ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » روش‌های کاربردی برای ارائه قهوه تخصصی- قسمت نخست

روش‌های کاربردی برای ارائه قهوه تخصصی- قسمت نخست

قهوه موریس – بسیار اتفاق می‌افتد که مشتری شما با قهوه تخصصی ارتباط برقرار نمی‌کند؛ حتی قهوه‌ای خوش رایحه و خوش‌طعمی مانند قهوه یورگاچف (یرگاچف) اتیوپی و یا قهوه کلیمانجاروی تانزانیا. شاید این سوال برای شما پیش بیایید که مشکل از کجاست؟
به این نکته توجه داشته باشید که شاید مشتری برای اولین بار به سراغ قهوه تخصصی (Specialty coffee) آمده است. برای برخورد با این قشر از مشتری‌ها نکاتی وجود دارد که باید به آن توجه کرد و آن‌ها را رعایت کرد.

برای خرید قهوه تک خاستگاه single-origin coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

با یک قهوه‌ی دارای اسیدیته کم شروع کنید

تفاوت بزرگی بین قهوه‌های تجاری و تخصصی وجود دارد و آن اسیدیته ی نسبتاً بالا در قهوه تخصصی است این موضوع برای طرفداران قهوه‌ی تخصصی مطلوب است اما برای کسانی که به آن عادت ندارند می‌تواند ناخوشایند باشد. حتی قهوه «گیشایی» که در ارتفاعات بالا کشت می‌شود و به روش فرآوری شسته تهیه‌شده، امکان دارد برای این افراد جالب نباشد. پس به این افراد قهوه‌های تخصصی با اسیدیته کم را پیشنهاد دهید. برای تشخیص اسیدیته ی قهوه‌ها می‌توانید اطلاعات آن را از رستر و پروفایل طعمی که در اختیارتان قرار می‌دهد؛ بخواهید و یا با کاپینگ میزان اسیدیته ی قهوه‌تان را تشخیص دهید.

برای خرید قهوه جامائیکا jamaica coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

داستان قهوه را تعریف کنید

مهم نیست که شما در کافه‌های موج سوم کار می‌کنید یا سایر کافه‌ها؛ مهم این است که خوب توضیح دهید که چرا این قهوه تخصصی با سایر قهوه‌ها تفاوت دارد و اینکه چرا آن را به این روش تولید کرده‌اند.
توضیح دهید که این قهوه چه ویژگی‌هایی را عرضه می‌کند و مشتری چه طعمی را حس خواهد کرد. قهوه‌ی خود را طوری ارائه دهید که یک سرآشپز غذای خود را ارائه می‌دهد. شما از این طریق به مشتری کمک خواهید کرد تا طعم قهوه را بهتر درک کند و از طرف دیگر باعث می‌شوید که موقع تشخیص این طعم‌ها بسیار هیجان‌زده شود.

برای خرید قهوه یورگاچف (قهوه یرگاچف) گرید یک yirgacheffe coffee g1 بر روی تصویر زیر کلیک کنید

به نظر مشتریانتان اهمیت دهید

نه‌تنها ارائه‌ی قهوه به مشتری اهمیت دارد بلکه گوش کردن به نظر مشتری در رابطه با سفارش (نه حتی قهوه بلکه تمامی سفارش‌ها) بسیار حائز اهمیت است. ممکن است مشتری شما تابه‌حال همچنین تجربه‌ای را نداشته باشد پس زمانی که از آن نظر می‌خواهید، حس مهم بودن به وی دست می‌دهد و این موضوع باعث می‌شود قهوه شما در کام مشتری شیرین‌تر شود. حتی موجب می‌شود که دفعه‌ی بعد شما و کافه‌تان را برای نوشیدن قهوه انتخاب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟