ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » خواص قهوه ترک ؛ کاهش خطر ابتلا به پارکینسون

خواص قهوه ترک ؛ کاهش خطر ابتلا به پارکینسون

قهوه موریس – قهوه ترک یکی از نوشیدنی های محبوب و پرطرفدار در جهان و به خصوص در کشورهای خاورمیانه محسوب می شود. در این یادداشت به بخشی از خواص این نوع قهوه و به ویژه خواص آن بر بدن انسان همچون خطر ابتلا به پارکینسون اشاره می کنیم.

کاهش خطر ابتلا به پارکینسون

خطر ابتلا به بیماری پارکینسون در کسانی که قهوه ترک مصرف می‌کنند بین ۳۲ تا ۶۰ درصد پایین‌تر است.
کافئین نه تنها خطر پارکینسون را کاهش می‌دهد، بلکه در یکی از مطالعات، بیمارانی که کافئین نوشیدند، بهبود علائم این بیماری را نیز تجربه کردند. محققان این مطالعه نشان دادند بیمارانی که دو بار در روز ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی‌گرم کافئین مصرف می‌کنند، به لحاظ حرکتی کمی بهبودی می‌یابند.
این مطالعه نشان می دهد که کافئین می‌تواند گیرنده‌ی مغز آدنوزین را متوقف کند. بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون بیش‌تر از بیمارانی که مبتلا به بیماری پارکینسون نیستند، از این گیرنده‌ها دارند. هر چه‌قدر گیرنده‌های مغز آدنوزین در بیمار مبتلا به پارکینسون کم‌تر باشد، وضعیت حرکتی او بهتر خواهد بود.

برای خرید قهوه ترک turkish coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

کمک به کاهش سلولیت پوست

پس از نوشیدن قهوه ترک، تفاله های آن را با مقداری روغن نارگیل مخلوط کنید و به قسمتهای سلولیتی پوست تان بمالید. ممکن است تامدتی نتیجه مطلوبی نبینید اما پس از چندبار تکرار می‌بینید که طراوت، صافی و یکدستی به پوست تان برگشته است.

برای خرید قهوه عربی arabic coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی

به ادعای مطالعاتی که طی سال‌های متمادی به انجام رسیده‌اند، مصرف کافئین می‌تواند فشار خون را افزایش دهد؛ علی‌رغم درستی این ادعا، باید خاطرنشان کرد تاثیر مصرف کافئین بر فشار خون بسیار ناچیز است و عموما در میان آن‌هایی رخ می‌دهد که مرتبا قهوه نمی‌نوشند. تاکنون هیچ مطالعه‌ای تاثیر مصرف قهوه را بر افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی تایید نکرده است؛ بلکه در واقع، شواهدی نیز وجود دارند که نشان می‌دهند قهوه می‌تواند در برخی افراد، به ویژه زنان، باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی شود. هم‌چنین خطر سکته مغزی در آدم‌هایی که قهوه می‌نوشند تا ۲۰ درصد کم‌تر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟