ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » اهمیت کرما یا خامه در دم‌آوری قهوه

اهمیت کرما یا خامه در دم‌آوری قهوه

کرما یا خامه

قهوه موریس – کرما یا خامه درواقع همان کف آجری رنگی است که در بالای یک شات قهوه اسپرسو جمع می‌شود. درحالی‌که اغلب افراد تصور می‌کنند کرما در وجه دوم اهمیت قرار دارد اما اهمیت خامه یا کرم یا همان کرما قهوه بیشتر از این‌هاست؛ اما چگونه یک قهوه اسپرسو با کرمای مناسب درست کنیم؟ در این یادداشت به این مقوله می‌پردازیم.

برای خرید قهوه مناسب برای قهوه اسپرسو  espresso coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

کرما چیست؟

کرما یک لایه خوشبو و معطر با رنگ مایل به قهوه‌ای یا همان قرمز آجری است که در بالای شات قهوه اسپرسو جمع می‌شود. در حقیقت نماد اصلی قهوه‌ای که به روش اسپرسو عصاره‌گیری شده کف غلیظ، یک‌دست و کرمی رنگ روی سطح آن است که به آن کرما یا خامه هم می‌گویند. رنگ این کف غلیظ و روغنی معمولاً قهوه‌ای روشن، فندقی، قرمز، آجری یا در همین طیف رنگی است.

کرما نباید بریده‌بریده، کم‌رنگ و رقیق و کم‌مایه باشد. یا لکه و نقاط روشن روی آن دیده شود. این لایه کرمی زمانی تشکیل می‌شود که حباب‌های هوا با روغن‌های محلول در قهوه ریز آسیاب شده ترکیب می‌شوند.

برای خرید قهوه مناسب برای دم آوری با قهوه ساز موکاپات moka pot بر روی تصویر زیر کلیک کنید

وجود کرم یا همان کرما در یک شات قهوه اسپرسو نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن در طرز درست کردن قهوه اسپرسو باکیفیت و خوب است. این کرم حتی به بهترین قهوه اسپرسو کمک می‌کند تا طعمی کامل‌تر و طعم دار تر از طعم یک قهوه آماده شده به روش قطره‌ای داشته باشد. البته باید به این نکته توجه داشت که تشکیل این خامه و لایه کرمی رنگ در طرز تهیه اسپرسو بدون دستگاه تقریباً ممکن نیست.
کرما یا خامه

آیا کرما برای قهوه اسپرسو مهم است؟

اگرچه به نظر می‌رسد که یک کرمای خوب، تعریف بهترین فنجان قهوه اسپرسو و یک اسپرسو مناسب و ایده‌آل است، اما به‌اندازه سایر ویژگی‌های آن مهم نیست. قطعاً کرما عطر خوش اسپرسو را دوچندان می‌کند و موردنظر است، بااین‌وجود، داشتن یک فنجان اسپرسو عالی بدون کرم کامل کاملاً امکان‌پذیر است.

مسئله اصلی در مورد اسپرسو طعم و مزه آن است. این مهم است که از طعم فنجان قهوه اسپرسو خود لذت ببرید. در این صورت اگر یک کرما یکدست و غلیظ روی شات اسپرسو خود هم به دست نیاورید به این دلیل نیست که در درست کردن اسپرسو ناتوان بوده‌اید. به یاد داشته باشید که لوبیای قهوه، کیفیت رست و برشتگی قهوه و ماشین اسپرسو ساز نقش بزرگی در این میان دارند و ممکن است یک یا همه این موارد به نفع شما نتیجه را تغییر ندهد.

2 دیدگاه در “اهمیت کرما یا خامه در دم‌آوری قهوه

  1. Ashkan گفت:

    بسيار آموزنده بود. خسته نباشيد

    1. موریس کافی گفت:

      ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟