ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » خوب یا بد بودن گاز درون قهوه و گاز زدایی قهوه- قسمت دوم

خوب یا بد بودن گاز درون قهوه و گاز زدایی قهوه- قسمت دوم

قهوه موریس – بسیاری از علاقه‌مندان به قهوه به تازه بودن قهوه اصرار دارند اما باید به این نکته نیز توجه کرد که دم‌آوری بعد از رست می‌تواند نتایج نامطلوبی را داشته باشد، چراکه قهوه تازه رست شده حاوی گاز درون قهوه است.

زمان مناسب در روش‌های دم‌آوری

اگر قصد دارید از دانه‌های تازه رست در روش فرنچ پرس یا روش‌های چکه‌ای استفاده کنید، به علت غوطه‌وری زیاد دانه‌ها با آب، شما سریعاً بعد از دو روز می‌توانید نتیجه مطلوبی بگیرید.

در مقابل استفاده برای دم‌آوری اسپرسو، در زمان عصاره‌گیری این موضوع باعث می‌شود که کربن دی‌اکسیدها تأثیر بیشتری در عصاره‌گیری شما ایجاد کنند و این باعث فقدان کیفیت نوشیدنی شما می‌شود. اسپرسو یک نوشیدنی به‌خصوص است، دانه برای تبدیل‌شدن به این نوشیدنی نیاز به استراحت دارد، شما هیچ‌وقت اسپرسویی خوب با دانه‌هایی که تازه رست شده و سریعاً عصاره‌گیری می‌شود نخواهید داشت. استراحت دانه پس از رست یک امر حیاتی است، چراکه پس از گاز زدایی طعم‌های واقعی پدیدار می‌شوند.

مارک مایکلسون رستر ارشد آزمایشگاه قهوه اونیکس و دارنده مقام قهرمانی مسابقات جهانی رست امریکا در سال ۲۰۱۷ دراین‌باره می‌گوید: «ما معمولاً پیشنهاد می‌کنیم عصاره‌گیری اسپرسو را ۵ تا ۷ روز بعد از رست انجام دهیم ولی برای روش‌های دم‌آوری دستی این بازه استراحت را می‌توان ۲ روزه در نظر گرفت.»

او همچنین به این نکته اشاره‌ می‌کند که قهوه مورداستفاده در مسابقات آزمایشگاه اونیکس در بازه ۱۰ الی ۲۱ روزه پس از رست استفاده‌شده چراکه عصاره‌گیری در این زمان بهتر صورت می‌گیرد.

روش‌های فرآوری قهوه و گاز درون قهوه

چگونگی روش‌های فرآوری قهوه همچون، شسته، طبیعی و عسلی، در گاز زدایی تأثیرگذار است. به‌عنوان‌مثال قهوه‌ای که به‌صورت طبیعی پروسه خشکاندن را طی کرده باشد به زمان بیشتری برای گاز زدایی نیاز دارد، گاز زدایی معمولاً پس از سه تا پنج روز بعد از رست به نقطه مناسبش می‌رسد و این در روش طبیعی معمولاً زمان بیشتری نسبت به پروسه‌ی خیس می‌گیرد.

پروفایل رست و گاز زدایی قهوه

پروفایل رست تیره زمان گاز زدایی را سریع‌تر می‌کند، چون با این روش رست، شکرها فرصت بیشتری برای تبدیل دارند و ترک‌های کوچک زیادتری پدید می‌آید و بنابراین دی‌اکسید کربن بیشتری از دانه خارج می‌شود و بر همین اساس، رست ملایم و روشن به علت تأثیر کمتر گرما به دانه‌ها به زمان بیشتری برای گاز زدایی نیاز دارد.

نوع بسته‌بندی نیز در گاز زدایی بسیار مهم است، روش‌های بسیار زیادی برای گاز زدایی پس از بسته‌بندی وجود دارد. استفاده از بسته‌های سوپاپ دار یکی از مرسوم‌ترین روش‌های بسته‌بندی است که به تخلیه گاز موجود کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟