ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » راهنمای جامع و کامل گواهینامه قهوه

راهنمای جامع و کامل گواهینامه قهوه

گواهینامه قهوه

طی چند قرن اخیر قهوه به یک همراه همیشگی در سراسر کره زمین تبدیل شده است و طبیعی است که بخواهید بدانید وقتی یک کیسه دانه قهوه برای خود خریداری می‌کنید دقیقاً چه چیزی را دریافت می‌کنید. قهوه، مانند هر کالای دیگر در قفسه‌ها، می‌تواند گواهی‌های زیادی به نام خود داشته باشد. به‌منظور کمک به شما در عبور از این بی‌نظمی و آشفتگی، ما قصد داریم همه این‌ها را برای شما توضیح دهیم که شما با یک راهنمای کامل و واضح برای گواهینامه قهوه آشنا شوید.

بنابراین خواه مشتاق باشید که از کیفیت محتوایی که هرروز در سیستم خود قرار می‌دهید آگاه شوید یا از تأثیر خرید خود بر مردم و کره زمین مطلع باشید، معمولاً باید به دنبال برخی از گواهینامه‌ها باشید. می‌توانید آن‌ها را در توضیحات اکثر مارک‌های برتر دانه‌های قهوه پیدا کنید. از این گذشته، یک گواهینامه قهوه به‌منزله شواهد انکارناپذیری بر این واقعیت است که آنچه روی برچسب قید شده، به‌عنوان حقیقت ثابت است.

گواهینامه قهوه : تجارت عادلانه

قهوه، همان‌طور که امروز وجود دارد، دومین کالای مورد معامله در جهان است. این یک واقعیت است که بیشتر دانه‌های موردتوجه جامعه قهوه در کشورهای درحال‌توسعه یا توسعه‌نیافته جهان رشد می‌کنند. کشورهایی که بهره‌برداری از نیروی کار یک اتفاق ناخوشایند و درعین‌حال معمول است.

این تا زمان معرفی Fairtrade یا تجارت عادلانه است. سیستمی که تمام مراحل، از رشد و تولید قهوه تا بسته‌بندی و تحویل را تضمین می‌کند که به روشی تمیز و منصفانه انجام می‌شود؛ با احترام برابر برای همه طرف‌های درگیر.

با تقاضایی که دائماً به سمت بالا در حال حرکت است، کار بسیار گسترده است و چندین سازمان هستند که توجه خود را به آن معطوف کرده‌اند.

گواهینامه قهوه تجارت عادلانه که به‌احتمال‌زیاد روی کیسه‌های قهوه مشاهده کرده‌اید احتمالاً توسط سازمان‌های بین‌المللی نشان‌گذاری Fairtrade یا Fairtrade USA اعطا می‌شود.

این گواهی به این معنی است که لوبیای داخل کیسه پس از رعایت برخی استانداردها به شما رسیده است. یكی از مهم‌ترین نگرانی‌های سازمان اطمینان از كل فرآیند با توجه به پایداری زیست‌محیطی است.

مورد دیگر اطمینان از این است که دست‌اندرکاران قهوه دستمزدی عادلانه دریافت می‌کنند. بسیاری از اوقات قهوه توسط یک کشاورز کوچک یا فرقه‌ای از کشاورزان پرورش می‌یابد و این خطر وجود دارد که شرکت‌های بزرگتر قهوه از آن‌ها برای صرفه‌جویی در هزینه‌های چند پنی بهره ببرند. شرکت‌هایی که امیدوارند گواهی تجارت عادلانه را دریافت کنند باید اطمینان حاصل کنند که این اتفاق نیفتاده است. آن ها با حداقل قیمت تضمین‌شده برای محافظت از کشاورزان در صورت نوسان بازار کار می‌کنند.

نتایج حاصل‌شده از این گواهینامه قهوه

گرچه هیچ سیستمی کامل نیست؛ اما تأیید سیستم‌هایی که خوب کار می‌کنند مهم هستند.

نیاز به قهوه تجارت عادلانه اولین بار در سال 1988 در هلند مطرح شد.

درحالی‌که استفاده عملی از این مفهوم یک سال بعد آغاز شد.

علامت FTO که اکنون مورداستفاده قرار می‌گیرد و به‌عنوان گواهینامه قهوه شناخته می‌شود، بیش از یک دهه بعد در سال 2004 ایجاد شد.

همه مواردی که در نظر گرفته شد، تجارت منصفانه مطمئناً بر محیط‌زیست، زندگی و شرایط پر جنب‌وجوش کشاورزان در کشورهای درحال‌توسعه تأثیر گذاشته است.

برای خرید قهوه کلمبیا نارینو بر روی لینک روبرو کلیک کنید

باکمال تأسف این واقعیت را نادیده می‌گیریم که هنوز چند قفل وجود دارد که باید برطرف شوند؛ مانند همه سیستم‌ها، شرکت‌های فاسد راه‌هایی برای خرید ساده گواهی بدون اطمینان از استانداردها آموخته‌اند.

حتی شکایت از عدم دسترسی کافی پول به کشاورزان واقعی وجود دارد.

بنابراین درحالی‌که سازمان‌های تجارت منافع زیادی برای تولیدکنندگان قهوه در جهان انجام داده‌اند، اما بدون شک هنوز یک‌راه طولانی برای پیمودن وجود دارد.

گواهینامه قهوه: اتحاد جنگل‌های بارانی

اجازه ندهید این نام شما را گول بزند، اتحاد جنگل‌های بارانی به‌شرط محافظت از جنگل‌های بارانی جهان؛ تلاش نمی‌کند. درحالی‌که این هدف اصلی آن‌ها است، آن‌ها همچنین در جهت بهبود بحران‌های آب و هوایی تلاش می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که مردم محلی معیشتی را که می‌تواند زندگی آنان را تأمین کند؛ دریافت می‌کنند. و اطمینان از اینکه جوامع منطقه‌ای در مناطق زراعی دارای حقوق اولیه انسانی هستند.

سازمان غیرانتفاعی جهانی برای ادغام نیروهای جنگل‌ها و کشاورزی با گستاخی یا تجارت شکل گرفته‌اند. اتحادیه Rainforest متولد 1987 که دفتر مرکزی آن در نیویورک است؛ امروز متشکل از کشاورزان، دانشمندان، دولت‌ها و جوامع بیش از هشتادوپنج کشور است.

در سال 2018 آن‌ها از برنامه UTZ که برای اطمینان از کشاورزی پایدار استقبال کردند. اعضا این اتحادیه مایل‌اند ضمن کاهش تخریب جنگل‌ها، بهره‌وری از کشاورزی را افزایش دهند. اگر یک کیسه قهوه با مهروموم نمادین این گواهینامه قهوه مشاهده کردید، به این معنی است که حسابرسان شخص ثالث اطمینان حاصل کرده‌اند که قهوه در تمام مراحل خود مطابق با الزامات اتحاد اداره می‌شود.

نتایج حاصل‌شده از این گواهینامه قهوه

بهبود قابل‌توجهی در جنگل‌هایی که قهوه دارای گواهینامه قهوه Rainforest Alliance را در خود جای داده‌اند، وجود دارد. گویی این کافی نبوده است که جنگل‌های مجاور کمتر از آنچه پیش بینی شده بود مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند. اتحادیه Rainforest قهوه را به‌تنهایی تأیید نمی‌کند. آن‌ها همچنین محصولات دیگر از جمله موز، روغن نخل، چای، کاکائو، آناناس و سایر محصولات را پوشش می‌دهند.

توجه به این نکته مهم است که اگر گواهینامه قهوه Rainforest Alliance را بر روی کیسه قهوه موردعلاقه خود مشاهده کردید، این می‌تواند به این معنی باشد که آن‌ها شروع به کار کرده‌اند تا همه جعبه‌هایی را که سازمان ذکر کرده است، علامت بزنند. اینکه آیا آن‌ها همه الزامات را برآورده می‌کنند، در راه رسیدن به آن هستند یا به سادگی در مرحله یک، شما واقعاً نمی‌توانید بدانید.

گواهینامه قهوه: USDA Organic

ارگانیک، امروز یک کلمه است که همه‌جا زمزمه می‌شود. خواه کسی در مورد میوه، گوشت، غلات، یا حتی مراقبت از پوست، آرایش، شامپو یا کیف صحبت کند.

مردم در همه‌جا می‌خواهند بدانند که آیا کالایی که استفاده می‌کنند ارگانیک است یا خیر. شاید قبلاً قهوه ارگانیک را شنیده و دیده باشید، بنابراین دقیقاً در مورد قهوه چه ارگانیکی وجود دارد؟

این امر در درجه اول مربوط به تهیه قهوه از طریق فرآیند رشد و برداشت آن است. موردی که به‌احتمال‌زیاد برای اطمینان از آن با آن روبرو خواهید شد، گواهینامه قهوه USDA Organic است.

اگرچه جستجوی این مهروموم هوشمندانه تلقی می‌شود، اما نبود آن به معنای یک قهوه غیر ارگانیک نیست. هزینه سموم دفع آفات و مواد شیمیایی مصنوعی می‌تواند برای کشاورزان کوچک بسیار زیاد باشد. همین امر در مورد قیمت پولی گواهینامه صدق می‌کند. هزینه بازرسی از مزرعه و در نظر گرفتن مهروموم کردن نزدیک به دو هزار دلار آمریکا است. به‌هرحال، مقدار زیادی از کشاورزان مقیاس کوچک ممکن است مجبور نباشند. بازرسی‌های USDA معمولاً فقط یک بار در سال برگزار می‌شود و بقیه اوقات در مزرعه اقدامات ناشناخته باقی می‌ماند.

نتایج حاصل‌شده از این گواهینامه قهوه

مهروموم USDA Organic روی قهوه به شما اطمینان می‌دهد که قهوه بدون استفاده از مواد شیمیایی مصنوعی، سموم دفع آفات یا علف‌کش‌ها رشد کرده است.

این گیاه به دور از محصولاتی که از روش مصنوعی برای رشد استفاده می‌کنند رشد کرده است و مزرعه‌ای که قهوه در آن رشد می‌کند روند تناوب محصولات را دنبال می‌کند. قبل از اینکه قهوه از مزرعه برای صدور گواهینامه مورد بررسی قرار گیرد، این سه مورد باید حداقل سه سال اعمال شود. این کار برای اطمینان از تولید قهوه با توجه به تنوع زیستی و کیفیت و مراقبت از خاک انجام می‌شود.

مهم است که بدانید چه زمانی قهوه به‌عنوان USDA ارگانیک تأیید می‌شود. قهوه شما ارگانیک است تنها چیزی که آن‌ها به آن توجه می‌کنند. آن‌ها نمی‌دانند و یا تضمین نمی‌کنند كه با كشاورزان یا سایر افراد درگیر در زنجیره تولید عادلانه رفتار می‌شود. درحالی‌که آن‌ها به کیفیت قهوه اهمیت می‌دهند، اما با هیچ چیز دیگری در منطقه ارتباطی ندارند.

گواهینامه قهوه: اتحادیه دوستدار پرندگان

اکنون این نام برای اکثر افراد عجیب به نظر می‌رسد. به‌هرحال، پرندگان چیزی نیستند که مردم معمولاً به قهوه متصل کنند. در حقیقت، این گواهی اثبات قهوه سایه‌دار است. اگر تا به حال یک کیسه دانه قهوه برای خود خریده‌اید، سایه زنی اصطلاحی است که مطمئناً با آن روبرو شده‌اید. این به تعداد مزارع قهوه اشاره دارد که محصول خود را در زیر سایبان درختان می‌کارند.

اتحادیه دوستدار پرندگان متوجه کم شدن زیستگاه پرندگان مهاجر شد که با مزارع قهوه ارتباط دارد و تصمیم گرفت در مورد آن کاری انجام دهد. جالب است بدانید که قبل از اینکه یک مارک قهوه به‌عنوان دوستدار پرنده تأیید شود، لازم است همه جعبه‌ها را علامت‌گذاری کنند و به‌عنوان ارگانیک تأیید شود.

به مصرف‌کنندگان قهوه اطلاع داده می‌شود که انتخاب یک قهوه دوستدار پرندگان منجر به دم کشیدن شما برای داشتن یک جهان با زیست متفاوت و پایدارتر می‌شود. هدف افراد در پشت صحنه حفظ محیط طبیعی قهوه برای پرندگان و حیواناتی است که آن را خانه خود می‌نامند.

گرچه این گواهینامه به نام پرندگان است، گواهی فقط پس از در نظر گرفتن همه‌چیز از ارتفاع درختان و پوشش شاخ و برگ گرفته تا تنوع زیستی حشرات، بستر برگ، وجود علف‌های هرز و گیاهان و نرده‌های زنده در مزرعه قهوه اعطا می‌شود.

نتایج حاصل شده از این گواهینامه قهوه

گواهی دوستدار پرندگان اسمیتسونیان یکی از سخت‌ترین نشان‌های افتخار کشاورزان قهوه است. برخلاف گواهینامه Rainforest Alliance، فقط دو طرف خطی وجود دارد که می‌توانید در آن ایستاده باشید. یا همه جعبه‌های موردنیاز را علامت می‌زنید، یا قهوه شما این گواهی را به نام خود نمی‌گیرد.

درحالی‌که این گواهینامه مستقیماً با دستمزدی که کشاورزان دریافت می‌کنند سروکار ندارد، مهروموم یک بار به دست آمده می‌تواند به کشاورزان کمک کند تا قیمت بهتری برای محصولات خود داشته باشند.

کشاورزانی که این گواهی را در قهوه خود دارند، می‌توانند بین 5 تا 12 سنت بیشتر از آنچه در یک محصول ارگانیک دریافت می‌کنند، درخواست کنند. اگرچه خود این گواهینامه نیازی به پرداخت کشاورزان قهوه از جیب ندارد، اما برای حسابرسی‌های انجام شده در مزرعه هزینه کمی لازم است. پس از دریافت، یک گواهی دوستدار پرنده به مدت سه سال به طول می‌انجامد.

گواهینامه قهوه : تجارت مستقیم

آخرین مدرکی که امروز در حال بررسی آن هستیم، گواهی تجارت مستقیم است. همان‌طور که از نامش پیداست به این معنی است که رستری‌ها؛ قهوه را مستقیماً از کشاورز به دست می‌آورند. در این میان برای واسطه‌هایی که در معامله دخالت می‌کنند و گاهی اوقات آن را پیچیده می‌کنند، هیچ محدودیتی وجود ندارد و هیچ برش پولی وجود ندارد.

تجارت مستقیم برای سهولت در برقراری ارتباطات نیز انجام شد. بسیاری از اوقات تقاضای جامعه قهوه و نیازهای خاص قهوه سازها از بین می‌رود یا درجایی از مسیر برای کشاورزان به‌درستی تفسیر می‌شود. تجارت مستقیم یک خط مستقیم و روشن را تضمین می‌کند و دامنه خطاها و اتلاف‌ها بسیار کاهش می‌یابد.

درحالی‌که تجارت مستقیم یک راه‌حل هوشمندانه برای بهره‌برداری از کشاورزان به نظر می‌رسد، از لحاظ تئوری، ازنظر عملی روزمره، در موارد با تلفات کوتاه است. دلیل ساده آن این است که در هر فرآیند تولید، ممکن است چند مشکل بین دریافت قهوه از مزرعه تا رست قهوه وجود داشته باشد.

اگر قهوه در حال حرکت در سطح بین‌المللی باشد تا بو داده شود، احتمال بروز مشکلات افزایش می‌یابد. قهوه‌ای که گواهی تجارت مستقیم به نام خود نداشته باشد، در هر مرحله افرادی را مجاب می‌کند که در هنگام بروز مشکلات با آن‌ها برخورد کنند.

در مورد قهوه تجارت مستقیم، رستری‌ها به‌تنهایی ایستاده‌اند.

برای خرید قهوه اوگاندا uganda coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

نتایج حاصل شده از این گواهینامه قهوه

گواهینامه تجارت مستقیم برای اطمینان از اینکه کشاورزان حقوق بیشتری از دستمزد تحت تجارت عادلانه کسب می‌کنند، ارائه شد.

همچنین این امر به‌صورت فراگیرتر امکان‌پذیر شد تا تولیدکنندگان دارای مزرعه از هر اندازه بتوانند به‌طور کامل در معامله شرکت کنند.

این اجازه داده است که روابط بین کشاورزان و رستری‌ها با اعتماد و شفافیت رشد کند.

مطمئن باشید که تجارت مستقیم را با برخی از واردکنندگان که خود را با همان اصطلاح مرتبط می‌دانند؛ اشتباه نگیرید.

واردکنندگان تجارت مستقیم ردیف دیگری در این زنجیره هستند.

وقتی صحبت از قهوه مجاز تجارت مستقیم می‌شود سؤالی پیش می‌آید که البته نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

هزینه قهوه غالباً هزینه‌ای است که برای رسیدن قهوه به قفسه‌های سوپرمارکت محلی شما لازم است. اگر قهوه دارای مجوز تجارت مستقیم از کانال‌های دیگر بدون مهروموم عبور نمی‌کند، آیا نتیجه آن قهوه ارزان‌تر نیست؟

سخن آخر

چند نفر از شما قبل از خرید یک محصول، برچسب آن را دقیق خوانده‌اید؟ آیا تابه‌حال در شرایطی قرار گرفته‌اید که مهرها، نمادها یا اصطلاحاتی دیده باشید که به‌راحتی نمی‌توانید رمزگشایی کنید؟

امیدوارم، دفعه بعدی که قهوه‌ای را به ادعای نگه داشتن انبوهی از گواهینامه‌ها برمی دارید؛ شما دقیقاً می‌دانید که آن‌ها در مورد چه چیزی صحبت می‌کنند. علاوه بر این، برای خرید آگاهانه راحت و آماده خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟