ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » قهوه گیشا یا گشا؛ یکی از بهترین قهوه‌های جهان

قهوه گیشا یا گشا؛ یکی از بهترین قهوه‌های جهان

قهوه موریس – قهوه گیشا یا گشا (Geisha) گونه‌‌ای جهش‌یافته از گونه عربیکا تیپیکا است‌‌‌‌‌ که میوه و برگی تقریباً کشیده دارد و یکی از محبوب‌ترین قهوه‌های جهان محسوب می‌شود. ‌‌این‌گونه اصالتاً اهل شهر گیشای اتیوپی است و به دلیل رایحه‌ی فراوان و عطر گلهای بومی که دارد تقاضای آن در چندین سال اخیر بسیار زیاد شده است. این‌گونه‌ی قهوه از کاستاریکا به پاناما وارد شد و در منطقه‌ی باکته (Boquete) به کشت رسید.

برای خرید قهوه تک خاستگاه single-origin coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

تاریخچه قهوه گیشا

از زمانی که کشت قهوه در دهه‌ی 1960 و در پاناما آغاز شد؛ هر جا نامی از گیشا می‌آید به همراه پاناماست. این قهوه یکی از گونه‌های اصیل قهوه است که در سال 1930 در حوالی کوهستان‌های شهر گیشای اتیوپی یافت شد. درختان گیشا بسیار بلند هستند و به دلیل برگ‌های بسیار زیبایی که دارند به‌راحتی قابل‌تشخیص است. کیفیت این‌گونه‌ی قهوه در ارتفاعات بالا بسیار مطلوب است.
این قهوه طعمی با درجه‌ی شیرینی نسبتاً بالا و رایحه‌هایی قوی شبیه به توتی، آجیلی، انبه‌ای، هلویی، یاسی و آناناسی دارد.

برای خرید قهوه جامائیکا jamaica coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

دلیل معروفیت قهوه گیشا

اولین ظهور جهانی این قهوه با پیروزی در مسابقات بهترین قهوه پاناما (BOP) به دست آورد. مسابقات بهترین قهوه پاناما، یک مسابقه‌ی کاپینگ است که از سال 1997 توسط موسسه‌ی قهوه اسپشیالیتی پاناما برگزار می‌شود. بهترین دانه‌های کشور پاناما با یکدیگر در این مسابقات رقابت می‌کنند تا عنوان برترین را برای خود کسب نمایند و در پی آن از ارزش بسیار بیشتری در بازارهای جهانی و حراجی‌ها برخوردار شوند. این مسابقات هرساله برگزار و به‌صورت بسیار جدی توسط کل جهان پیگیری می‌شود.
بعدازاینکه باریستاهایی که در مسابقات باریستای جهانی از قهوه‌ی گیشا استفاده کرده بودند موفقیت بیشتری کسب نمودند، تولیدکننده‌ها و تفت دهنده‌های قهوه به تولید و تهیه‌ی این قهوه پرداختند.
قهوه‌ی گیشای پاناما تا کنون توانسته است مقام بهترین قهوه را از سال‌ 2004 تا 2010 را در مسابقات بهترین قهوه پاناما کسب نماید و به‌عنوان یکی از بهترین قهوه‌های جهان، شناخته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟