ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » آموزش » بهترین جایگزین فیلتر قهوه و دم آوری قهوه بدون فیلتر کاغذی

بهترین جایگزین فیلتر قهوه و دم آوری قهوه بدون فیلتر کاغذی

جایگزین فیلتر قهوه

برخی از مصرف‌کنندگان در حال بازگشت به روش‌های سنتی، قابل‌استفاده مجدد برای دم کردن قهوه، یا به دنبال گزینه‌های سازگار با محیط زیست و دم آوری قهوه بدون فیلتر کاغذی هستند. در ادامه به بهترین جایگزین برای فیلتر قهوه می پردازیم.

کلمه “پایداری” معمولاً در قهوه مخصوص استفاده می‌شود. مصرف‌کنندگان بیش از هر زمان دیگری از تأثیر عادات غذایی و آشامیدنی خودآگاه هستند و به‌درستی می‌خواهند قهوه “پایدار” بنوشند.

اما همان‌طور که پایداری به معنای خرید قهوه خوب و با اخلاقی است، به این معنی است که مراقب زباله‌ها و تأثیرات محیطی نیز باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چند روش مختلف دم‌آوری قهوه بدون فیلتر کاغذی، با چند باریستا صحبت کردم که در ادامه آن‌ها را می‌خوانید.

برای خرید قهوه دمی درجه یک و اصل بر روی لینک روبرو کلیک کنید

طعم و مزه قهوه فیلتری

قبل از اینکه به روش‌های مختلف تهیه قهوه در خانه بدون استفاده از فیلترهای کاغذی بپردازیم، بیایید بررسی کنیم که این چگونه بر طعم فنجان شما تأثیر می‌گذارد. درحالی‌که در درجه اول از فیلترهای کاغذی برای جلوگیری از پایان ذرات قهوه در فنجان خود استفاده می‌کنیم، کاغذ به طرق مختلف بر طعم قهوه نیز تأثیر می‌گذارد.

قهوه حاوی طیف گسترده‌ای از ترکیبات مختلف، از جمله کربوهیدرات‌ها، لیپیدها، اسیدها، پروتئین‌ها و … است. فیلترهای کاغذی برخی از این مواد را حفظ می‌کنند – یعنی لیپیدها، برخی اسیدها و پلی فنول های قابض (مانند تانن). درنتیجه، قهوه‌های تصفیه‌شده با کاغذ، به دلیل حذف این ترکیبات، عموماً تمیزتر و سبک‌تر هستند.

 

اگرچه توسط کاغذ فیلتر نمی‌شوند، این ترکیبات چگالی بیشتری در فنجان ایجاد می‌کنند و منجر به نوشیدنی “غلیظ‌تر” با احساس دهان سنگین‌تر می‌شوند. روش‌های قابل‌استفاده مجدد برای فیلتر کردن قهوه (مانند فلز یا پارچه) باعث عبور بیشتر این ترکیبات می‌شود.

این منجر به ایجاد یک نمایه طعمی می‌شود که به‌طورکلی سنگین‌تر و شدیدتر است. بااین‌حال، این بدان معناست که احتمال وجود رسوب در فنجان نیز بیشتر است. بااین‌حال، با هر روش دم‌آوری قابل‌استفاده مجدد یا دم‌آوری قهوه بدون فیلتر ، تمیز کردن از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. اگر ترکیبات و روغن‌ها به‌مرورزمان در یک فیلتر قابل‌استفاده مجدد تجمع یابند، می‌توانند طعم ماندگاری داشته باشند که بر عطروطعم دم‌کرده‌های بعدی تأثیر بگذارد.

دم‌آوری قهوه بدون فیلتر

روش‌های دم‌آوری قهوه بدون فیلتر

بنابراین، ما می‌دانیم که از قهوه ساخته‌شده با فیلتر قابل‌استفاده مجدد چه انتظاری داریم. حال بیایید بهترین جایگزین فیلتر قهوه را با جزئیات بیشتر بررسی کنیم.

فرنچ پرس

فرنچ پرس یک گزینه جایگزین بدون کاغذ برای تهیه قهوه فیلتری است. اکثر فرنچ پرس‌ها مجهز به فیلتر مشبک فلزی هستند، اما کیفیت فیلتر متفاوت خواهد بود.

ازآنجایی‌که روغن‌های بیشتری از فیلتر کاغذی قادر به عبور از فیلتر هستند،

قهوه‌ای که با فرنچ پرس تولید می‌شود اغلب دارای ویژگی‌های دهانی ضخیم‌تر و سنگین‌تر هستند.

ازآنجاکه فرنچ پرس یک روش دم‌آوری غوطه‌وری است، قهوه برای مدت طولانی‌تری در معرض آب قرار می‌گیرد تا در قطره‌چکان.

به همین دلیل، آسیاب شما باید نسبت به قهوه فیلتری، درشت‌تر باشد.

موکاپات

از زمان اختراع موکاپات در دهه 1930، این یک روش ثابت برای دم کردن یک قهوه سنگین و شدید است. مهم‌ترین نکته در گلدان موکاپات استفاده از نسبت مناسب است. همچنین به این معنی است که تکرار همان نوشیدنی هنگام تکرار آسان‌تر است. موکاپات و فرنچ پرس هر دو قابل تکرار هستند و این یک مزیت بزرگ است.

فیلتر کاغذی موکاپات

فیلترهای پارچه ای

دم کشیدن قهوه با فیلتر پارچه‌ای – که به آن «جوراب» نیز می‌گویند – یک سنت بسیار قدیمی است. اعتقاد بر این است که اولین فیلتر قهوه در تاریخ از پارچه ساخته‌شده است و ظاهراً مربوط به ژاپن قرن نوزدهم است.

امروزه نیز این روش در مناطق تولیدکننده قهوه محبوب است. فیلترهای پارچه‌ای در مورداحساس دهان و شدت آن گزینه‌ای بینابین ارائه می‌دهند. پارچه مقاومت کمتری نسبت به کاغذ دارد، اما بااین‌وجود برخی از روغن‌ها را جذب می‌کند و منجر به یک فنجان نهایی متعادل می‌شود.

دم‌آوری قهوه بدون فیلتر

فیلتر های فلزی

گزینه دیگر استفاده از فیلترهای فولادی ضد زنگ برای برخی از روش‌های تولید دم، مانند ریختن روی قطره‌چکان‌ها و اروپرس است.

اگرچه هنوز کاغذ محبوب‌ترین گزینه برای فیلترهای موجود در قهوه‌های خاص است، اما فلز و پارچه تجربه نوشیدن متفاوت و همچنین قابل‌استفاده مجدد را ارائه می‌دهند.

باوجوداینکه امروزه مسلماً از محبوبیت بالایی برخوردار نیستند، اما آیا با تغییر روند مصرف در بین افراد قهوه‌خور، می‌توان افزایش محبوبیت را دید؟ مهم نیست که چه جوابی دارید، اطمینان حاصل کنید که اگر با پارچه یا فلز دم می‌کنید، تجهیزات خود را کاملاً منظم تمیز می‌کنید. با مراقبت خوب از فیلتر قابل‌استفاده مجدد، قادر خواهید بود اثر کربن خود را به حداقل برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟