ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » بررسی قهوه های مبتنی بر شیر

بررسی قهوه های مبتنی بر شیر

قهوه مبتنی بر شیر

نوشیدنی های قهوه مبتنی بر شیر آماده نوشیدن (RTD) اندکی پس از ایجاد Frappuccino استارباکس در سال 1995 وارد بازار شدند. با این وجود ، در چند سال گذشته ، به لطف رشد چشمگیر در بخش گسترده تر RTD ، آنها به طرز باورنکردنی محبوب شده اند محبوب.

بازار نیز هیچ نشانه ای از کندی این روند را نشان نمی دهد. شرکت های بیشتری در حال ارایه نوشیدنی های قهوه مبتنی بر شیر RTD هستند و کیفیت بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. پیش بینی می شود ارزش بازار جهانی قهوه RTD تا سال 2027 42.36 میلیارد دلار آمریکا ارزش داشته باشد.

که با بسته شدن کافی شاپ در طی Covid-19 بیشتر به آن دامن می زند.

این روند چند سوال را ایجاد می کند. چرا بازار در این مدت کوتاه به این سرعت رشد کرده است؟

چرا این محصولات در بین مصرف کنندگان بسیار محبوب هستند؟

و بعد چه اتفاقی می افتد؟

من برای برررسی این بازار محبوب و نوظهور با سه متخصص قهوه صحبت کردم که در ادامه با هم می خوانیم:

برای آموزش تهیه لاته آرت بر روی لینک مقابل کلیک کنید

تاریخچه قهوه مبتنی بر شیر

این مفهوم به Frappuccino استارباکس ، یک نوشیدنی قهوه یخ زده مخلوط شده باز می گردد که برای اولین بار در سال 1993 آزمایش شد. جورج هاول ، بنیانگذار اتصال قهوه (خریداری شده توسط استارباکس در سال 1994 به مبلغ 23 میلیون دلار) ، با مدیر بازاریابی خود اندرو فرانک برای توسعه این نوشیدنی همکاری کرد.

همچنین بخوانید از: تاریخچه قهوه در ایران و جهان

استارباکس Frappuccino را در سال 1995 راه اندازی کرد و تا سال 1996 ، این برند تنها بیش از 52 میلیون دلار در سال فقط از طریق این نوشیدنی فروش داشت. به دنبال این موفقیت ، استارباکس با غول غذا و نوشیدنی PepsiCo همکاری کرد تا یک RTD Frappuccino ایجاد کند.

تا در فروشگاه های سراسر ایالات متحده فروخته شود. این نوشیدنی حاوی قهوه استارباکس دم کرده ، شیر کم چرب ، شکر و مواد غلیظ کننده بود. تاسیس RTD Frappuccino انقلابی بود و این امکان را برای مصرف کنندگان فراهم کرد تا از قوام یک نوشیدنی اصلی استارباکس به روشی فوق العاده راحت لذت ببرند.

با گذشت زمان ، شرکت های دیگر تولید کننده نوشیدنی خیلی زود از این الگو پیروی کردند و وارد بازار شدند.در اروپا ، ایلی كافه با كوكاكولا برای ورود به بازار RTD انگلستان در سال 2007 مشاركت كرد.

شرکت مواد غذایی مارس دو نوشیدنی قهوه با مارک Galaxy پنج سال بعد در انگلستان منتشر کرد و نوشیدنی های Jimmy’s Iced Coffee RTD از سال 2011 در بازار انگلستان ورود کردند. با این وجود ، چند سال دیگر طول می کشد تا بازار شیر و قهوه RTD به طور کامل توجه بخش قهوه وسیع تر – از جمله قهوه های خاص – را به خود جلب کند.

برای خرید قهوه لیندی 100 درصد عربیکا (lindi coffee) بر روی لینک کلیک کنید

محبوبیت قهوه مبتنی بر شیر از کجا آمد؟

در سال 2019 ، بازار جهانی قهوه RTD  22.44 میلیارد دلار آمریکا ارزش گذاری شده بود. تقاضای مصرف کننده برای محصولات RTD به طور گسترده توسط افراد 18 تا 39 ساله انجام می شود.

اما در مورد قهوه و نوشیدنی های شیر RTD چه چیزی جذاب است ، به ویژه در میان هزاره ها؟ Kieran Power طعم دهنده و نوآور قهوه در برچسب خصوصی قهوه گوشت خوار Lincoln & York می گوید که چرا مصرف طی این سالها رشد کرده است.

کایران می گوید: «در حالی که دم کرده سرد هنوز هم برای نفوذ به بازار اصلی کار زیادی دارد ، کنسرو لاته تجربه ای نزدیک به نوشیدنی های حاوی اسپرسوی شیری را که در کافی شاپ های مورد علاقه خود پیدا می کنند ، ارائه می دهد.»

برای خرید قهوه اسپرسو  espresso coffee بر روی لینک کلیک کنید

این تجربه «کافه مانند»، همراه با راحتی خرید محصول در یک فروشگاه مواد غذایی ، فکر برخی از مصرف کنندگان در مورد قهوه را تغییر داده است. دیگر نیازی به پرداخت حق بیمه و انتظار برای باریستا نیست. آنها می توانند یک قهوه شیرین از قفسه های سوپرمارکت تهیه کنند.

متیو سوونسون مدیر قهوه در نستله آمریکا و مربی Q-Arabica می گوید: «این واقعاً به مصرف کننده این امکان را می دهد تا تجربه کافی شاپ مورد علاقه خود را در حین حرکت یا از یخچال در خانه به بهترین شکل تکرار کند.»

این نوشیدنی ها ، به طور قابل توجهی ، در تابستان محبوبیت بیشتری دارند. تحقیقات انجام شده توسط آلگرا نشان داد که سالانه 170 میلیون نوشیدنی سرد قهوه در کافی شاپ های انگلیس مصرف می شود.

حدود 66٪ از افراد در نظرسنجی به طور انحصاری این نوشیدنی ها را در ماه های تابستان خریداری کرده اند. با تعطیل شدن کافی شاپ های جهانی به دلیل Covid-19 ، قهوه RTD همچنین فضای مطلوبی را در بازار ایجاد می کند تا مشاغل موجود در قهوه سازگار شوند.

تصویر بین‌المللی

متیو می‌گوید: «ایالات‌متحده و آسیا (ژاپن و کره جنوبی) به‌سرعت در حال رشد [برای شیر کنسرو شده و نوشیدنی قهوه مبتنی بر شیر] هستند.» بازار قهوه مبتنی بر شیر آسیا و اقیانوسیه در سال 2019 معادل 14.75 میلیارد دلار ارزیابی شده است که بیش از نیمی از ارزش بازار جهانی قهوه RTD را شامل می‌شود. به‌طور خاص، کره جنوبی ششمین بازار بزرگ مصرف قهوه در جهان در سال 2016 بود. در این کشور، قهوه جورجیا Gotica RTD متعلق به کوکاکولا منجر به فروش بازار می‌شود.

بازار قهوه RTD چین نیز به‌سرعت درحال‌توسعه است. پیش‌بینی می‌شود طی 2 سال آینده 32.9 درصد رشد داشته باشد و ارزش آن در سال 2023 به 1.54 میلیارد دلار برسد.

استارباکس نوشیدنی‌های Doubleshot Energy RTD خود را در ژوئن 2019 در چین راه‌اندازی کرد تا از جمعیت‌شناسی جوان‌تر که به دنبال «افزایش انرژی» هستند، استقبال کند.

تاد کارمایکل بنیانگذار و مدیرعامل شرکت La Colombe Coffee Roasters در فیلادلفیا، پنسیلوانیا تأکید می‌کند که چگونه تغییر مصرف‌کننده به سمت قهوه سرد باعث تسریع رشد قهوه مبتنی بر شیر در ایالات‌متحده شده است. تاد می‌گوید: «تقاضا از قهوه داغ به سمت سرما تغییر یافته است. این، همراه با تقاضای عمومی بازار برای [راحتی] و تلفن همراه و تمرکز بر حفظ تجربه با کیفیت کافه در را برای کنسروهای لاته باز کرده است.»

La Colombe، همراه با برشته کننده‌های بزرگ قهوه مانند Stumptown و Blue Bottle، به رشد بازار تخصصی RTD در ایالات‌متحده کمک کرده‌اند.

بازار انگلیس نیز طی دو سال گذشته رشد جدی داشته است.

Costa Coffee اولین طیف نوشیدنی‌های یخی RTD خود را در ژوئن 2019، یک سال پس از خرید زنجیره‌ای به قیمت 3.9 میلیارد پوند توسط Coca-Cola، راه‌اندازی کرد.

در ژانویه 2021، آن‌ها دو قهوه شیر دیگر RTD منتشر کردند: «Vanilla Latte» و «Flat White». هر دو باقیمت 1.70 پوند فروخته می‌شوند که به‌طور قابل‌توجهی ارزان‌تر از نمونه کافی‌شاپی آن‌ها است.

چگونه این روند تغییر می کند؟

طعم‌دهنده‌ها یکی از مناطق خاص تمرکز است. محصولات قهوه طعم دار و قهوه مبتنی بر شیر RTD از زمان ورود قهوه به بخش بازار RTD در حال توسعه است. دقیقاً مانند بازار گسترده‌تر RTD، نوشیدنی‌های با طعم و مزه هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت ندارند.

وانیل با رشد 314 درصدی نسبت به سال گذشته سریعترین طعم در بازار RTD انگلستان بوده است، درحالی‌که طعم‌دهنده‌هایی مانند کارامل شور و موکا همچنان محبوب هستند.

گزینه‌های فصلی، مانند ادویه کدوتنبل، همچنین علاقه زیادی به مصرف‌کننده دارند – به‌ویژه در میان جمعیت‌های جوان، رشد بازار RTD را بالا برده است. کایران می‌گوید: «[طعم‌دهنده‌ها] به صاحبان مارک اجازه می‌دهد تا مخاطبان بسیار گسترده‌تر و سلیقه و روند مصرف‌کننده گسترده‌تری را ارائه دهند، درحالی‌که انتخاب بیشتری به مصرف‌کنندگان می‌دهند. درعین‌حال، محصولی را ارائه می‌دهد که با آن آشنا هستند.»

در همین حال، متیو می‌گوید: «شرکت‌ها به دنبال تهیه شیر و چربی شیر به‌عنوان یک جز اصلی برای ارائه طعم، احساس دهانی و تجربه کلی هستند که در غیر این صورت در کافی‌شاپ انتظار دارید.»

تاد به من می‌گوید: «قهوه و شیر همیشه با هم بوده‌اند، اما راهی که آن‌ها با هم می‌روند جایی بود که من نوآوری خود را هدایت کردم. بعد از سال‌ها تحقیق، من راهی مناسب برای افزودن بافت به یک نوشیدنی قهوه با کیفیت قهوه همراه پیدا کردم.»

متیو اضافه می‌کند: «[برای آینده]، ما شاهد رشد زیادی در فضای لاته گیاهی هستیم، [که] تأثیر زیست‌محیطی کمتری دارد.»

افزایش علاقه مصرف‌کننده به گزینه‌های لبنی باعث شده است که طی چند سال گذشته انواع نوشیدنی‌های گیاهی RTD وارد بازار ایالات‌متحده شوند. در اوایل سال 2019، نسکافه دو اسموتی «پروتئین قهوه» را راه‌اندازی کرد که هر حاوی 15 گرم پروتئین گیاهی در هر وعده است.

چه آینده‌ای می توان برای قهوه مبتنی بر شیر تصور کرد؟

نوآوری تاکنون کلید رشد بازار قهوه RTD بوده است و به نظر می‌رسد که این قسمت مهمی از آینده آن باشد؛ اما دقیقاً چگونه برندها در این فضا نوآوری می‌کنند. تاد توضیح می‌دهد: «تجارت در رابطه باکیفیت ادامه خواهد یافت. [هدف مارك‌ها شامل] مواد واقعی‌تر مانند لبنیات واقعی و كافئین تمیز است.»

سلامتی همچنین یکی از مشکلات نوشیدنی‌های قهوه شیر سرد RTD بوده و ممکن است جایی باشد که بازار می‌تواند بهبود یابد. تحقیقات آلگر نشان داد که بیش از نیمی از مصرف‌کنندگان انگلستان در صورت احساس سلامتی، بیشتر نوشیدنی‌های قهوه یخ‌زده را خریداری می‌کنند.

به نظر می‌رسد نوآوری رشد در بخش RTD با سرعت بالا را به دنبال دارد. در زمانی که این محصولات هیچ نشانه‌ای از کندی ندارند، این بازار نسبتاً جوان را به جلو سوق خواهد داد.

صنعت قهوه در حال تغییر است. تعطیلی کافی‌شاپ جهانی امری عادی است، علاقه روزافزون به محصولات گیاهی افزایش‌یافته و راحتی مصرف‌کنندگان در دستور کار قرار دارد. با این حساب، قهوه مبتنی بر شیر RTD می‌تواند فرصتی قابل‌توجه برای مارک‌های قهوه در بازارهای مصرف در سراسر جهان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟