ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » سرنوشت قهوه مارسلا ی کلمبیا

سرنوشت قهوه مارسلا ی کلمبیا

قهوه موریس – یکی از مسائلی که قهوه مارسلا در کلمبیا با آن مواجه است، مهاجرت جوانان این شهر برای جست‌وجوی فرصت‌های شغلی بهتراست و این معضلی است که تنها با تضمین ثبات اقتصادی برای تولیدکنندگان کوچک قابل‌حل است. خوان پیز عکاس کلمبیایی در سفری به شهر مارسلا وضعیت قهوه این شهر را موردبررسی قرار داده است.

در ابتدای این سفر خوان پیز با این سؤال شروع می‌کند: باوجوداین مسئله که جوانان بسیاری به دنبال فرصت‌های شغلی و تحصیلات، به شهرهای دیگر مهاجرت می‌کنند، آیا می‌توان فرهنگ قهوه کلمبیا را حفظ کرد؟

از سال 2011، شهر مارسلا به‌عنوان بخشی از چشم‌انداز فرهنگ قهوه کلمبیا جزو شهرهای فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است. در مارسلا، قهوه بخشی از منظره فیزیکی شهر محسوب نمی‌شود، بلکه ریشه در سنت‌های فرهنگی این شهر دارد. قهوه را در جای‌جای مارسلا و در زندگی و اجتماع این شهر به‌خوبی می‌توان دید و همچون موسیقی در بخش‌های مختلف این شهر جریان دارد.


برای خرید قهوه کلمبیا نارینو colombia narino coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید


در این میان اما یک شکاف فرهنگی وجود دارد و آن مهاجرت نیروی کار جوان به شهرهای دیگر است. هزینه بالای تولید قهوه، کاهش قیمت در بازارهای بین‌المللی، کمبود نیروی کار و تأثیرات تغییرات آب و هوایی، موجب بروز این شکاف فرهنگی شده است و یک سنت ناپایدار اقتصادی را در برابر سنتی فرهنگی قرار داده است که حفظ سنت فرهنگی قهوه مارسلا را با خطری جدی روبرو کرده می سازد.

در ادامه عکس‌ها و شرح‌های خوان پیز را باهم می‌بینیم:

سالن‌های بیلیارد در مارسلا محلی برای مکالمه و نوشیدن قهوه تازه هستند. در مارسلا سرانه مصرف هر فرد 5 فنجان قهوه در روز است.

جیپ‌ها در مارسلا وسایل نقلیه‌ای هستند، برای رسیدن به سخت‌ترین و ناهموارترین گوشه‌های چشم‌نواز مزارع قهوه. خوان پیز می‌نویسد: کوه‌های مجعد و مسیرهای سنگی آن جابجایی مردم و قهوه را دشوار کرده‌اند.

کودکی در حال رفتن به کلاس درس است. این ساختمان که بخشی از فرهنگ پایزا را در خود جای‌داده است، نمونه بارزی است از معماری محلی که تلفیقی است معماری فرهنگ اسپانیا و فرهنگ بومی منطقه و به‌طور خاص برای تولید قهوه سازگار شده است.

ماریا آنگل لوندو، زن کشاورزی است که 75 سال از عمر 80 ساله خود را در تولید و کشت قهوه بوده است. خوان پیز درباره او می‌گوید: «او هرگز تحصیلات نداشته است چراکه پدری محافظه‌کار داشته است و نمی‌خواسته که دختران هرگز در امور اجتماعی دخالت کنند.» ماریا آینده قهوه مارسلا را خوب نمی‌بیند و معتقد است دخترانش باید تحصیلات داشته باشند و در شغل قهوه نمانند.

جمع کنندگان قهوه از ساعات اولیه روز که هنوز خورشید طلوع نکرده است کار خود را شروع می‌کنند و به‌طور متوسط یک کارگر بزرگ‌سال روزانه چیزی در حدود 80 تا 100 کیلوگرم گیلاس قهوه از گیاه قهوه برداشت می‌کند؛ اما کارگران ماهر روزانه بیش از 200 کیلو برداشت می‌کنند. در این میان کارگران جوان در حدود 40 تا 50 کیلوگرم قهوه جمع‌آوری می‌کنند و به‌طور متوسط دستمزد یک کارگر جمع کننده قهوه چیزی در حدود هفته‌ای 49 یورو است.

جولیان به کودکان دیگر آموزش می‌دهد که چگونه یک قهوه دمی را آماده کنند. مهارتی که او در برنامه Cafeteritos de Marsella آن را فراگرفته است. برنامه‌ای که معمار اسپانیایی خاویر سانچز آن را راه‌اندازی کرد تا جوانان و کودکان بتوانند از طریق بازی و سرگرمی بافرهنگ قهوه محلی آشنا شوند و آن را فرابگیرند و بسیاری از شرکت‌کنندگان در این برنامه آرزو دارند تا در آینده شغل مناسبی را برای خود داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟