ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » آموزش » راهنمای گام به گام دم کردن قهوه با موکاپات

راهنمای گام به گام دم کردن قهوه با موکاپات

دم کردن قهوه با موکاپات

اگر عاشق قهوه هستید، به احتمال زیاد قبلاً با قهوه ساز موکاپات برخورد کرده‌اید. قهوه ساز موکاپات تقریباً در هر خانه در سراسر ایتالیا و ایران یافت می‌شود و بهترین انتخاب برای بسیاری از کافه ها در ایران و اروپا است. طرز تهیه قهوه با موکاپات دارای چند مرحله ساده است، در ادامه به چگونگی دم کردن قهوه با موکاپات می پردازیم.

انتخاب بهترین قهوه مناسب موکاپات

نکته ای که باید پیش از تهیه قهوه با موکاپات باید به آن توجه داشته باشید این است که: هر قهوه ای مخصوص موکاپات نیست! و باید قهوه مناسب برای موکاپات از فروشگاه اینترنتی قهوه موریس خرید کنید. قهوه های مناسب موکاپات از نوع اسپرسو می باشند و برای خرید آنلاین روی لینک مقابل کلیک کنید.

آنچه شما برای دم کردن قهوه با موکاپات نیاز دارید

  • دستگاه موکاپات 6 کاپ بیالتی
  • 19 گرم دانه قهوه کامل (از قبل آسیاب شده).
  • لیوان قهوه
  • آسیاب قهوه Burr (توصیه می‌شود)
  • کل زمان دم آوری: 5 دقیقه
  • تعداد سرو: 1 لیوان کامل

طرز تهیه و دم آوری قهوه با موکاپات

دم کردن قهوه با موکاپات کاملاً ساده است و بعد از خواندن این راهنما، مطمئنم که شما در تهیه یک قهوه با مزه عالی کاملاً موفق خواهید بود.

مرحله اول: آب را از قبل گرم کنید

آب خود را از قبل گرم کنید، به‌راحتی کتری را به جوش آورده و از روی حرارت بردارید.

راهنما های زیادی برای تولید قهوه با موکاپات وجود دارد که به شما می گویند: آب سرد را مستقیماً به محفظه پایین خود اضافه کنید و سپس گرم کنید، اما من با این موضوع مخالفم. من می کنم آب خود را جداگانه بجوشانید و سپس آن را به محفظه پایین آن اضافه کنید، این باعث می‌شود از داغ شدن بیش از حد موکاپات که باعث سوختن قهوه شما شود؛ جلوگیری کنید. با این کار به زمان زیادی لازم نیست تا دم بکشد.

مرحله دوم: قهوه خود را وزن کنید

شما باید دانه های قهوه خود را کامل اندازه گیری کنید، به اندازه کافی نیاز دارید که سبد فیلتر خود را پر کنید، بنابراین بسته به اندازه موکاپات قهوه را متناسب تنظیم کنید. برای موکاپات، من معمولاً از 19 گرم قهوه استفاده می‌کنم.

مرحله سوم: قهوه خود را آسیاب کنید

پس از اندازه‌گیری، باید تمام لوبیای قهوه را خرد کنید. آسیاب قهوه خود را روی یک محیط متوسط ​​و خوب تنظیم کنید، اندازه آسیاب قهوه موکاپات شما باید شبیه نمک سفره باشد. شما می‌توانید قهوه از قبل آسیاب شده بخرید. برای خرید قهوه اسپرسو درجه یک و مرغوب از سایت قهوه موریس روی لینک مقابل کلیک کنید.

مرحله چهارم: آب را تا خط پر اضافه کنید

آب را در قسمت پایه موکاپات تا خط زیر یا پایین دکمه ی سوپاپ فشار درون موکاپات بریزید.

مرحله پنجم: سبد فیلتر را وارد کنید

سبد فیلتر فلزی را در بالای محفظه پایین قرار دهید.

مرحله ششم: سبد را با قهوه پر کنید

سبد موکاپات را پر از قهوه آسیاب شده کنید.

دم آوری قهوه با موکاپات

مرحله هفتم: محفظه‌های بالا و پایین را با هم وصل کنید.

پس از گذراندن این مراحل باید گلدان موکاپات یا همان محفظه بالایی موکاپات را قرار دهید و بپیچانید. محفظه‌های بالا و پایین را به هم بچسبانید تا یک مهروموم محکم ایجاد شود. عدم اطمینان کامل از دو اتاق به‌طور کامل می‌تواند منجر به ایجاد خراب‌کاری شود.

مرحله هشتم: موکاپات را روی حرارت اجاق گاز قرار دهید

سپس موکاپات را روی حرارت متوسط ​​مانند اجاق گاز قرار دهید. سعی کنید درب آن را باز بگذارید تا روند تولید دم را کنترل کنید.

طرز تهیه قهوه با موکاپات

مرحله نهم: از روی حرارت بردارید و سرو کنید

هنگامی‌که فرآیند دم‌آوری به پایان رسید و در محفظه فوقانی قرار دارد، گرما را خاموش کرده و قهوه را سرو کنید.

شما شروع به شنیدن یک صدای غرغره خواهید کرد و خواهید دید که یک جریان قهوه‌ای غنی از بالای فیلتر شروع به حباب زدن می کند که به تدریج رنگ آن سبک تر می شود. هنگامی که رنگ قهوه از طریق فیلتر شروع به کم رنگ شدن می کند و تقریباً حباب متوقف می شود، موکاپات را از روی حرارت بردارید.

مرحله دهم: ریختن قهوه از موکاپات

بااحتیاط بیشتر قهوه را در لیوان خود بریزید و موکاپات را مستقیماً با دست لمس نکنید – گرم است!

 

نحوه عملکرد دستگاه موکاپات

موکاپات به گونه ای طراحی شده است که مستقیماً بر روی اجاق گاز شما قرار می گیرد، محفظه زیرین آب را در خود نگه می‌دارد و در سبد فیلتر مرکزی قهوه آسیاب شده قرار می‌گیرد و محفظه بالایی محلی است که قهوه تازه دم شده شما در آن جمع می شود. اصل بسیار ساده است. فشار در محفظه پایین جمع شده و سپس بخار را از طریق قهوه آسیاب شده هل داده و به محفظه بالایی می رساند.

نکات مهم در دم آوری قهوه با موکاپات

  • اگر متوجه شدید که سبد فیلتر فلزی مرکزی مسدود شده است یا اگر شیر فشار خارج شده است، سعی کنید از آسیاب درشت تری استفاده کنید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که قهوه آسیاب شده را محکم در داخل سبد فیلتر فلزی قرار ندهید، فقط یک ضربه به پایین کافی است.
  • اگر متوجه شدید که زمان دم کشیدن شما بیش از 5 دقیقه طول می‌کشد، سعی کنید حرارت را زیاد کنید تا فشار بیشتری در محفظه پایین ایجاد شود.
  • من تقریباً همیشه توصیه می‌کنم هنگام تهیه قهوه از دانه‌های کامل قهوه استفاده کنید، بااین‌وجود برای استفاده از موکاپات می‌توانید از قهوه آماده‌شده مخصوص قهوه ساز موکاپات استفاده کنید.
  • اگر مقیاس قهوه ندارید، کافی است سبد فیلتر فلزی خود را تا بالا پر کنید.

مقایسه هزینه دستگاه موکاپات با اسپرسو

اگرچه معمولاً گفته می‌شود که این قهوه ساز می‌تواند اسپرسو درست کند، اما واقعاً یک اسپرسوی واقعی محسوب نمی‌شود؛ زیرا دستگاه‌های اسپرسو تجاری از فشار بالا برای تولید اسپرسوی عالی استفاده می‌کنند و معممولا حدود 10 میلیون تومان هزینه دارد.

از سوی دیگر، هزینه دستگاه موکاپات حدود 200 هزار تومان است و در مقایسه با دستگاه های اسپرسو از فشار ناچیزی استفاده می‌کند. موکاپات هنوز هم همانند کارخانه های تولید آب میوه با فشار کار می‌کند اما دقیقاً مانند اسپرسویی نیست که در کافی شاپ های خیابان ها پیدا می‌کنید، اما می تواند نزدیک شود. اگر آشنایی با قهوه ساز موکاپات ندارید روی لینک مقابل کلیک کنید و اطلاعات کافی در این زمینه کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟