ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » روش‌های کاربردی برای ارائه قهوه‌ی تخصصی – قسمت دوم

روش‌های کاربردی برای ارائه قهوه‌ی تخصصی – قسمت دوم

قهوه موریس – بسیار اتفاق می‌افتد که مشتری با قهوه ی تخصصی ارتباط برقرار نمی‌کند؛ حتی قهوه‌ای خوش رایحه و خوش‌طعمی مانند قهوه یورگاچف (یرگاچف) اتیوپی و یا قهوه کلیمانجاروی تانزانیا. شاید این سوال برای شما پیش بیایید که مشکل از کجاست؟ به این نکته توجه داشته باشید که شاید مشتری برای اولین بار به سراغ قهوه ی تخصصی آمده است. برای برخورد با این قشر از مشتری‌ها نکاتی وجود دارد که باید به آن توجه کرد و آن‌ها را رعایت کرد. در ادامه به دیگر نکات نیز اشاره می کنیم.

برای خرید قهوه تک خاستگاه single-origin coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

به نظر مشتری خود احترام بگذارید

اگر همه‌چیز به‌خوبی انجام شود، اکثر مردم از قهوه لذت خواهند برد. هرچند مواردی خواهد بود که مشتری احساس نارضایتی داشته باشد در این مواقع به یاد داشته باشید که فقط قهوه مهم نیست بلکه تمام تجربه‌ی مشتری در کافه‌ی شما اهمیت دارد. لذا لبخند و خوش‌رویی شما و گوش کردن به حرف‌های مشتری راجع به کار و قهوه شما به یادگیری بیشتر شما کمک می‌کند. یک باریستا نه‌تنها وظیفه سرویس‌دهی و دم کردن قهوه ی تخصصی را دارد، بلکه وظیفه‌ی اصلی یک باریستا خوشحال کردن مشتری است و اگر مشتری از قهوه شما رضایت نداشت، تلاش کنید که خاطره‌ای لذت‌بخش از حضورش در کافه‌ی شما داشته باشد.

برای خرید قهوه کلمبیا نارینو colombia narino coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

به مشتری گزینه برای انتخاب دهید

به‌عنوان یک باریستا وظیفه‌دارید که انواع طعم‌ها و رایحه‌ها را برای مشتری توضیح دهید. ما با این روش کمک می‌کنیم که مردم قهوه‌های جدیدی را تجربه کنند و این موضوع به افزایش رضایتمندی مشتری‌های کافه کمک می‌کند. به‌عنوان‌مثال شما به فردی که همیشه «آمریکانو» را به همراه شکر سفارش می‌دهد، می‌توانید قهوه‌ی روآندا با فرآوری طبیعی قهوه که کمی شیرین است را پیشنهاد دهید. این امکان می‌رود که در مراجعه‌ی بعدی او همان روآندا را سفارش دهد.

پیشنهاد دادن قهوه ی تخصصی به مشتری یک امر چالش‌برانگیز است. ولی اگر شما باریستایی هستید که این چالش را به جان می‌خرید، صنعت قهوه‌های تخصصی به شما مدیون است.

پس به‌عنوان یک باریستا که آخرین حلقه‌ی زنجیره‌ی دنیای قهوه است همواره به یاد داشته باشید: «کیفیت در فنجان، رابطه‌ی قوی با مشتری، رابطه‌ی صمیمی با همکاران».

اگر این کار را انجام دهید به‌زودی خواهید فهمید که مشتری علاقه بیشتری به شما و کافه شما پیدا می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟