درمان سریع آنفولانزا و بیماری‌های ویروسی

شاید بتوان گفت بهترین کار برای پیشگیری از آنفولانزا و بیماریهای ویروسی بهترین تقوت بدن و تغذیه سالم است.استفاده از ویتامی نها و انتی اکسیدان ها.راعیت بهداشت و شستن مرتب دست و صورت با آب و صابون و استفاده از ماسک در پیشگیری از بیماری های ویروسی و بخصوص آنفولانزا بسیار تاثیر گذار است

تاثیرات کافئین موجود در قهوه بر سیستم ایمنی بدن

  • کافیین موجود در قهوه دارای میزان قابل توجهی انتی اکسیدان است.سالهاست که تاثیر انتی اکسی دانها بر بالا بردن سیستم ایمنی بدن ثابت شده و همچنین از دیگر خواص کافئین بالا بردن سطح انرژی دربدن می باشد.
  • حالا یک سوال پیش می آید

    کافئین قهوه چه تاثیری بر ویروس کرونا دارد؟

    • سوال را اینطور مطرح کنیم که آیا کافئین موجود در قهوه مانع ابتلا به کرونا می شود؟
    • پاسخ منفی است.کافئین می تواند با تولید انتی اکسیدان در بدن و افزایش سطح انرژی به مقاومت بدن کمک کرده و سرعت حرکت ویروس در بدن را کاهش دهد.
    • پس می توانیم بگوئیم می توان در دوره ابتلا به کرونا کافئین مصرف کرد

همان‌طور که اشاره شد، قهوه سرشار از آنتی‌اکسیدان است که به درمان التهاباتی مثل گلودرد و عفونت سینوس‌ها در زمان ابتلا به بیماری‌های مثل سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می‌کند. در این میان به نظر می‌رسد نوشیدن روزانه یک یا دو فنجان قهوه در زمان ابتلا به بیماری‌های ویروسی بسیار مؤثر باشد. نتایج یک تحقیق انجام‌شده در دانشگاه بریستول نشان می‌دهد که کافئین موجود در قهوه کسلی و بی‌حالی که یکی از علائم بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا فصلی و جدید است را کاهش می‌دهد. افرادی که به سرماخوردگی و آنفولانزا مبتلا شده بودند می‌گویند که بعد از نوشیدن قهوه سطح هوشیاری و عملکرد آن‌ها مثل زمانی که بیمار نبودند افزایش پیدا کرده است و این مسئله به خاطر تقویت و بازیابی سیستم ایمنی بدن است.

آیا می توان برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا کافئین مصرف کرد؟

در یک کلام با احتیاط می توانم بگویم قهوه و کافئین داخل آن می تواند به پیشگیری و درمان بیماری های ویروسی بخصوص کرونا کمک کند.

وقتی صحبت از قهوه می شود کاکائو را هم فراموش نکنیم. حجم بالای انتی اکسیدان داخل کاکائو و شرایط مشابه آن با قهوه یعنی خاصیت ضد عفونتی آن که از وجود کلوروژنیک اسید درون آن است. کلوروژنیک اسید خاصیت انتی اکسیدانی و ضدموتاژنی بالایی دارد.

همچنین باز به این نکته اشاره کنم که کافئین موجود در قهوه  حاوي مواد معدنی مثل منيزيم و پتاسيم است که در بالا بردن سطح ایمنی بدن کمک بزرگی می کند.

  • نقش آنتی اکسیدانی کافئین از ورود رادیکال های آزاد به بدن و ایجاد ضعف جسمانی و به دنبال آن ابتلا به یک بیماری ویروسی مثل کرونا جلوگیری خواهد کرد.

پس می توانیم بگوئیم

نوشیدن قهوه راهی برای پیشگیری و درمان بیماری‌های ویروسی مانند  انفولانزا و سرما خوردگی دارد

حالا در کنار اشاره به خواص قهوه به معایب مصرف بیش از حد ان در طول سرما خوردگی نیز اشاره کنیم

انفولانزا و سرما خوردگی در کنار همه عوارض سر درد را هم به همراه می آورد.خاصیت تسکین دهندگی کافئین و کاهش درد در قهوه می تواند به کاهش سر درد کمک کند.

معایب مصرف کافئین در آنفولانزا و سرماخوردگی

اگرچه در مورد فواید و خواص دانه قهوه برای کاهش علائم بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا صحبت کردیم اما ممکن است نوشیدن قهوه برای شما عوارض منفی هم داشته باشد. حتی اگر عادت دارید هر روز قهوه بنوشید چه در زمان سلامتی و چه در هنگام ابتلا به بیماری 6 الی هشت ساعت قبل از خواب دیگر قهوه ننوشید. دلیل آن این است که استراحت و خواب در هنگام ابتلا به بیماری به‌خصوص بیماری‌هایی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی برای دستیابی به بهبودی بسیار اهمیت دارد. شما در هنگام ابتلا به بیماری باید خواب کافی داشته باشید چون در غیر این صورت بدن شما به خاطر نداشتن استراحت کافی ضعیف‌تر می‌شود. اگر عادت به نوشیدن قهوه دارید، به‌خصوص در هنگام بیماری، حتماً مطمئن باشید که به‌اندازه کافی و روزی 6 الی هشت لیوان آب می‌نوشید تا با خطر کمبود آب بدن مواجه نشوید. نوشیدنی‌هایی مثل قهوه و چای آب بدن را کاهش می‌دهند و نوشیدن آب به‌اندازه کافی برای سلامتی شما مهم است.

فراموش نکنیم که مصرف بیش از حد قهوه نیز مانند هر نوشیدنی یا ماده غذایی دیگر می تواند عوارضی به همراه داشته باشد.

نکته اول در مورد افرادی است که به کافئین بالای قهوه الرژی دارند که این افراد میتوانند با مصرف قهوه کم کافئین تر از قهوه های خانواده عربیکا احتمال وقوع الرژی را در بدن خود برطرف یا به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

از معایب مصرف بیش از حد قهوه در سرماخوردگی می توان به: افزایش التهابات گلو اشاره کرد.علت این التهاب وجود خاصیت اسیدی قهوه است که با تغییر روش دم اوری قهوه مثل استفاده از فرنچ پرس می توان میزان خاصیت اسیدی آن را کاهش داد.

نکته مهم بعد تاثیر قهوه بر بی خوابی است.بزرگترین خصوصیت قهوه افزایش انرژی و شادابی در افراد است.این خصوصیت در کنار فوائد می تواند باعث بی خوابی در فرد شود.از انجا که فرد بیمار نیاز به استراحت بیشتری دارد توصیه می شود که در طول سرماخوردگی در مصرف و زمان مصرف قهوه دقت بیشتری شود.

۲. کاهش آب بدن

یکی از مواردی که پزشکان در طول سرماخوردگی بر آن تاکید دارند مصرف مایعات فراوان است. قهوه مدر است و مصرف آن سبب می‌شود که آب بدن کاهش پیدا کند. در حالی که برای کاهش سرماخوردگی بدن باید غنی از آب باشد. با توجه به این خاصیت، توصیه می‌شود که به جای قهوه هنگامی که سرماخورده‌اید، آب بنوشید.

نوشیدن قهوه باعث افزایش ادرار در فرد می شود و این به معنای کاهش میزان اب در بدن است.

همیشه و بخصوص در طول سرما خوردگی بهتر است اب بیشتری مصرف شود.

نکته مهم پایانی

در طول درمان مراقب باشیم که قهوه با داروهای تجویز شده تداخل نداشته باشد

سخن آخر

در دوران سرماخوردگی باید قهوه را با احتیاط مصرف کنید؛ زیرا این نوشیدنی خواب راحت را از شما می‌گیرد و ممکن است سبب افزایش گلودرد شود. با این وجود قهوه در تقویت سیستم ایمنی تأثیرگذار است و تمرکز و هوشیاری را افزایش می‌دهد؛ بنابراین افرادی که نمی‌خواهند هنگام بیماری دچار رخوت و سستی شوند می‌توانند یک فنجان قهوه نوش جان کنند.
اگر علاقه‌مند هستید که درباره این نوشیدنی بی‌نظیر دانش بیشتری به دست بیاورید، به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌های فواید قهوه؛ ۱۱ خاصیت بی‌نظیر قهوه برای سلامتی و خواص قهوه در بهبود افسردگی و افزایش سطح هوشیاری را نیز در ستاره مطالعه کنید.

دوراهی

اگر همچنان نتوانسته‌اید تصمیم بگیرید نسکافه برای سرماخوردگی شما مفید است یا مضر، میتوانید از این روش‌ها استفاده کنید تا حد تعادل رعایت شود.

  • کمتر از دو لیوان در روز قهوه مصرف نمایید.
  • میتوانید از قهوه‌هایی که کم کافئین یا بدون کافئین هستند استفاده نمایید.
  • قهوه را در ساعات انتهای روز یا عصر مصرف نکنید.
  • در طول روز مایعات زیادی مصرف کنید تا دچار کم‌آبی نشوید.
  • صبح خود را با یک لیوان بزرگ آب شروع کنید و بعد از آن قهوه بنوشید.
  • چای گیاهی را جایگزین نمایید.

برای خرید قهوه مناسب برای قهوه اسپرسو  espresso coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

افرادی که به نوشیدن قهوه عادت دارند بعد از این‌که احساس می‌کنند نشانه‌های بیماری در آن‌ها بروز پیدا می‌کند نخستین کاری که به ذهنشان می‌رسد این است که یک فنجان قهوه دم کنند و داغ بنوشند. درواقع کافئین موجود در قهوه سرشار از آنتی‌اکسیدان است و کافئین دقیقاً همان چیزی است که بدن به‌عنوان یکی از راه‌های پیشگیری و درمان سریع آنفولانزا به آن نیاز دارد. به عقیده کارشناسان تغذیه، نوشیدن قهوه در زمان ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا جدید در بزرگسالان هم عوارض مثبت دارد و هم منفی.

اثرات مثبت نوشیدن قهوه بر بیماری‌های ویروسی

 

برای خرید قهوه مناسب برای قهوه دمی brewed coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

بیماری‌های ویروسی

 

 

برای خرید قهوه مناسب برای قهوه فرانسه (فرنچ پرس) french press بر روی تصویر زیر کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟