ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » جدال بی‌پایان قهوه عربیکا و قهوه روبوستا

جدال بی‌پایان قهوه عربیکا و قهوه روبوستا

قهوه موریس – قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نام‌آشناترین انواع قهوه هستند که سهم بسیار بالایی از مصرف سرانه قهوه را به خود اختصاص داده‌اند. عربیکا با بیش از 60 درصد تولید قهوه جهان محبوب‌ترین و معروف‌ترین است.

وجوه تمایز و تفاوت قهوه عربیکا و قهوه روبوستا 

عربیکا به نسبت روبوستا کافئین کمتری دارد و در حدود 1.5 درصد مقدار قهوه کافئین آن است و بیشتر مناسب افرادی است که نگران تأثیرات منفی کافئین است و این در حالی است که در روبوستا حدوداً 2.7 درصد قهوه را کافئین تشکیل می‌دهد.

عربیکا که بیش از 60 درصد سهم بازار را در اختیار دارد تقریباً دو برابر روبوستا شکر دارد و شیرین است و این نشان می‌دهد اکثریت مردم طعم شیرین این قهوه را به نوع تلخ آن ترجیح می‌دهند.

عربیکا چربی‌های بیشتری نسبت به روبوستا دارد و در حدود 60 درصد از لیپیدها (روغن‌ها، چربی‌ها، ویتامین‌های خاص و هورمون‌ها) را داراست.
یکی دیگر از دلایل محبوب‌ترین نوع قهوه این است که دارای اسیدیته بالاتری نسبت به روبوستا است و در آن انواع طعم‌های میوه، شکلات و … اضافه می‌شود ولی در طرف مقابل ما شاهد اسیدیته پایین‌تری هستیم و نوع نامرغوب آن طعم پلاستیک سوخته می‌دهد.

عربیکا طعم لذت‌بخش‌تری نسبت به روبوستا دارد و اغلب مزه شکلات، آجیل، میوه‌ها و انواع توت از آن حس می‌شود.

محبوب‌ترین نوع قهوه گران‌تر از حریف خود در بازار است و مهم‌ترین دلیل آن این است که پرورش این قهوه به دلیل اینکه نسبت به آب‌وهوا حساس‌تر است، دشوارتر است؛ بنابراین قیمت تمام‌شده آن گران‌تر از روبوستا است.

دانه‌های این گیاهان نیز ازلحاظ شکل ظاهری نیز تفاوت‌های اساسی با یکدیگر دارند. عربیکا بزرگ‌تر و بیضی تر است درصورتی‌که روبوستا دانه‌ریز و گردتری دارد.

یکی دیگر از تفاوت‌های این دو نوع این است که قهوه عربیکا نسبت به روبوستا تولید سالانه کمتری دارد.
در نظر اغلب و بیشتر مردم قهوه عربیکا خوش‌طعم‌تر و بهتر است اما این‌یک بحث کاملاً سلیقه‌ای است و نمی‌توان به قطعیت یکی را بر دیگری برتر شمرد.

گفته می‌شود قهوه‌های آماده‌ای که در بازار موجود است از روبوستا تولید می‌شود، پس می‌توان نتیجه گرفت که اگر شخصی نسبت به قهوه‌های آماده موجود در بازار ابراز علاقه بیشتری دارد، قهوه موردعلاقه آن فرد می‌تواند روبوستا باشد.

برای خرید قهوه عربیکا از سایت قهوه موریس کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟