ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » شاخصه‌های طعمی قهوه‌ی مکزیک

شاخصه‌های طعمی قهوه‌ی مکزیک

قهوه موریس – مکزیک هشتمین کشور تولیدکننده‌ی قهوه در دنیا به‌حساب می‌آید. این کشور با تولید ۲۵۲ هزار تن قهوه (آمار سال ۲۰۰۹) امروزه اصلی‌ترین صادرکننده‌ی قهوه به بازار آمریکا است. عمده‌ی قهوه‌ی مکزیک در مناطق مرکزی و جنوبی این کشور کشت می‌شود و گونه‌ی غالب آن عربیکا ست که در نواحی ساحلی مانند سوکونوسکو (Soconusco) و چیاپس (Chiapas) می‌روید.

برای خرید قهوه تک خاستگاه single-origin coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

پیشینه قهوه در مکزیک

کشت قهوه در مکزیک در اواخر قرن ۱۸ در ایالت وراکروز (Veracruz) آغاز شد. حدود ۱۰۰ سال بعد و در سال‌های پایانی قرن ۱۹ چیاپس به منطقه‌ی اصلی کشت قهوه در مکزیک تبدیل گشت. انقلاب مکزیک (۱۹۲۰-۱۹۱۰) و اصلاحات ارضی بعدازآن٬ رعیت‌های دیروزی مزارع کوچک قهوه را به مزرعه‌داران و قهوه کاران امروزی تبدیل کرد. امروزه حدود نیم میلیون نفر از مزرعه‌داران کوچک و مستقل و کشاورزان برای امرارمعاش و تأمین مخارج روزمره زندگی به تولید قهوه وابسته‌اند. فرهنگ مزرعه‌داری‌های کوچک باعث می‌شود که طعم و کیفیت قهوه از مزرعه‌ای به مزرعه دیگر متفاوت باشد و این مسئله٬ قهوه‌ی مکزیک را ازنظر طعمی بسیار متنوع می‌کند.

طی دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ تولید قهوه به کسب‌وکار بیش از ۲ میلیون نفر در مکزیک تبدیل شد. امروزه با آن‌که صنعت قهوه‌ی تجاری در این کشور، فرصت‌های شغلی فراوانی را به وجود آورده است٬ اما بااین‌وجود طی دهه‌ی گذشته و با کاهش قیمت جهانی قهوه، بسیاری از کارگران مزارع قهوه از مکزیک و گواتمالا به سودای کار و زندگی بهتر به آمریکا مهاجرت کرده‌اند.

برای خرید قهوه کلمبیا نارینو colombia narino coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

شاخصه‌های طعمی قهوه‌ی مکزیک

قهوه‌ی تهیه‌شده از دانه‌های مرغوب قهوه‌ی مکزیک به‌طورکلی طعمی سبک٬ ساده و میوه‌ای مانند شراب سفید را تداعی می‌کند. «بادی» لطیف با ته‌مزه‌ای خشک و اسیدی از ویژگی‌های قهوه مکزیک است. اگر قهوه‌ای با ته‌مزه‌ای اسیدی را می‌پسندید، قهوه‌ی مکزیک بی‌تردید از گزینه‌های مطبوع شما خواهد بود. گرچه بعضی انواع قهوه مکزیک مخصوصاً آن‌هایی که در ارتفاعات چیاپس می‌رویند ازنظر پیچیدگی طعم شبیه و رقیب بهترین قهوه‌های گواتمالا هستند.

به‌طورکلی قهوه‌ی چیاپس طعم پیچیده و میوه‌ای‌تری نسبت به قهوه سایر نقاط مکزیک دارد. این قهوه طعمی روشن همراه با رگه‌هایی شیرین و میوه‌ای مانند نیشکر و هلو دارد. قهوه‌ی «اوهاکا» اما، فنجان قهوه‌ای سبک همراه با ته‌مزه‌ای اسیدی دارد.

برای خرید قهوه پرو گرید یک peru coffee g1 بر روی تصویر زیر کلیک کنید

مکزیک خاستگاه بسیاری از قهوه‌های ارگانیک مرغوب و شناخته‌شده‌ای است که در منوی قهوه‌های اسپشیالیتی کافه‌های آمریکا دیده می‌شود. این قهوه‌ها اکثراً از مرغوب‌ترین گونه‌های قهوه هستند که توسط چندین آژانس کنترل کیفیت مستقل نظارت می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که از سموم دفع آفات و کود‌های شیمیایی و دیگر مواد شیمیایی مضر در فرایند رشد آن‌ها استفاده‌نشده است.

بااین‌حال نمونه‌های مرغوب و نادر قهوه مکزیک به‌ندرت در بازار آمریکا به چشم می‌خورد و می‌توان گفت تقریباً به‌صورت انحصاری به اروپا و مخصوصاً آلمان فروخته می‌شود.

بعضی از این قهوه‌ها عبارت است از؛ لیکویدامبر، سانتا کاترینا، ایرلندیا، جرمنیا و هامبورگو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟