ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » کاوش در انواع قهوه کاتوای

کاوش در انواع قهوه کاتوای

قهوه کاتوای

قهوه موریس – قهوه کاتوای بیش از چهار دهه است که در حال تولید است و به دلیل بازده بالای آن، کیفیت قابل‌اعتماد و سودآوری بالقوه برای تولیدکنندگان ارزش دارد.

به‌تازگی، نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه ممکن است یک رنسانس کاتوای در حال وقوع باشد. در سال 2019، بسیاری از گونه‌های کاتوای امتیازات برجسته‌ای کسب کردند، در منوی برترین کافه‌های جهان قرار گرفتند، یا در دو سال گذشته به‌صورت متوالی جام تعالی قهوه برزیل را از آن خود کردند.

برای خرید قهوه تک خاستگاه single-origin coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

قهوه کاتوای از کجا می‌آید؟

باوجوداینکه این نوع قهوه از دهه 1940 موردتحقیق قرار گرفت؛ اما ارقام کاتوای فقط در سال 1972 به‌طور رسمی در برزیل معرفی شد. این یک تلاقی ژنتیکی بین دو جهش طبیعی عربیکا با رنگ زرد کاتورا و موندو ناوو است که می‌تواند به رنگ قرمز تغییر کند. ازآنجاکه این گیاه کوچک‌تر است، می‌توان آن را نزدیک به هم کاشت و تراکم کاشت بالاتری را ایجاد می‌کند و امکان دستیابی آسان‌تر به گیلاس‌های قهوه را در هنگام برداشت محصول فراهم کرد.

کاتوای برای اولین بار در سال 1970 به گواتمالا معرفی شد، جایی که اینک 20٪ از تولید قهوه این کشور را تشکیل می‌دهد. پس‌ازاین، در سال 1983 به هندوراس معرفی شد و اکنون تقریباً نیمی از کل قهوه عربیکای کشت‌شده در این کشور را تشکیل می‌دهد و سرانجام، در سال 1985 به کاستاریکا معرفی شد.

بسیاری از زیرگروه‌های کاتوای وجود دارد که اکثر آن‌ها با نام‌های فنی مختلف در آمریکای مرکزی شناخته می‌شوند.

برای خرید قهوه جامائیکا jamaica coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

قهوه کاتوایتولید و پردازش کاتوای

برداشت اول کاتوای معمولاً فقط بعد از سه سال صورت می‌گیرد. این گیاه پاسخ خوبی به لکه‌دار شدن و لقاح می‌دهد، به این معنی که مدیریت در طول تولید می‌تواند بر میزان تولید قهوه و همچنین گیاه قهوه تأثیر بگذارد.

ازآنجاکه برخی از گیاهان کاتوای ممکن است زودتر برای برداشت آماده شوند و برخی دیگر دیرتر، این اجازه را می‌دهند که کار و ماشین‌آلات در یک دوره طولانی فعالیت کنند. این شیوه برداشت بهبود بهینه‌سازی ساختارهای پس از برداشت و همچنین ذخیره‌سازی بهتر می‌شود و این امکان را می‌دهد که معاملات خریدوفروش در تعداد بیشتری تقسیم شود.

پردازش و خشک‌کردن این نوع قهوه در کشورهای مختلف، متفاوت است. در برزیل روش‌های سنتی و طبیعی پردازش کاتوای ارجح است، زیرا بادی را به جام اضافه و مشخصات منحصربه‌فردی را ایجاد می‌کنند. در آمریکای مرکزی، خشک شدن طبیعی قهوه در بین تولیدکنندگان کوچک‌تر متداول است.

 

برای خرید قهوه یورگاچف (قهوه یرگاچف) گرید یک yirgacheffe coffee g1 بر روی تصویر زیر کلیک کنید

بزرگ‌ترین مسئله‌ای که کاتوای با آن روبروست، مقاومت ضعیف آن در برابر زنگ‌زدگی، عفونت‌های قارچی و آفات است؛

اما، با ایجاد نسل‌های جدید این مشکلات رفع شدنی است. به دلیل وجود شرایط پایدار آب و هوایی در برزیل، گیاهان به‌اندازه سایر کشورهای تولیدکننده قهوه مستعد زنگ‌زدگی نیستند.

بااین‌حال، نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری درزمینهٔ کود در مناطق آمریکای مرکزی می‌تواند سود تولیدکننده را کاهش دهد.

برای خرید قهوه کلمبیا نارینو colombia narino coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

قهوه کاتوای در فنجان

کاتوای می‌تواند انواع مختلفی از خصوصیات حسی را در فنجان قهوه بروز دهد؛ البته بسته به اینکه چگونه و کجا تولید و پردازش‌شده است.

با توجه به طعم مزه‌های شکلات، کارامل، شکر کارامل، عسل، بادام و ادویه‌جات مانند جوز هندی و شیرینی در انواع این قهوه توصیه می‌شود

که از رُست سبک تا متوسط ​​استفاده شود تا بهترین کیفیت را نشان دهد.

وقتی صحبت از انواع مختلف رنگ کاتوای می‌شود، تفاوت زیادی در طعم وجود ندارد.

کاتوای قرمز می‌تواند بادی کامل‌تری داشته باشد و کاتوای زرد می‌تواند دارای یک بادی نرم‌تر باشد

و این بستگی به شرایط آب و هوایی و ارتفاع موجود در هنگام رشد و همچنین پردازش پس از برداشت دارد.

البته گفتنی است که دانه‌های قرمز کاتوای تمایل به تولید قهوه پیچیده‌تری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟