ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » خواص قهوه ترک ؛ تأثیر بر کلسترول بدن و کاهش درد

خواص قهوه ترک ؛ تأثیر بر کلسترول بدن و کاهش درد

قهوه موریس – قهوه ترک یکی از نوشیدنی‌های محبوب و پرطرفدار در جهان و به‌خصوص در کشورهای خاورمیانه محسوب می‌شود. در این یادداشت به بخشی از خواص قهوه ترک و به‌ویژه خواص آن بر بدن انسان اشاره می‌کنیم.

تأثیر بر کلسترول بدن
یکی از خواص قهوه ترک این است که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در قهوه می‌تواند کلسترول خوب را افزایش دهد. قهوه ترک باعث افزایش کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) در بدن شما می‌شود. این کلسترول خوب می‌تواند به شما در جلوگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی کمک کند. همچنین می‌تواند کلسترول «LDL بد» را از بدن شما حذف کند.

برای خرید قهوه ترک turkish coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

قهوه‌ یک منبع عالی آنتی‌اکسیدان‌ها است. یک مطالعه که توسط محققان در دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه مینه‌سوتا (UMMS) و دانشکده‌ی بهداشت عمومی انجام شد، نشان داد که آنتی‌اکسیدان‌ها حاوی آنزیمی هستند به نام «گلوتاتیون پراکسیداز» یا GPx۳ که دارای مزایای حیاتی برای افرادی است که کلسترول HDL کمی دارند. محققان این مطالعه دریافتند که «احتمال بروز بیماری قلبی عروقی در افرادی که سطوح بالای آنزیم GPx۳ و سطح پایین کلسترول خوب دارند، شش برابر کم‌تر است در مقایسه با افرادی که سطح هر دو در آن‌ها پایین است.»

کاهش درد با استفاده از قهوه ترک
یکی دیگر از ویژگی‌های مصرف قهوه ترک، کاهش درد بعد از فعالیت‌های ورزشی است که درد ناشی از گرفتگی عضلات را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. نتایج پژوهشی در دانشگاه ایلینوی نشان داد، مصرف دو تا سه فنجان قهوه ترک توانست میزان احساس درد ناشی از فعالیت ورزشی شرکت‌کنندگان را در این مطالعه کاهش دهد. این یافته‌ها طی پژوهشی در دانشگاه جورجیا نیز تکرار شدند که در آن، شرکت‌کنندگان با مصرف قهوه تا ۴۸ درصد از درد ماهیچه‌ای‌شان را کاهش دادند؛ این در حالی است که میزان کاهش درد توسط داروهای ناپروکسن و آسپیرین به ترتیب ۳۰ و ۲۵ درصد بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟