ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » قهوه مکزیک ؛ قهوه قلب آمریکا

قهوه مکزیک ؛ قهوه قلب آمریکا

قهوه موریس – مکزیک هشتمین کشور تولیدکننده‌ی قهوه در دنیا به‌حساب می‌آید. این کشور با تولید ۲۵۲ هزار تن قهوه (آمار سال ۲۰۰۹) امروزه اصلی‌ترین صادرکننده‌ی قهوه به بازار آمریکا است. عمده‌ی قهوه مکزیک در مناطق مرکزی و جنوبی این کشور کشت می‌شود و گونه‌ی غالب آن عربیکا ست که در نواحی ساحلی مانند سوکونوسکو (Soconusco) و چیاپس (Chiapas) می‌روید.

قهوه در اواخر قرن ۱۸ به مکزیک وارد شد و در دهه‌ی ۱۸۷۰ صادرت عمده‌ی این محصول آغاز شد. در دهه‌ی ۱۹۸۰ قهوه به اصلی‌ترین محصول صادراتی این کشور تبدیل شد. معروف‌ترین قهوه‌های مکزیک عبارت‌اند از آلتورا (Altura)، لیکوئیدامبر ام‌اس (Liquidambar MS) و پلوما کویکس‌ته‌پک (Pluma Coixtepec).
مزارع کشت قهوه مکزیک

کشت‌گاه‌های قهوه مکزیک

بیشترین منطقه کشت قهوه در نواحی جنوبی این کشور قرار دارد؛ جایی که قاره باریک شده و کمی به سمت شرق متمایل می‌شود؛ منطقه‌ای به نام سوکونوسکو (Soconusco) در ایالت چیاپس در نزدیکی مرز گواتمالا. قهوه‌ی ایالت چیاپس در ارتفاعات جنوب شرقی کشور در نزدیکی مرز گواتمالا رشد می‌کند. نام تجاری قهوه‌ی این ایالت به‌طور سنتی «تاپاچولا» (Tapachula) است که از شهری به همین اسم می‌آید؛ اما تجار قهوه بیشتر از عنوان «قهوه چیاپس» برای این قهوه استفاده می‌کنند. ایالت چیاپس بعضی از بهترین و مرغوب‌ترین انواع قهوه مکزیک را تولید کرده و در این منطقه درختان قهوه در ارتفاعی بالغ‌بر ۱۴۰۰ متر از سطح دریا رشد می‌کنند.

برای خرید قهوه تک خاستگاه single-origin coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

کمی غرب‌تر از چیاپس، ایالت وراکروز که بین خلیج مکزیک و سلسله کوه‌های مرکزی قرارگرفته٬ کشت‌گاه بیشتر گونه‌هایی از قهوه است که در ارتفاع کم رشد می‌کنند. قهوه‌ای با نام آلتورا کواته‌پک (Altura Coatepec) معروف‌ترین قهوه‌ی منطقه‌ی وراکروز است که در نواحی کوهستانی این ایالت کشت می‌شود. از دیگر قهوه‌های منطقه‌ی وراکروز به «آلتورا اورایزابا» (Altura Orizaba) و «آلتورا هواتوسکو» (Altura Huatusco) می‌توان اشاره کرد.

قهوه‌ی کوهپایه‌ی جنوبی رشته‌کوه‌های مرکزی در ایالت اوهاکا نیز بسیار موردتوجه بازار است و با نام «اوهاکا» (Oaxaca) یا «اوهاکا پلوما» (Oaxaca Pluma) شناخته می‌شود.

بیشتر قهوه در این کشور از گونه‌ی عربیکا ست و معمولاً در قهوه‌های ترکیبی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

تفاوت مناطق کاشت قهوه در این کشور ازنظر خاک نقش مهمی در تنوع طعمی قهوه‌ی این کشور آمریکای جنوبی ایجاد می‌کند. به یاد داشته باشید که قهوه‌ی ایالت وراکروز طعمی بسیار متفاوت نسبت به قهوه‌ی ایالت چیاپس دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟