ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » مزایای قهوه سرد دم

مزایای قهوه سرد دم

قهوه سرد دم

قهوه موریس – قهوه سرد دم یکی نوشیدنی‌های است که امروزه شیوع بالایی پیدا کرده است. بعضی‌اوقات نوشیدن یک فنجان گرم قهوه برای شروع روز متداول است اما اگر در یک محیط گرم زندگی می‌کنید یا تابستان است، ممکن است هرگز تمایل به قهوه گرم پیدا نکنید. در این شرایط قهوه سرد دم می‌تواند جایگزین مناسب برای نوشیدنی شما باشد.

علم پشت قهوه سرد دم

قهوه سرد دم پدیده جدیدی نیست. این روش سال‌هاست که وجود دارد اما تحت‌الشعاع روش سریع‌تر دم‌آوری گرم قرار می‌گیرد.

با این سبک قهوه، فرآیند استخراج متفاوت است. از آب سرد یا دمای اتاق برای خیساندن آسیاب‌های قهوه استفاده می‌شود. این فرآیند منجر به تولید یک مایع غلیظ تشکیل می‌شود. سپس این مایع صاف شده و رقیق می‌شود تا یک فنجان قابل‌خوردن قهوه دم‌کرده سرد ایجاد کند.

واکنش اجزای شیمیایی دانه‌های قهوه به آب سرد متفاوت است، بنابراین نوشیدنی متفاوت با دیگر روش‌های دم‌آوری دریافت می‌کنید.

کمبود گرما باعث می‌شود که روغن‌ها و اسیدهای خاصی آزاد نشوند. به همین دلیل، بسیاری از مردم معتقدند که این نوشیدنی قهوه برای شما بهتر از قهوه دم‌کرده گرم است.

برای خرید قهوه ماکیا 80 درصد عربیکا (makia coffee) بر روی تصویر زیر کلیک کنید

فواید قهوه سرد دم و قهوه گرم

قهوه سرد و گرم هر دو فواید زیادی برای سلامتی دارند. بیشتر این مزایا برای هر روش تهیه یکسان است. فقط وقتی از خود بپرسید؛ «آیا قهوه دم‌کرده برای شما بهتر است»، متوجه چند مزیت اضافی می‌شوید.

آسان برای دستگاه گوارش

اگرچه دم‌کرده سرد به‌طورکلی از قهوه دم‌کرده معمولی قوی‌تر است، اما اثبات‌شده است که این نوشیدنی در کل در سیستم هضم شما آسان‌تر است. این نوشیدنی شامل تعداد زیادی پلی ساکارید خام است. این‌ها مولکول‌های قندی هستند که با تقویت ایمنی بر سیستم هضم تأثیر مثبت می‌گذارند. اگر اسیدیته قهوه معده شما را آزار می‌دهد، این مولکول‌ها به شما کمک می‌کند تا از تحریک روده‌ای که ممکن است با قهوه داغ تجربه کرده باشید جلوگیری کند.

برای خرید قهوه مناسب برای قهوه کلد برو cold brew coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

اسیدی کمتر

قهوه سرد دم قلیایی‌تر از قهوه داغ است. قهوه داغ غلظت بیشتری از ترکیبات اسیدی را دارد. اگر مستعد ریفلاکس اسید یا سوزش معده هستید، قهوه دم‌کرده گرم می‌تواند این ناراحتی‌ها را تحریک کند؛ اما قهوه دم‌کرده سرد ممکن است یکی از موارد جالب در مورد این نوشیدنی نباشد.

به‌راحتی می‌توانید آن را سیاه بنوشید

در بحث دم‌کرده سرد در مقابل قهوه داغ، قهوه دم‌کرده سرد بدون تردید کمتر تلخ و روان است. این فرآیند تولید بهترین ترکیبات طعم‌دهنده دانه‌های قهوه را به همراه دارد و فلاونوئیدها و اسیدهای تلخ را در زمین‌ها باقی می‌گذارد. طعم جذاب‌تر به این معنی است که وسوسه کمتری برای افزودن خامه و شکر دارید.

اگر معمولاً روزانه 2-3 فنجان قهوه با خامه و شکر می‌نوشید، قهوه شما به‌سرعت ناسالم می‌شود. تنظیم یک فنجان سیاه دم‌کرده بسیار ساده‌تر از قهوه داغ است.

نوشیدن دم‌کرده سرد با یکسری فواید سلامتی همراه است؛ مانند تسریع سوخت‌وساز بدن و همچنین عملکرد نورون را افزایش دهد و روحیه شما را بهبود بخشد؛ اما هضم آن راحت‌تر، اسیدی‌تر و کمتر تلخ نسبت قهوه دم‌کرده گرم است.

 


منبع: home grounds

تنظیم و گردآوری بهنام حاتم جعفری

ترجمه و تلخیص از قهوه موریس

 


برای خرید قهوه بر روی تصویر زیر کلیک کنید

برای دانلود اپلیکیشن قهوه موریس morris coffee app

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

جهت دریافت لیست قیمت قهوه

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

برای مشاهده صفحه قهوه موریس در اینستاگرام

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

برای خرید قهوه و عضویت در کانال تلگرام قهوه موریس

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟