ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » راهنمای قهوه‌ی کلمبیایی – قسمت دوم

راهنمای قهوه‌ی کلمبیایی – قسمت دوم

قهوه‌ی کلمبیایی

قهوه موریس – کلمبیا از بین تمام مناطق تأسیس‌شده پرورش قهوه ، بزرگ‌ترین و تولیدکننده قهوه درجه‌یک و عالی گونه عربیکا است. اما چرا این‌گونه است؟ چه چیزی قهوه‌ی کلمبیایی را از بقیه بهتر می‌کند؟

اگر تابه‌حال به فنجان طلای سیاه صبح خود نگاه کرده‌اید و فکر نکرده‌اید که چه چیزی ، چرا و از کجا قهوه کلمبیایی شما را می‌سازد، این راهنمای دقیق را بخوانید. من کاملاً مطمئنم که تمام مبانی را پوشش داده‌ام و اکثر سؤالات متداول را پاسخ داده‌ام و نکات اساسی در مورد دم کردن ، تفت دادن و لذت بردن از یک فنجان عالی را با هم بیاموزیم.

راهنمای قهوه‌ی کلمبیایی – قسمت نخست

برای خرید قهوه تک خاستگاه single-origin coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

فرآوری قهوه‌ی کلمبیایی

در کلمبیا ، تقریباً همه تولیدکنندگان قهوه ، قهوه خود را در تأسیسات خود فرآوری می‌کنند.

دانه‌های قهوه عربیکای کلمبیایی معمولاً در محلی که از آب برای جداسازی تفاله از آلبالو استفاده می‌شود ، به‌صورت مرطوب پردازش می‌شوند. فرآوری شسته شده در اکثر مناطق آب و هوایی به‌خوبی کار می‌کند و نسبت به سایر فرآیندها به کار و نظارت کلی کمتری نیاز دارد. این فرآیند به محصول قهوه‌ی کلمبیایی محصول نهایی تمیزتر ، درخشان‌تر و میوه‌ای‌تری می‌بخشد.

بااین‌حال ، هنوز برخی از تولیدکنندگان وجود دارند که ترجیح می‌دهند از روش‌های طبیعی همراه با عسل برای پردازش دانه‌های قهوه خود استفاده کنند. این فرآیند جایگزین به دلیل تخمیر میوه باقی‌مانده روی حبوبات در حین خشک شدن ، شیرینی و بادی بسیار بیشتری به لوبیا می‌بخشد.


برای خرید قهوه کلمبیا نارینو colombia narino coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید


بهترین مارک‌های قهوه‌ی کلمبیایی

بهترین مارک‌های قهوه کلمبیا به نام مناطق زراعی که در آن کشت می‌شوند – ارمنستان ، مدلین و مانیزالس نامگذاری شده‌اند. همه آن‌ها در منطقه مرکزی رشد در کلمبیا واقع شده‌اند و شما اغلب آن‌ها را با مارک‌های مشترک با نام اختصاری “MAM” پیدا خواهید کرد.

برخی از قهوه‌های محبوب کلمبیا

کاتورا اغلب به‌عنوان یکی از بهترین قهوه‌های کلمبیایی در نظر گرفته می‌شود. این نوع قهوه که برای اولین بار در برزیل تولید شد ، اکنون در تمام جهان موردعلاقه است. دانه‌های قهوه کاتورا را می‌توان با اسیدیته و بادی کم تا متوسط ​​و روشن تشخیص داد. خبر بد این است که این تنوع در معرض تهدید دائمی زنگ قهوه است.

کاستیلو یکی دیگر از انواع محبوب است که میراث ژنتیکی خود را با لوبیا روبوستا تقسیم می‌کند. کاستیلو پرورش داده شده است تا در برابر زنگ‌زدگی قهوه مقاوم باشد. حتی اگر این لوبیا بتواند DNA خود را با لوبیای روبوستا که به دلیل پرعطر و طعم بودن شناخته‌نشده است ، به اشتراک بگذارد ، کاستیلو هنوز هم می‌تواند یک نمایه عطروطعم نرم ، معطر و با اسیدیته سیتریک ارائه دهد.

برای خرید قهوه 100 درصد عربیکا 100% arabica coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

قهوه تینتو همان چیزی است که من دوست دارم از آن به‌عنوان «دم‌کرده محلی» یاد کنم و به‌طور گسترده در خیابان‌های کلمبیا موجود است. نام آن تقریباً به انگلیسی به‌عنوان «آب مرکب» ترجمه می‌شود که به‌طور خلاصه طعم این قهوه بی‌کیفیت را نشان می‌دهد ، اما برای کمتر از ده سنت فنجان واقعاً نمی‌توانید شکایت کنید. اگر در کلمبیا می‌خواهید قهوه بنوشید؛ قهوه تینتو چیزی است که فقط باید امتحان کنید.

لوبیای کلمبیا را از کجا بخریم؟

شما به‌راحتی نمی‌توانید وارد سوپرمارکت محلی خود شوید و از قفسه یک کیسه انتخاب کنید.

خوب ، می‌توانید ، اما بهترین طعم قهوه کلمبیایی نخواهد بود.

به همین دلیل من بسیار توصیه می‌کنم که یک قهوه‌ی کلمبیایی را به‌صورت آنلاین سفارش دهید ، که کاملاً بوداده و کاملاً «کلمبیایی» باشد.

برای خرید قهوه مناسب برای قهوه اسپرسو  espresso coffee

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

بهترین روش تهیه قهوه‌ی کلمبیایی چیست؟

اکنون که یک یا دو کیسه از دانه‌های عالی قهوه را تحویل گرفته‌اید ، اطمینان حاصل کنید که عدالت آن دانه‌ها را درست کرده

و آن‌ها را به بهترین روش دم می‌کنید.

اسپرسو: با توجه به اینکه این دانه‌ها ازنظر اسیدیته زیاد هستند و دارای طعم مطبوعی هستند ، قهوه‌ی کلمبیایی را برای استفاده در دستگاه اسپرسو مناسب می‌کند.

این اسیدیته بالا همچنین با نوشیدنی‌های اسپرسوی شیر مانند ماکیاتو و کاپوچینو جفت می‌شود.

Pour Over: نمی‌توانید با استفاده از دانه‌های کلمبیا در آب جوش قهوه موردعلاقه خود را تهیه کنید.

من به‌شدت توصیه می‌کنم با Chemex یا Hario V60 امتحان کنید.

AeroPress: به اشتراک گذاشتن ویژگی‌های مشابه با دستگاه اسپرسو ، AeroPress فروتن ابزاری مناسب برای خنک کردن برخی از قهوه‌های خوش‌طعم است.

واقعیت جالب ، بوگوتا ، پایتخت کلمبیا ، حتی میزبان مسابقات قهرمانی AeroPress سالانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟