ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » علم شناخت تأثیرات قهوه بر ساعت بیولوژیک بدن

علم شناخت تأثیرات قهوه بر ساعت بیولوژیک بدن

قهوه موریس- ساعت مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین همچون قهوه و چای، به دلیل ایجاد ترکیبات شیمیایی در بدن و متابولیسم و افزایش حس هوشیاری و تأثیر آن بر ساعت بیولوژیک بدن، به یکی از دغدغه‌های پژوهشگران حوزه قهوه تبدیل‌شده است. مسئله‌ای که اختلاف‌نظرهای بسیاری بر سر آن وجود دارد.

برخی معتقدند که این حس هوشیاری و تأثیرات قهوه بر خواب نوعی تلقین است و پایه و اساس علمی ندارد، اما تحقیقات دانشمندان این حوزه این امر را ثابت کرده است.

مناسب ترین زمان برای نوشیدن قهوه و ساعت بیولوژیک بدن
ساعت بیولوژیک بدن انسان

امروزه دیگر شبهه‌ای در این مسئله نیست که کافئین بر روی ساعت بیولوژیک بدن تأثیر مستقیم دارد. بر اساس تحقیقی که در گروه بررسی اثرات دارویی دانشگاه کمبریج درزمینه مصرف کافئین صورت گرفته است، صراحتاً اشاره می‌کند که مصرف یک فنجان قهوه قبل از ساعات خواب همانند تغییر زمان جهانی است. بر اساس این تحقیقات، کافئین بر روی سلول‌های پایدارکننده ساعت بیولوژیک بدن تأثیرگذار است و موجب پذیرش آدنوزین در سلول‌های مغز می‌شود.

آدنوزین تری فسفات‌ها ترکیبات شیمیایی هستند که در سلول‌های مغز وجود دارند و موجب انتقال انرژی در ساختارهای سلولی می‌شود. در آزمایش دیگری که توسط دکتر رابرت رایت و همکارانش صورت گرفت، به افراد تحت آزمایش قرص‌های کافئین دار که مقدار آن معادل یک فنجان اسپرسوی دوبل بود، قبل از ساعات خوابشان، داده شد و از آزمایش بزاق آن‌ها که هر نیم ساعت نمونه‌برداری و مقدار ملاتونین –هورمونی که در زمان تاریکی و خواب ترشح می‌شود- اندازه‌گیری شد.

بر اساس نتایج به‌دست‌آمده در این آزمایش، زمان ترشح ملاتونین با تأخیر 40 دقیقه‌ای همراه بود. در نتایج این آزمایش همچنین به ساعت مناسب نوشیدن قهوه که 3 ساعت قبل از شامگاه را پیشنهاد می‌دهند، اشاره‌شده است.

برای خرید قهوه اسپرسو باکیفیت بالا می توانید از سایت قهوه موریس کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟