ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » عواملی که بر کیفیت کرمای قهوه تأثیر می‌گذارند

عواملی که بر کیفیت کرمای قهوه تأثیر می‌گذارند

قهوه موریس – کرما یا همان خامه قهوه درواقع همان کف آجری رنگی است که در بالای یک شات قهوه اسپرسو جمع می‌شود. درحالی‌که اغلب افراد تصور می‌کنند کرمای قهوه در وجه دوم اهمیت قرار دارد اما اهمیت خامه یا کرم یا همان کرما قهوه بیشتر از این‌هاست؛ اما چگونه یک قهوه اسپرسو با کرمای مناسب درست کنیم؟ در این یادداشت به این مقوله می‌پردازیم.

اگرچه در طرز درست کردن قهوه اسپرسو به‌صورت حرفه‌ای و درجه‌یک نیاز به یک دستگاه حرفه‌ای دارد و حتی قهوه‌ای که با موکاپات بر روی گاز دم‌آوری می‌شود تنها نام اسپرسو را یدک می‌کشد و درواقع قهوه دم‌آوری شده اسپرسو نیست. بااین‌وجود عوامل دیگری نیز بر کیفیت و مقدار کرما یا خامه اسپرسو تأثیر می‌گذارند. برخی از این عوامل تأثیرگذار عبارت‌اند از:

برای خرید قهوه مناسب برای قهوه اسپرسو  espresso coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

*دانه تازه رُست شده یا برشته‌شده قهوه باعث ایجاد کرمای قهوه بیشتر در اسپرسو می‌شود. دلیل این امر این است که روغن‌های دانه قهوه هنوز در حال خارج شدن از فرآیند بو دادن لوبیای قهوه هستند. اگر کافه محلی شما دانه قهوه موردنیاز خود را شخصاً و تازه رُست می‌کند، ممکن است متوجه شده باشید که قهوه اسپرسویی که به شما می‌دهد کرما برجسته‌تر و باکیفیت‌تری نسبت به آن‌هایی که دانه قهوه را خودشان برشته نمی‌کنند، دارد.

*به‌طورکلی هر چه دانه قهوه رُست و برشتگی تیره‌تری داشته باشد، کرمای قهوه کمتری تولید می‌کند. این به دلیل پس زدن روغن در هنگام بسته‌بندی و آسیاب دانه قهوه است. بااین‌وجود یک رست بسیار سبک و ملایم برای تولید یک کرم هم ایده‌آل نیست. بسیاری از شرکت‌های قهوه رستی را برای قهوه اسپرسو ارائه می‌دهند که لزوماً از روغن مناسبی برخوردار باشد.

برای خرید قهوه عربیکا سینگل اورجین arabica coffee single-origin بر روی تصویر زیر کلیک کنید

*دانه‌های قهوه فرآوری شده طبیعی اغلب بهترین کرمای قهوه را تولید می‌کنند زیرا بیشتر این روغن‌ها دست‌نخورده باقی‌مانده‌اند.
بسیاری از دستگاه‌های اسپرسو که برای مصارف خانگی فروخته می‌شوند دارای کنترل‌های اتوماتیک هستند. اگرچه کار با این دستگاه‌ها راحت‌تر است اما این روند می‌تواند تشکیل کرما را در مقایسه با دستگاه‌های حرفه‌ای و صنعتی، محدود کند. برخی از دستگاه‌های اتوماتیک هم سعی می‌کنند با ایجاد یک کرم ساختگی این کار را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟