ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » دستگاه اروپرس از گذشته تا امروز- اختراعی بر اساس خلاقیت

دستگاه اروپرس از گذشته تا امروز- اختراعی بر اساس خلاقیت

دستگاه اروپرس

قهوه موریس – نام دستگاه اروپرس (AeroPress) با الهام از یک فنر با تکنولوژی بالا به نام ایروبی گرفته شده است که توسط آلن ادلر اختراع شد که یک مخترع خودآموز آمریکایی بود. ایروبی چندین رکورد جهانی نیز برای دورترین پرتاب گرفت. آلن آدلر بعدها با الهام از ایروبی، اروپرس را اختراع کرد، اما دستگاه اروپرس به‌گونه‌ای طراحی شد که بهترین خروجی را ایجاد کند. در دستگاه اروپرس قهوه در پایین و آب درون یک محفظه از بالا به‌صورت آبشاری شبیه سرنگ قرار می‌گیردو با فشار دستی که توسط کاربر اعمال می‌شود، قهوه دم‌کرده از طریق درب چندلایه و فیلتر دار از محفظه خارج می‌شد.

از آن پس اروپرس در میان قهوه دوستان کم کم جای خود را باز کرد، به گونه که امروزه مسابقات کشوری و جهانی اروپرس هرساله برگزار می شود و بسیاری از باریستاها و افراد علاقمند به این روش دم آوری قهوه در کنار هم جمع می شوند تا با خلاقیت ها و نوآوری های جدید در دم آوری اروپرس آشنا شوند.

امروز، بیش از ده سال از برگزاری رقابت‌های مربوط به دستگاه اروپرس می‌گذرد. رقابت‌هایی که همواره با آزمایش، خلاقیت و مهم‌تر از همه سرگرمی همراه بوده است و هر ساله از کشورهای مختلف علاقمندان خود را گرد هم می آورد تا روش های نوین و خلاقه خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.
این مسابقه زمانی که برای اولین بار در اسلو و با سه شرکت‌کننده برگزار می‌شد،

تنها تعداد کمی می‌توانستند رشد آن را متصور شوند؛ اما امروزه پیش از مسابقات جهانی، چیزی نزدیک به ۳۰۰۰ نفر؛ در قالب ۵۸ کشور، مسابقات ملی این نوع دم‌آوری را برگزار می‌کنند که حمایت بزرگانی از صنعت قهوه را نیز به دنبال دارد.

شیوه های دم آوری قهوه هر روزه در حال تکامل و تغییر است و دستگاه اروپرس در این میان به عنوان یک روش نوآورانه و خلاق، افراد بسیاری را به خود جذب کرده است و شیوه ای است برای آزمایش و بهبود دم آوری قهوه و رسیدن به نوشیدنی مطلوب.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟