ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » چگونگی کنترل عصاره‌گیری در دم‌آوری قهوه

چگونگی کنترل عصاره‌گیری در دم‌آوری قهوه

قهوه موریس – عصاره‌گیری، روشی است که طی آن طعم را از قهوه برشته‌شده و آسیاب شده استخراج می‌کنیم. با درک، شناخت و کنترل عصاره‌گیری می‌توان اسیدیته، شیرینی و توازن طعمی در هنگام دم‌آوری قهوه را بهتر کنترل کرد.

همان‌طور که قهوه دم می‌کشد، صدها ترکیب منحصربه‌فرد از دانه‌های آسیاب شده به آب منتقل می‌شود و ترکیبات استخراج‌شده، تأثیر مستقیم بر عطروطعم قهوه دارند.

برای رسیدن به خوشایندترین طعم قهوه، به میزان مناسبی از عصاره‌گیری نیاز است. درک این موضوع می‌تواند به شما اجازه دهد تا مشکل قهوه‌ای که طعم موردنظر را ندارد، تشخیص دهید. آندر شدن (Under) (عصاره‌گیری کمتر از حد) قهوه و یا اُوِر شدن (Over) (عصاره‌گیری بیش‌ازحد) قهوه و همچنین تیره یا روشن بودن رُست شما هرکدام دلایلی است که می‌تواند بر ترش بودن و یا تلخ بودن بیش‌ازحد قهوه شما تأثیر مستقیم داشته باشد.

برای خرید قهوه مناسب برای قهوه اسپرسو  espresso coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

ترش بودن زیاد در کنترل عصاره‌گیری

این امر می‌تواند به خاطر آندر شدن (Under) (عصاره‌گیری کمتر از حد) قهوه باشد و شما میزان اسیدیته بیشتری نسبت به دیگر ترکیبات دریافت می‌کنید. در این شرایط توصیه می‌شود که زمان دم‌آوری طولانی‌تر و یا درجه سایز آسیاب ریزتر شود.

تلخ بودن در کنترل عصاره‌گیری

این امر می‌تواند به خاطر اُوِر شدن (Over) (عصاره‌گیری بیش‌ازحد) قهوه باشد. در این شرایط توصیه می‌شود که زمان دم‌آوری کوتاه‌تر و یا درجه سایز آسیاب درشت‌تر شود.

برای خرید قهوه ترکیبی blending coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

شما همچنین می‌بایست از عصاره‌گیری ناهمگن اجتناب کنید. عصاره‌گیری ناهمگن یعنی بعضی از ذرات قهوه سریع‌تر از بقیه عصاره‌گیری شوند که این اتفاق منجر به اُوِر یا آندر شدن قهوه می‌شود. این‌ یک چالش است، زیرا شما هر بار قادر به کنترل و تکرار شاخصه‌های طعمی نهایی نیستید.
اگر دانه شما کمی کهنه باشند، می‌توانید آن‌ها را با سایز ریزتر آسیاب کنید تا اجازه کنترل عصاره‌گیری سریع‌تر، جهت آزادسازی طعم‌های بهتر را فراهم کنید.

قهوه‌های برشت تیره، حلاّل تر هستند، زیرا آن‌ها برای مدت طولانی در معرض حرارت قرار گرفته‌اند. به خاطر داشته باشید که آن‌ها سریع‌تر از قهوه‌های برشت روشن استخراج می‌شوند و اگر از یک برشت تیره‌تر استفاده می‌کنید، دانه‌ها را درشت‌تر آسیاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟