ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » شناخت قهوه‌های ترکیبی؛ دلایل و انواع آن

شناخت قهوه‌های ترکیبی؛ دلایل و انواع آن

قهوه موریس– ترکیب‌سازی یا blending قهوه یکی از مهارت‌های کلیدی در صنعت قهوه است. نخستین ترکیب‌سازی قهوه حاصل ترکیب دو قهوه با منشأ و خاستگاه کاملاً متفاوت بود. ترکیب دانه‌های قهوه بندر المخای (موکا) یمن که رنگ روشن دارد و دانه‌های تیره‌رنگ و شکلاتی جاوه. از آن روز ترکیب سازی قهوه‌های ترکیبی به یک مهارت کلیدی در صنعت قهوه تبدیل‌شده است که بر اساس این ترکیب‌سازی‌ها طعم و عصاره گیری‌های متفاوت و مختلفی از قهوه صورت می‌گیرد که طعم و مزه خاصی به نسبت دیگر ترکیب‌سازی‌ها دارد.

عوامل همچون شرایط اقلیمی، خاک محل رشد گیاه قهوه، زیرگونه، شیوه‌های برداشت، برشته‌کاری یا رُست و فرآوری دانه قهوه و عوامل دیگر تا مرحله دم‌آوری و سرو قهوه در طعم و عصاره گیری قهوه دخیل هستند و بر همین اساس قهوه‌های خاستگاه‌های مختلف ویژگی‌های متفاوتی با یکدیگر دارند. به‌طور مثال اگر قهوه‌ای داریم که تن‌واری کمی دارد، راهی برای جبران آن نیست مگر راه ترکیب‌سازی و آن این است که این قهوه را با قهوه‌ای که تن‌واری بالایی دارد ترکیب کنیم و از این قهوه ترکیبی هم ویژگی‌های مخصوص قهوه اول را داشته باشیم و هم تن‌واری بالای قهوه‌ی ثانویه.

شناخت انواع قهوه‌های ترکیبی
قهوه‌های ترکیبی

ترکیب‌سازی بر اساس 5 دلیل صورت می‌گیرد:

برطرف ساختن کمبودهای قهوه

کمبودهای یک قهوه را نمی‌توان به‌عنوان یک نقص دانست چراکه همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد هر قهوه خاصیت‌های ویژه خود را دارد.

پایین آوردن هزینه تمام‌شده قهوه ترکیبی

با ترکیب قهوه‌های باکیفیتی به نسبت پایین‌تر و احتمالاً ارزان‌تر در اندازه‌های کنترل‌شده با قهوه‌های باکیفیت بالاتر و گران‌تر، هزینه تمام‌شده قهوه پایین‌تر می‌شود و صرفه اقتصادی بیشتری را دارد.

ایجاد ثبات در قهوه مصرفی

یک‌ ضرب‌المثل در صنعت قهوه وجود دارد که می‌گوید: «تنها بی‌ثباتی در قهوه‌های تخصصی ثبات دارد.» فرض را بر این بگذارید که قهوه‌ای را از مزرعه‌ای مشخص در اندونزی خریداری کرده‌اید و آن را در ترکیبی خاص استفاده نموده‌اید. سال بعد بر اساس این ترکیب مشتریان خاص و ویژه‌ای را پیداکرده‌اید که همان قهوه را باز می‌خواهند. بی‌شک شرایط کشت و آب و هوایی در سال بعد متغیر و متفاوت نسبت به سال گذشته است و محصول تفاوت‌هایی با محصول سال قبل دارد و برای حفظ مشتریانتان دچار شکل خواهید شد. برای رفع این مسئله نیاز به ترکیب‌سازی دارید که همان کیفیت را به شما بدهد. با ترکیب‌ قهوه‌های ترکیبی می‌توان باوجود حذف یک نوع از قهوه و یا تغییر در کیفیت و ویژگی‌های آن قهوه و با دست‌کاری درصدهای مشخص در ترکیب‌سازی هرسال همان ویژگی‌های خاص را برای مشتریانتان داشته باشید.

ایجاد تنوع در قهوه

ایجاد تنوع و ویژگی‌های متنوع در قهوه یکی از فاکتورهای موفقیت در این صنعت است و با ترکیب‌سازی‌های خاص و منحصربه‌فرد می‌توان این موفقیت را به دست آورد و گستره مشتریان را افزایش داد.

ترکیب‌سازی انحصاری برای مشتریان خاص

برای مشتریان خاص می‌توانید قهوه‌های ترکیبی منحصربه‌فرد و اختصاصی ترکیب‌سازی کنید و این در فضای رقابتی بازار قهوه بسیار راهگشا در موفقیت شماست.

برای خرید قهوه اسپرسو باکیفیت بالا می توانید از سایت قهوه موریس کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟