مقاله

بررسی قهوه مبتنی بر شیر – قسمت دوم

قهوه مبتنی بر شیر

قهوه موریس – نوشیدنی‌های قهوه مبتنی بر شیر آماده نوشیدن (RTD) اندکی پس از ایجاد Frappuccino استارباکس در سال 1995 وارد بازار شدند.

بااین‌وجود، در چند سال گذشته، به لطف رشد چشمگیر در بخش گسترده‌تر RTD، آن‌ها به طرز باورنکردنی محبوب شده‌اند محبوب.

این روند چند سؤال را ایجاد می‌کند. چرا بازار در این مدت کوتاه به این سرعت رشد کرده است؟

چرا این محصولات در بین مصرف‌کنندگان بسیار محبوب هستند؟

و بعد چه اتفاقی می‌افتد؟

من برای بررسی این بازار محبوب و نوظهور با سه متخصص قهوه صحبت کردم

بررسی قهوه مبتنی بر شیر – قسمت نخست

که در ادامه قسمت دوم آن را با هم می‌خوانیم:

برای خرید قهوه اسپرسو espresso coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

تصویر بین‌المللی

متیو می‌گوید: «ایالات‌متحده و آسیا (ژاپن و کره جنوبی) به‌سرعت در حال رشد [برای شیر کنسرو شده و نوشیدنی قهوه مبتنی بر شیر] هستند.»

بازار قهوه مبتنی بر شیر آسیا و اقیانوسیه در سال 2019 معادل 14.75 میلیارد دلار ارزیابی شده است

که بیش از نیمی از ارزش بازار جهانی قهوه RTD را شامل می‌شود.

به‌طور خاص، کره جنوبی ششمین بازار بزرگ مصرف قهوه در جهان در سال 2016 بود.

در این کشور، قهوه جورجیا Gotica RTD متعلق به کوکاکولا منجر به فروش بازار می‌شود.

بازار قهوه RTD چین نیز به‌سرعت درحال‌توسعه است. پیش‌بینی می‌شود طی 2 سال آینده 32.9 درصد رشد داشته باشد و ارزش آن در سال 2023 به 1.54 میلیارد دلار برسد.

استارباکس نوشیدنی‌های Doubleshot Energy RTD خود را در ژوئن 2019 در چین راه‌اندازی کرد تا از جمعیت‌شناسی جوان‌تر که به دنبال «افزایش انرژی» هستند، استقبال کند.

برای خرید قهوه لیندی 100 درصد عربیکا (lindi coffee)

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

تاد کارمایکل بنیانگذار و مدیرعامل شرکت La Colombe Coffee Roasters در فیلادلفیا، پنسیلوانیا تأکید می‌کند که چگونه تغییر مصرف‌کننده به سمت قهوه سرد باعث تسریع رشد قهوه مبتنی بر شیر در ایالات‌متحده شده است.

تاد می‌گوید: «تقاضا از قهوه داغ به سمت سرما تغییر یافته است.

این، همراه با تقاضای عمومی بازار برای [راحتی] و تلفن همراه و تمرکز بر حفظ تجربه با کیفیت کافه در را برای کنسروهای لاته باز کرده است.»

La Colombe، همراه با برشته کننده‌های بزرگ قهوه مانند Stumptown و Blue Bottle، به رشد بازار تخصصی RTD در ایالات‌متحده کمک کرده‌اند.

بازار انگلیس نیز طی دو سال گذشته رشد جدی داشته است.

Costa Coffee اولین طیف نوشیدنی‌های یخی RTD خود را در ژوئن 2019، یک سال پس از خرید زنجیره‌ای به قیمت 3.9 میلیارد پوند توسط Coca-Cola، راه‌اندازی کرد.

در ژانویه 2021، آن‌ها دو قهوه شیر دیگر RTD منتشر کردند: «Vanilla Latte» و «Flat White». هر دو باقیمت 1.70 پوند فروخته می‌شوند که به‌طور قابل‌توجهی ارزان‌تر از نمونه کافی‌شاپی آن‌ها است.

برای خرید قهوه ترکیبی blending coffee

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

چگونه این روند تغییر می کند؟

طعم‌دهنده‌ها یکی از مناطق خاص تمرکز است. محصولات قهوه طعم دار و قهوه مبتنی بر شیر RTD از زمان ورود قهوه به بخش بازار RTD در حال توسعه است.

دقیقاً مانند بازار گسترده‌تر RTD، نوشیدنی‌های با طعم و مزه هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت ندارند.

وانیل با رشد 314 درصدی نسبت به سال گذشته سریعترین طعم در بازار RTD انگلستان بوده است،

درحالی‌که طعم‌دهنده‌هایی مانند کارامل شور و موکا همچنان محبوب هستند.

گزینه‌های فصلی، مانند ادویه کدوتنبل، همچنین علاقه زیادی به مصرف‌کننده دارند – به‌ویژه در میان جمعیت‌های جوان، رشد بازار RTD را بالا برده است.

کایران می‌گوید: «[طعم‌دهنده‌ها] به صاحبان مارک اجازه می‌دهد تا مخاطبان بسیار گسترده‌تر و سلیقه و روند مصرف‌کننده گسترده‌تری را ارائه دهند،

درحالی‌که انتخاب بیشتری به مصرف‌کنندگان می‌دهند. درعین‌حال، محصولی را ارائه می‌دهد که با آن آشنا هستند.»

در همین حال، متیو می‌گوید:

«شرکت‌ها به دنبال تهیه شیر و چربی شیر به‌عنوان یک جز اصلی برای ارائه طعم، احساس دهانی و تجربه کلی هستند که در غیر این صورت در کافی‌شاپ انتظار دارید.»

تاد به من می‌گوید: «قهوه و شیر همیشه با هم بوده‌اند، اما راهی که آن‌ها با هم می‌روند جایی بود که من نوآوری خود را هدایت کردم. بعد از سال‌ها تحقیق، من راهی مناسب برای افزودن بافت به یک نوشیدنی قهوه با کیفیت قهوه همراه پیدا کردم.»

متیو اضافه می‌کند: «[برای آینده]، ما شاهد رشد زیادی در فضای لاته گیاهی هستیم، [که] تأثیر زیست‌محیطی کمتری دارد.»

افزایش علاقه مصرف‌کننده به گزینه‌های لبنی باعث شده است که طی چند سال گذشته انواع نوشیدنی‌های گیاهی RTD وارد بازار ایالات‌متحده شوند.

در اوایل سال 2019، نسکافه دو اسموتی «پروتئین قهوه» را راه‌اندازی کرد که هر حاوی 15 گرم پروتئین گیاهی در هر وعده است.

برای خرید قهوه مناسب برای لاته آرت Latte Art

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

چه آینده‌ای می توان برای قهوه مبتنی بر شیر تصور کرد؟

نوآوری تاکنون کلید رشد بازار قهوه RTD بوده است و به نظر می‌رسد که این قسمت مهمی از آینده آن باشد؛ اما دقیقاً چگونه برندها در این فضا نوآوری می‌کنند.

تاد توضیح می‌دهد: «تجارت در رابطه باکیفیت ادامه خواهد یافت.

[هدف مارك‌ها شامل] مواد واقعی‌تر مانند لبنیات واقعی و كافئین تمیز است.»

سلامتی همچنین یکی از مشکلات نوشیدنی‌های قهوه شیر سرد RTD بوده و ممکن است جایی باشد که بازار می‌تواند بهبود یابد.

تحقیقات آلگر نشان داد که بیش از نیمی از مصرف‌کنندگان انگلستان در صورت احساس سلامتی، بیشتر نوشیدنی‌های قهوه یخ‌زده را خریداری می‌کنند.

به نظر می‌رسد نوآوری رشد در بخش RTD با سرعت بالا را به دنبال دارد.

در زمانی که این محصولات هیچ نشانه‌ای از کندی ندارند، این بازار نسبتاً جوان را به جلو سوق خواهد داد.

صنعت قهوه در حال تغییر است. تعطیلی کافی‌شاپ جهانی امری عادی است، علاقه روزافزون به محصولات گیاهی افزایش‌یافته و راحتی مصرف‌کنندگان در دستور کار قرار دارد.

با این حساب، قهوه مبتنی بر شیر RTD می‌تواند فرصتی قابل‌توجه برای مارک‌های قهوه در بازارهای مصرف در سراسر جهان باشد.


منبع: perfect daily grind

تنظیم و گردآوری بهنام حاتم جعفری

ترجمه و تلخیص از قهوه موریس

 


برای خرید قهوه بر روی تصویر زیر کلیک کنید

برای دانلود اپلیکیشن قهوه موریس morris coffee app

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

جهت دریافت لیست قیمت قهوه

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

برای مشاهده صفحه قهوه موریس در اینستاگرام

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

برای خرید قهوه و عضویت در کانال تلگرام قهوه موریس

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.