ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » پیدایش قهوه‌ی فوری؛ دلایل مصرف و عدم مصرف آن

پیدایش قهوه‌ی فوری؛ دلایل مصرف و عدم مصرف آن

گرایش به استفاده از فناوری، طی دهه‌‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰ میلادی، در خدمت صنعت قهوه قرار گرفت. در آن زمان با کمک یکسری فرآیند‌های کارخانه‌ای پررمزوراز، این امکان برای مردم پیداشده بود که فنجان قهوه‌‌ای در دست‌گیرند که تنها با حل کردن بلورهایی شفاف در آب داغ، آماده می‌شد. این دستاورد جدید که قهوه‌ی فوری نام دارد، نه‌تنها احساس قدرت و رضایت خوشایندی به همراه داشت که حتی به نظر می‌رسد احساس فوق مدرنی به مردم آن روزگار می‌بخشید.

لذت بی‌درنگ تهیه‌ی این قهوه‌ی فوری ، به مذاق زنان خانه‌دار نیز، خوش‌آمد. آنان پس‌ازاین، می‌توانستند هم به کارهای خانه برسند و هم در یک‌چشم به هم زدن فنجانی قهوه‌ی آماده به دست همسران خود دهند. این ویژگی چیزی بود که شرکت قهوه‌‌‌ی «فولجِرز» در دهه‌ی ۱۹۵۰، برای تبلیغات بهره جست؛ «تهیه‌ی این قهوه آموزش نیاز ندارد»

حتما بخوانید : خواص قهوه برای زنان

در مورد فرآوری‌های غذایی، بازار به دنبال شفاف‌سازی است و افراد جامعه، مواد «طبیعی‌تر» را بیشتر می‌پسندیم؛ و همچنان جای سؤال است که قهوه‌ی آماده‌ای که بین سربازان آمریکایی به‌صورت جیره‌بندی و برای تأمین کافئین پخش می‌شد، چه طور به این میزان گسترده رواج پیدا کرد؟

دلایل نوشیدن و یا ننوشیدن قهوه‌ی فوری

قهوه‌ی فوری نخستین بار به‌صورت عمده در سال ۱۹۱۰، به بازار عرضه شد و برخی از مصرف‌کنندگان این نوع قهوه دلایلی را برای مصرف آن‌که تنها به یک لیوان آبجوش نیاز دارد برمی‌شمارند.

1. آماده‌سازی سریع و آسان که تنها با مخلوط کردن بلورهای قابل‌حل‌ یا پودر قهوه با آب داغ و بدون تشریفات مرسوم درست کردن قهوه، فراهم می‌شود.

2. سهولت در آماده‌سازی برای کسانی که نمی‌دانند چطور یک قهوه‌ی خوب درست کنند. هرکسی می‌تواند با افزودن کمی آب داغ به این پودرها، بدون هیچ تجهیزاتی تنها با یک کتری آب جوش، قهوه درست کند.

3. نداشتن زحمت دور ریختن تفاله‌ی قهوه‌های آسیاب‌شده‌.
این‌ها دلایل عمده‌ای است که برای مصرف این نوع قهوه برمی‌شمارند که نشان‌دهنده سهولت و سرعت دررسیدن به یک قهوه است؛ اما برخی این

دلایل و همچنین طعم یکنواخت این نوع قهوه را نمی‌پسندند و دلایلی برای ننوشیدن و مصرف نکردن این قهوه برمی‌شمارند:

  1. دور بودن از طعم واقعی قهوه. این قهوه‌ها دردهان آن مزه و حس خوشایندی که باید را ایجاد نمی‌کند.
  2. هیچ عشقی در تهیه‌ی این قهوه نیست. برای تهیه‌ی این قهوه آداب خاصی وجود ندارد. آن حس مطبوع و ظرافتی که درگرفتن یک عصاره‌ی بی‌همتا از دانه‌های قهوه باید تولید شود در تهیه‌ی این نوع قهوه وجود ندارد و زمان درست کردن این قهوه‌ها نمی‌توان از عطر و بویی که در فضا پخش می‌کنند، مست شد. قهوه‌ی آماده تنها یک نوشیدنی ساده با اندکی کافئین است.
  3. قهوه‌های دمی ازنظر اقتصادی با‌صرفه‌ترند. تردیدی نیست که قهوه‌ای که در خرده‌فروشی‌های بزرگی مثل «استارباکس» بفروش می‌رسد، قیمت زیادی دارد. می‌توانید در منزل خودتان قهوه‌ای باقیمت بسیار مناسب‌تر از قهوه‌های فوری درست کنید. طعم آن‌هم دستکم ۵ برابر بهتر است.
  4. دم کردن قهوه‌‌های ناب آسیاب‌شده‌، آن‌قدرها هم طول نمی‌کشد. به‌عنوان نمونه گرفتن قهوه از یک ایروپرس ۶۰ تا ۹۰ ثانیه و با وی ۶۰ هاریو، حدود ۲ دقیقه طول می‌‌کشد و تهیه‌ی یک اسپرسو با دستگاه اسپرسو ساز، حدود ۲۵ ثانیه زمان می‌گیرد.

به نظر نمی‌رسید دلایلی که ذکر شد، برای بسیاری از افراد قانع‌کننده باشد و طرفداران قهوه‌ی فوری را ترغیب به نوشیدن قهوه‌های دمی بکند اما قهوه دوستانی که طعم و عطر قهوه برایشان از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند بی‌شک نمی‌توانند این تجربه ناب را با طعم یکنواخت قهوه‌ی فوری جایگزین کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟